آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

در این مطلب می خواهیم درباره پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد صحبت کنیم.

زمانی دقیق به گام های ۰ تا ۱۰۰ ساخت ویلا

ویلا که نامش برایمان جدید نیست، دفعات به ویژه مطلب خوانده‌ایم و مدت‌ها در آن زندگی کرده‌ایم به روم باستان بر می‌گردد. رومیان نخستین کسانی بودند که ویلا را در وسیع ترین باغ‌هایشان بنا کردند و زندگی را در چنین مکان بزرگی تجربه نمودند. این روزها ولی نام ویلا و یا خانه‌های ویلایی از همه قسمت های دنیا به گوش می‌رسد، اکثرا از ویلا می‌گویند و تجربه یک زندگی ناب را در چنین محیطی عملی می‌دانند. به رغم این که سال‌ها پیش ویلاها فقط به سبک ایتالیایی بالا می‌رفتند این روزها معماری ویلا گونه های گوناگونی را شامل می‌شود و سازنده برحسب سلیقه و البته بودجه مالی‌اش قادر می باشد از بین ده‌ها طرح موجود یکی را انتخاب کند.   زمانی است ساخت و ساز ویلای شمال رونق گرفته و استقبال از ویلا بیش از قبل نمود پیدا کرده، علتش ممکن است افزایش آلودگی‌های شهر باشد، دلیلش را می‌توان خستگی انسان از دغدغه‌ها و فشارهای کاری قلم داد کرد. در این بین ساخت ویلا و پیمانکاری آن گام هایی را احتیاج دارد و اطلاعاتی را می خواهد. بانیان مسکن قصد دارد گام های بالا را تشریح کند، با ما همراه باشید.

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

شمال و ساخت ویلا

آن زمان که نام شمال به بین می‌آید بی‌تردید تنکابن را به خاطر خواهید آورد و ساخت و خرید ویلا در نمک‌آبرود را در ذهن یاد خواهید کرد، زمانی که از شمال می‌گویند، بدون شک تصویر متل‌قو در ذهن‌تان نقش می‌بندد و  شهر رویان را تصور می کنید. مازندران استانی می باشد منحصر به فرد برای ساخت ویلا و مکانی بی‌همتا برای تجربه یک زندگی آرام و با آرامش. ساخت ویلا آن قدرها هم ساده نمی باشد و با چالش‌هایی دست به گریبان می‌باشد، ویلا همان‌طور که از نامش بر می‌آید ساختمانی است در محوطه باز. باید بدانیم که ساخت ویلا در جایی خشک لطفی ندارد یا احداث ویلا در جایی فاقد منظره آتش زدن به مال می باشد. به عبارتی ممکن است شما یک منزل مسکونی را در هر زمین و هر جایی بنا کنید ولی زمانی صحبت از ویلا به بین می‌آید شرایط کمی فرق می‌کند.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  اخذ مجوز یا پروانه ساختمانی ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )
نوع زمین، سرسبزی منطقه، دید یا منظره، خاک مناسب برای رشد گیاهان و موارد مشابه اهمیت شایانی دارد.
پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

شمال و ساخت ویلا

مروری بر گام های پیمانکاری ویلا

اگر با ما همراه باشید حتما نوشته‌های گذشته درباره مجوزهای مورد احتیاج برای شروع ساخت ویلای شمال را مطالعه کرده‌اید، در اصل قبل تر اذعان نمودیم قبل از آن که می توان آجری بر زمین قرار داد و ساخت ویلا را استارت زد نیاز است مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه اخذ گردد. فرض را بر این می‌گذاریم که چنین گام هایی را پشت سر گذاشته‌اید، نقشه مورد نظر را به تأیید یک مهندس معمار رسانده‌اید و در اختصار این که همه چیز برای شروع فرآیند ساخت ویلا آماده و مهیاست.  

