آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

در این مطلب می خواهیم درباره اخذ مجوز ساختمانی | اخذ پروانه ساختمانی | شرکت آموت صحبت کنیم.

مجوز ساخت و ساز ملک

  تصمیم دارید که یک آپارتمان بسازید؟ می‌خواهید خانه کلنگی‌تان را پایین بریزید و به جایش یک خانه شیک و جدید بالا ببرید؟ این کار احتیاج به مجوز داشته و دارد؛ مجوزی که به شما اجازه می‌دهد خانه قدیمی را تخریب سازید و خانه‌ای نو درست کنید. کم‌کم بایستی باور کنیم که خانه‌های کهنه محله‌ها، جایشان را به ساختمان‌های سر به فلک کشیده‌ای می‌دهند که رفته رفته تعدادشان بیشتر خواهد شد.   شهروندان اکثرا در فصل سرما سراغ گرفتن مجوز و پروانه ساختمان‌سازی می‌روند و در فصل گرما به سمت ساخت و ساز می روند. البته این یک قانون کلی نمی باشد و می شود در فصل‌های گرم سال هم به سمت گرفتن مجوز ساخت‌وساز رفت. اگر تصمیم به گرفتن مجوز ساخت‌وساز از مدیریت شهری را دارید گام های رسیدن به مجوز ساخت‌وساز را با تماس با ما دنبال کنید و از آن مطلع شوید.    

تصمیم‌گیری برای گرفتن مجوز ساختن ملک

  برای انجام هر کاری، تصمیم‌گیری اولیه اهمیت خیلی بالایی دارد. گام محکم برداشتن در این نوبت، کمک بسیاری در پیمودن ادامه مسیر خواهد نمود. یادتان باشد که برای ساختمان‌سازی گام های گوناگونی را بایستی طی کنید و در ضمن این کار هزینه‌ای هم روی دوشتان می‌گذارد.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  اخذ مجوز ساخت ویلا | گرفتن مجوز ساخت ویلا | گرفتن مجوز ساخت | اخذ مجوز ساخت
بد نیست مطلع شوید که برای ساخت هر متر خانه جدید، کمتر از حدود ۱ میلیون تومان به بالا باید هزینه کنید. ته جیبتان را نگاه کنید و سپس با حساب و کتاب تصمیم خود را صادر کنید و آن را اجرا کنید.
اخذ مجوز ساختمانی | اخذ پروانه ساختمانی | شرکت آموت

اخذ مجوز ساختمانی | اخذ پروانه ساختمانی | شرکت آموت

کجا برویم؟ چه ببریم؟

  یک‌راست برای تشکیل پرونده بایستی به شهرداری‌های هر شهر بروید. تهرانی‌ها البته بایستی به دفترهای خدمات الکترونیک شهر که در محله‌های گوناگون می باشد مراجعه نمایید. مدرک هایی هم بایستی همراهتان باشد؛ اصل و کپی سند ملک، کارت شناسایی مالک و برگه تسویه حساب عوارض شهرداری یادتان نرود که با فراموشی این مدرک ها به مشکل برخواهید خورد. مدرک های دیگر را بایستی در گام های بعدی تکمیل نمایید.

بازدید از ملک شما

  پرونده که تشکیل شد، فعلاً کار شما تمام می باشد و سایر گام ها تا اطلاع‌ثانوی برعهده مسئولان شهری می باشد. آنها در گام سوم از ملکتان بازدید می‌کنند تا ابعاد ملک، عرض گذر و بنای ساختمان بررسی گردد. این بازدید در صدور مجوز تعداد طبقه‌های ساختمان نوتان مؤثر می باشد. برای نمونه اگر متراژ خانه شما از یک مقدار مشخصی کمتر باشد نمی شواد مجوز بیشتر از ۴ طبقه تهیه نمود.

طرح تفصیلی

  تهران حالا دارای طرح تفصیلی می باشد که قوانین ساخت‌وساز در هر نقطه از شهر را در آن مشخص کرده‌اند. کارشناسان طرح تفصیلی در این گام وارد عمل می‌شوند تا مشخص کنند که کاربری ملک در طرح جامع و تفصیلی پایتخت دقیقا چه چیز می باشد. در این گام برای مثال امکان دارد متوجه شوید که خانه‌تان در طرح‌های شهری قرار دارد.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  پیمانکار ساختمانی با مهارت و با تجربه داشته باش!!

عقب‌ نشینی ملک

  ممکن است بعضی ها ندانند که در معاونت شهرسازی شهرداری‌ها، قسمتی به نام «بروکف» وجود دارد. پرونده‌تان در این گام به این واحد تحویل داده می‌شود تا مسئولان این قسمت، میزان اصلاحی، ابعاد ملک جدید و میزان عقب‌نشینی ساختمان جدیدتان را مشخص فرمایید. بسیاری نگران همین میزان عقب‌نشینی هستند، بالاخره این اتفاق موجب می گردد که در ساختمان نو متراژ خانه‌تان کمتر شود.

نقشه خانه

  حالا شما بایستی آستین‌ها را بالا زده و دست به‌کار شوید. مسئولان شهری، دستور نقشه ساختمان جدیدتان را به شما تحویل می‌دهند و شما به‌عنوان سازنده ساختمان وظیفه این را دارید که برطبق این دستور، نقشه آپارتمانتان را به کمک مهندسان معماری تهیه کنید. حواستان باشد که این نقشه همان نقشه فضایی به‌حساب می‌آید که قرار است در آن زندگی کنید، بعد برای نقشه کشیدن به سمت مهندسان کار درست بروید.

رفع ایرادهای نقشه

  اگر نقشه‌تان مشکلی نداشته باشد که هیچ، ولی گاهی در این گام، ایرادهایی به نقشه‌تان وارد می گردد که در انتها اصلاح آنها به نفع خود شما می باشد. به هرحال شما بایستی نقشه را برای اصلاح دوباره به مهندسان بدهید. یادتان باشد که امکان دارد این گام، چندبار تکرار بشود. آنقدر این رفت‌وآمدها ادامه‌خواهد یافت تا شما یک نقشه درست و فاقد اشکال برای ساخت خانه جدیدتان داشته باشید.   برای خواندن ادامه این مطلب اخذ مجوز ساختمانی | اخذ پروانه ساختمانی | شرکت آموت  منتظر روز های آینده باشید….    

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  گرفتن جواز ساخت در کمترین زمان (در تهران + شمال + کردان و..)

آپارات

ارسال یک نظر