آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
طراحی تجاری | خدمات طراحی ساختمان

خدمات طراحی ساختمان ، جزء پر اهمیت ترین خدمات مهندسی میباشد . طراحی با بهترین بازدهی ، بیشترین کارایی و کمترین هزینه ، هدف ما در شرکت فنی مهندسی آموت میباشد

انواع خدمات طراحی ساختمان شامل :

  1. طراحی پلان معماری
  2. طراحی پلان معماری فاز۲
  3. طراحی و محاسبات سازه
  4. طراحی و محاسبات سازه فاز۲
  5. طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
  6. طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی فاز۲
  7. طراحی نمای ساختمان (۲بعدی و ۳بعدی)
  8. شبیه ساز ۳بعدی (۳D max)
  9. انیمیشن (Lumion)
 

۱. طراحی پلان معماری :

 یکی از خدمات طراحی ساختمان ما طراحی پلان معماری است .طراحی پلان معماری در واقع یک نقشه ساختمانی است که توسط یک مهندس معمار با توجه به نیاز مالک ، منطقه مورد نظر و ضوابط شهرداری ، به بهترین شکل و در عین حال به زیبا ترین حالت ، طراحی میگردد. برای طراحی پلان معماری می بایست اول محل پارکینگ هارا مشخص و با توجه به آن محل راه پله و آسانسور را جانمایی و طراحی داخلی را شروع کنیم. طراحی داخلی شامل ۲ بخش خصوصی و عمومی می باشد که خصوصی شامل سرویس ها ، اتاق خواب ها و… و عمومی شامل هال و پذیرایی و… میباشد. در طراحی معماری باید نوردهی ملک را در نظر و از آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم و در عین حال ضوابط شهرداری را نیز مانند طول نورگیری ، رعایت کنیم.

طراحی پلان معماری
طراحی پلان معماری فاز۲

۲٫ طراحی پلان معماری فاز۲:

 یکی از خدمات طراحی ساختمان ما طراحی پلان معماری فاز ۲ است . هر پروژه از ساختمان به طور معمول دارای ۳ فاز طراحی میباشد که شامل فاز صفر ، فاز یک و فاز دو است. فاز صفر مطالعات بر اقلیم ، نیاز مالک و… انجام میپذیرد ، فاز یک طراحی که پیش تر در مورد آن صحبت کرده ایم شروع میشود و بعد از آن وارد فاز ۲ طراحی معماری میشویم. در کل منظور از فاز ۲ طراحی ، نمایش جزئیات بیشتری از ساختمان است که مهندس معمار آن را طراحی کرده تا در زمان اجرا ، مجری بتواند دقیقا همان مواردی که در ذهن مهندس معمار بوده است را اجرا کند. در طراحی فاز ۲ پلان معماری بزرگ نمایی سرویس ، بزرگ نمایی راه پله ، تیپ بندی درب و پنجره ، مبلمان و… طراحی میشود و این امر باعث بازدهی بهتر و اجرای اصولی تر در ساختمان میگردد.

۳. طراحی و محاسبات سازه:

 یکی از خدمات طراحی ساختمان ما طراحی و محاسبات سازه است .طراحی و محاسبات سازه به طور کل ، طراحی بخش سازه ای ملک است که توسط مهندس محاسبات ، با توجه به طراحی معماری ، طراحی میگردد. در واقع هر طرح معماری باید بر روی سازه ای بنا شود که میتواند بتنی یا فلزی باشد. طراحی و محاسبات سازه بسیار مهم است زیرا ساختمان را در برابر زلزله ، رانش زمین و… مقاوم میسازد ، طراحی اصولی و با توجه مقررات ملی ساختمان لازمه ی طراحی در بخش سازه میباشد.

طراحی و محاسبات سازه

۴. طراحی و محاسبات سازه فاز۲:

 یکی از خدمات طراحی ساختمان ما طراحی و محاسبات سازه فاز ۲ است . در کل منظور از فاز ۲ طراحی و محاسبات سازه ، نمایش جزئیات بیشتری از سازه است. برای پروژه های با متراژ زیر بنای کمتر از ۲۰۰۰ متر ، نقشه فاز ۲ ضروری نیست اما در پروژه های با متراژ زیر بنای بالای ۲۰۰۰ متر ضروری میباشد و در این پروژه ها سازمان نظام مهندسی نظارت مستقیم بر روی نقشه ها و حتی اجرای ساختمان را دارد ، اما در پروژه های کمتر از ۲۰۰۰ متر به دلیل سهولت در اجرا می توان از این فاز طراحی استفاده نمود.

طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

۵. طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی:

در زندگی امروزه برای راحتی و آسایش انسان ، تلاش های زیادی شده و میشود ، در مورد ساختمان سازی نیز این امر احساس میشود و در جهت پیشرفت تکنولوژی ساختمان ، قدم های زیادی برداشته شده که عمده ی این قدم ها در دو بخش تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی صورت گرفته است تاسیسات مکانیکی شامل : تاسیسات گرمایشی ، تاسیسات سرمایشی ، تاسیسات بهداشتی ، تاسیسات آتش نشانی ، تاسیسات استخر ، تاسیسات گاز رسانی و دیگر مباحث مانند آسانسور و پله برقی میباشد و تاسیسات الکتریکی شامل روشنایی و برق رسانی ، تلفن ، آنتن مرکزی ، سیستم اعلام حریق ، شبکه اینترنت ، منابع تغذیه اضطراری و دوربین مدار بسته میباشد که هر کدام در آسایش انسان نقش مهمی ایفا میکند. در طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی همواره این بحث وجود دارد که با توجه به نیاز کارفرما و ضوابط مربوط به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ، بهترین و پر کاربرد ترین طراحی صورت میپذیرد تا از نظر آسایش ، ساختمان را آماده سازیم.

۶. طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی فاز۲:

فاز ۲ طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ، جزئیات را نشان میدهد به نحوی که مجری تاسیسات الکتریکی و مکانیکی به راحتی بتواند طبق نقشه و با متریال پیشنهادی از سوی طراح ، پروژه را پیش ببرد و به بهترین شکل به بهره برداری برساند.

طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی فاز۲
طراحی نمای ساختمان

۷. طراحی نمای ساختمان:

طراحی نمای ساختمان ، تاثیر فراوانی از کیفیت و ساخت پروژه در دیدگاه عموم مردم و تاثیر مستقیم در خرید و فروش ساختمان مورد نظر ، از خود به جای میگذارد ، از طرفی نیز نمای بیرونی ساختمان هویت یک ساختمان به شمار میرود که طبق سلیقه طراح ، سلیقه مالک و فرهنگ جامعه طراحی میگردد. در طراحی نمای ساختمان عواملی مانند چگونگی نماهای مجاور ملک مورد نظر ، منطقه ملک ، ضوابط شهرداری و سلیقه طراح و کارفرما ، تعیین کننده زیبایی نمای طراحی شده میباشند. پس از طراحی نمای ساختمان توسط طراح لازم است طرح را به شهرداری منطقه ملک برده تا تاییدیه شهرداری را نیز اخذ نماییم.

۸. مدل سازی ۳ بعدی (۳D MAX):

مدل سازی ۳ بعدی (۳D MAX) به معنی شبیه سازی دیجیتالی از یک پروژه و درک بهتر از اجرای پروژه میباشد. این برنامه کاربردی ، امکاناتی نظیر دیدهای متفاوت ، نمایش حالات پروژه در شب و روز و… را در اختیار کارفرما قرار میدهد تا قبل از اجرا ، تمامی بخش های پروژه را با دقت برسی کند و هر گونه تغییری که به زیبایی و کارآمدی طرح کمک میکند را به راحتی اعمال نماید. با استفاده از مدل سازی ۳ بعدی (۳D MAX) ، میتوانیم طرح ها و جزئیات فضاهای داخلی را به نمایش درآوریم و در اختیار مالک بگذاریم و هم در بحث نمای خارجی ساختمان و ارائه آن به شهرداری و مجری کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد.

۹. ساخت انیمیشن (LUMION)

ساخت انیمیشن (Lumion) در واقع درک بهتر و واضح تری از پروژه را برای مخاطبین خود فراهم میسازد و در قالب یک فیلم کوتاه برای سهولت در تشریح پروژه به جهت پیش فروش پروژه ، مشارکت در طرح و… کاربرد دارد. ما در شرکت فنی و مهندسی آموت با استفاده از کادری مجرب این امکان را فراهم کردیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن ایده آل ترین پیش نمایش را برای کرفرمایان فراهم سازیم.