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

گام های پیمانکاری ویلا

نشانه‌گذاری

اولین گام نقطه‌گذاری زمین است، این کار با احتساب جدول خیابان، شرایط ملک همسایه و البته نقشه‌ای که در اختیار داریم صورت می شود. در این گام آن چه نشانه‌گذاری می‌گردد دو نقطه از زمین می باشد. برای این که دو نقطه مذکور مشهود و قابل تشخیص باشند دو میلگرد ۳۰ سانتی‌متری را بر آن‌ها قرار می‌دهیم. با کمک گرفتن از یک ریسمان دو نقطه مزبور را به هم متصل می‌کنیم، آن‌گاه گونیایی بزرگ در دست می‌گیریم و در جهت پیدا نمودن سومین نقطه که به کمک رابطه فیثاغورث تعیین می شود تلاش می‌کنیم. احتیاج است نقطه چهارم را بیابیم برای نیل به این هدف از یک متر استفاده می‌کنیم.
پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

گام گچ‌ریزی

نقطه هایی را تعیین کردیم و نشانه‌گذاری نمودیم، گام بعد گچ‌ریزی است. بین نقطه های تعیین شده از گام گذشته، گچ‌ریزی را شروع خواهیم کرد. بعد از آن که گچ‌ریزی به اتمام رسید احتیاج است عملیات خاک‌برداری آغاز گردد، اول ناظر و یا پیمانکار تعیین می‌کند چه نوع خاک‌برداری بایستی در پیش گرفته شود، بعد با کمک بیل مکانیکی و یا لودر خاک‌برداری استارت خواهد خورد.

رگلاژ

گام بعد، رگلاژ و تسطیح نام دارد، از آن جا که در گام خاک‌برداری به علت نوع شانه بیل، دانه‌های خاک کمی تضعیف شده‌اند مقداری از این خاک، حدود ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر از آن، با کمک کارگران و استفاده از بیل رگلاژ می‌گردد.   بعد از آن استفاده از بتن مگر ضروری می‌شود، چنان‌چه راه اجرای پی به شکل رادیه ژنرال بوده است، احتیاج است بتن‌ریزی را در همه بخش های آرماتورگذاری انجام دهیم در غیر این‌صورت، با کمک گرفتن از قالب‌هایی که از جنس چوب و یا فلز هستند در مکان‌های مورد نظر (محل‌هایی که فونداسیون در آن جا عملی خواهد گشت)، با کمک گرفتن از یک بتن مگر که عیار ثبت شده برای آن ۱۵۰ است ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر از خاک را در جاهای مذکور می‌ریزیم.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  پیمانکار ساختمانی با مهارت و با تجربه داشته باش!!

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

گام قالب‌ریزی

ولی گام قالب‌ریزی که فقط بر یک نوع دلالت ندارد، اکثرا برای قالب‌بندی از آجر، چوب، فایبرگلاس و یا فلز استفاده می‌کنند. احتیاج است به توضیح است که انتخاب آجر به نسبت دیگر گزینه‌ها، منجر به تولید گوناگونی هایی می‌شود.   به گام رامکا رسیدیم، بعد از آن که در محل فونداسیون بتن‌ریزی را به پایان رساندیم زمان آن می‌رسد از میلگردهای عرضی تحت نام رامکا استفاده کنیم، این میلگردها که به تعداد ۴ عدد انتخاب می‌شوند می‌بایست به اندازه ابعاد ستون باشند، با این کار جای دقیق ستون‌ها تماما واضح و مشخص، تعیین می شود.  

نوبت به قالب‌گذاری ستون‌ها می‌رسد

در گام بعد احتیاج است ستون‌ها نیز قالب‌گذاری شوند، قالب‌هایی که در این گام مورد استفاده قرار می‌گیرند هم جنس‌های گوناگونب را شامل می‌شوند، می‌توانند از جنس چوب، فایبرگلاس و فلز باشند. بتن‌ریزی در چنین قالب‌هایی زیر نظارت‌های دقیق و کنترل‌های ناظر صورت می‌گیرد. به گفته متخصصین این حوزه، از آن جا که این امکان هست که در زمان بتن‌ریزی شاهد جدا شدن دانه‌های خاک باشیم، بهترین کار این است که بتن‌ریزی را در ارتفاعی کمتر از یک متر انجام دهیم. زمانی که کار بتن‌ریزی آخرین ستون هم به پایان نزدیک شد صبر می‌کنیم تا دست کم ۴۸ ساعت زمان بگذرد، بعد می شود قالب‌ها را باز نمود. لازم به توضیح است که چنین قالب‌هایی را می‌بایست قبل از انجام عملیات، روغن‌کاری نمود این کار مانع از آن می‌شود در حین کار، قالب به بتن بچسبد.
پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

استفاده از شمع

بعد از آن باید شمع‌گذاری را انجام داد، جای قرارگیری چنین شمع‌هایی که می‌توانند چوبی و یا فلزی باشند در بخش های زیرین پودرهای بتنی می باشد. بعد از آن که تعبیه شمع‌ها به پایان رسید، کار قالب‌گذاری در زیر سقف‌ها آغاز می‌گردد، بعد میلگرد گذاری‌ها را انجام می‌دهند و در انتها بعد از بستن خاموت‌ها به کمک سیم‌هایی مفتولی، آویزها را به کار می‌گیرند.

گام تیرچه‌گذاری

نوبت به تیرچه‌ها می‌رسد، آن وقت که آویزها به کار گرفته شدند، تیرچه‌ها بر طبق نقشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن چه متخصصان حوزه ساختمان‌سازی توصیه می‌کنند لحاظ کردن یک فاصله ۴۸ سانتی متر از اکس تا اکس تیرچه‌ها می باشد، توأمان با تعبیه کردن چنین تیرچه‌هایی در جاهای موردنظر، یونولیت هم پیاده‌سازی می‌گردد.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  اخذ مجوز یا پروانه ساختمانی ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )
فراموش نکنیم استفاده از میلگردهای تقویتی در انتها، بر طبق با نقشه طراحی شده کاملا ضروری می باشد.

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

قالب‌گذاری سقف

وقتی که کارهای بالا به انتها رسید، باید قالب‌هایی که در بخش سقف به کار گرفته شده‌اند را با کمک گرفتن از سیم‌های مفتولی به هم محکم ببندیم. در کنار این سیم‌های مفتول، سیم‌های دیگری هم از نوع حرارتی وجود دارند که بستن آن‌ها هم بایدی است، برای بستن سیم‌های حرارتی می‌توان از میلگردهای ۶ و یا ۸ استفاده نمود. بعد از آن که پاک‌سازی سقف به پایان رسید احتیاج است بتن‌ریزی انجام گیرد. به توصیه مهندسین، بهترین کار برای بتن‌کاری سقف این است که بتن‌ها را آماده از کارخانه خریداری و بعد استفاده نمایید. از آن جا که این احتمال وجود دارد بتن‌ها دچار کرم زدگی شوند حتما احتیاج است بعد از آن که بتن‌ها را صاف کردید، حباب موجود در آن‌ها را با اتکا به دستگاه ویبراتور از بین ببرید. بعد از طی شدن یک روز از همه بتن‌کاری می‌بایست به مدت یک هفته، بتن‌ها مرطوب گردند این کار دست کم به تکرار یک هفته‌ای احتیاج دارد. جمعی بر این باورند هستند که می توانند با مرطوب نمودن گونی‌های چتایی استفاده شده در سقف، مانع از تبخیر زودهنگام آب بتن شد. بعد از گذشت یک هفته می شود قالب‌ها را برداشت.
پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

پیمانکاری ویلا در کردان | پیمانکار ساخت ویلا از صفر تا صد ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ ۰۲۱

گام نهایی

وقتی که کار سقف به پایان رسید عملیات خرپا‌سازی انجام می‌گیرد بعد دیوارچینی استارت می‌خورد. وقتی که دیوارچینی به اتمام رسید نازک‌کاری قسمت‌های داخلی را شروع می‌کنیم. نوبت به تأسیسات و امکانات درونی ویلا می‌رسد. لوله‌کشی‌ها در انتها کیفیت و البته با توسل به مهارت می‌بایست پیاده‌سازی گردند. کاشی‌کاری کف و بخش‌هایی چون سرویس بهداشتی از اقدامات بعدی است. درب و پنجره‌ها را نصب می‌کنند و در نهایت کلید و پریزها را به کار می‌گیرند. اگر احتیاج باشد شروع به رنگ‌آمیزی می‌کنند ضمن این که نمای بیرون ساختمان را هم تکمیل می‌سازند و چنین می‌شود که ویلا آماده می‌گردد و می شود در آن زندگی متفاوتی را تجربه کرد.   گام نهایی پیمانکاری ویلا  

صحبت پایانی

پیمانکاری ویلا مانند بقیه ساختمان‌ها با شرایط ویژه و منحصر به فردی همراه است، دقت به گامهایی که در بالا ذکر گردید موجب می‌شود ویلایی نهایی مطابق با خواست و نیاز شما باشد. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه ساخت ویلا و یا خرید ویلا در شمال دارید می توانید با مشاوران مجرب آموت تماس حاصل فرمایید.  

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

ارسال یک نظر