آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی خدمات اجرایی ساختمان چیست ؟

خدمات اجرایی ساختمان

خدمات اجرایی ساختمان به مجموعه فعالیت هایی که در یک محیط مشخص و به دست افراد متخصص ، در جهت رشد و پیشرفت پروژه انجام میشود ، میگویند که شامل موارد زیر می باشد :

  1. اجرای سازه بتنی
  2. اجرای سازه فلزی
  3. اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
  4. نظارت عالیه
  5. بازسازی

 

 

 

 

۱. اجرای سازه بتنی :

خدمات اجرایی ساختمان به مجموعه فعالیت هایی که در یک محیط مشخص و به دست افراد متخصص ، در جهت رشد و پیشرفت پروژه انجام میشود که یکی از آنها اجرای سازه بتنی است .

سازه بتنی یکی از مقاوم ترین سازه های به روز می باشد که به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش ، زلزله و قیمت مناسب ، در ساخت خانه های امروزی طرفدار زیادی دارد ، همچنین این سازه به دلیل شکل پذیری بالایی که دارد دست طراحان را برای طراحی باز میگذارد.
مزایای سازه بتنی :
• قابل دسترس و ارزان
• حمل و نقل آسان از محل ساخت به محل بتن ریزی
• هزینه ی نگهداری سازه های بتنی در شرایط عادی ناچیز است
• مقاومت بالا در برابر آتش سوزی به نسبت سایر مصالح
• مقاومت بالا در برابر زلزله
• شکل پذیری بالا

اجرای سازه بتنی
اجرای سازه فلزی

۲. اجرای سازه فلزی :

خدمات اجرایی ساختمان به مجموعه فعالیت هایی که در یک محیط مشخص و به دست افراد متخصص ، در جهت رشد و پیشرفت پروژه انجام میشود که یکی از آنها اجرای سازه فلزی است .

اجرای سازه فلزی یکی از آسان ترین سازه ها برای اجرای ساختمان می باشد . این سازه نسبت به سازه بتنی مزایا و معایبی دارد که در مورد مزایا می توان از سرعت بالا انجام کار ، مخفی شدن ستون ها در دیوار ، ابعاد کوچکتر و… نام برد و از معایب آن میتوان از مقاومت کم در برابر حریق ، هزینه بالا و… اشاره نمود. مراحل اجرای سازه فلزی :
پس از خاک برداری باید سطح زمین را تراز و هموار کنیم و بعد از آن با استفاده از بتن مگر سطح زمین را از پی اصلی ساختمان جدا کنیم و بستر را جهت آرماتوربندی بر اساس نقشه های محاسباتی فراهم سازیم ، سپس قالب بندی توسط انواع قالب فلزی و چوبی را انجام می دهیم و بعد از آن آرماتورهای بولت که از قبل محل قرارگیری آن مشخص شده را جهت اتصال به صفحه ستون قرار میدهیم و بعد شروع به بتن ریزی میکنیم . بعد از آن نوبت به اجرای ستون ، نصب تیر ها و بادبندها میرسد و ملک آماده ی دیوار چینی و نازک کاری می شود.

۳. اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی :

یکی دیگر از خدمات اجرایی ساختمان اجرای تاسیسات مختلف درون آن است .

تاسیسات ساختمان که انواع مختلفی دارد از جمله مهمترین بخش های یک ساختمان است که شامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد :
تاسیسات مکانیکی :
تاسیسات مکانیکی در واقع سیستم های مهندسی شده ای هستند که به منظور تامین آسایش بشر طراحی شده اند و جزء جدایی ناپذیر ساختمان به شمار میروند که افراد به صورت روزمره با آن در ارتباط می باشند.
تاسیسات مکانیکی تا حدود زیادی به نوع کاربری ساختمان بستگی دارد اما اشتراک هایی را هم میتوان میان آنها یافت . در هر صورت انواع تاسیسات مکانیکی مختلف را میتوان در ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، آموزشی و عمومی به موارد زیر خلاصه کرد :
• تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
• تاسیسات بهداشتی
• تاسیسات و تجهیزات مربوط به گاز رسانی
• تاسیسات استخر
• تاسیسات ایمنی و امنیتی (سیستم های اعلام و اطفاء حریق)
• تاسیسات مربوط به آسانسور و پله برقی تاسیسات الکتریکی :
تاسیسات الکتریکی ساختمان یکی از مهمترین و واضح ترین تاسیسات یک ساختمان هستند که در صورت نبود و یا خرابی در این سیستم زندگی بشر مورد اخلال قرار میگیرد.
تاسیسات الکتریکی نیز مانند تاسیسات مکانیکی وابستگی زیادی به نوع ساختمان و کاربری آن دارد به عبارتی ساختمان های صنعتی با ساختمان های مسکونی تاسیسات کاملا متفاوتی دارد ولی به طور کلی میتوان انواع تاسیسات الکتریکی ساختمانی را در دسته بندی زیر قرار داد :
• سیستم روشنایی
• سیستم پریزهای برق و تلفن
• سیستم های اعلام حریق
• سیستم های ارتباطی داخلی ساختمان
• سیستم های صوتی و تصویری ساختمان
• سیستم های شبکه ای
• سیستم های امنیتی (دوربین مدار بسته)
• سیستم های صوتی در ساختمان های صنعتی و اداری
• سیستم های ایمنی از جمله صاعقه گیر

اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
نظارت عالیه

۴٫ نظارت عالیه :

یکی دیگر از خدمات اجرایی ساختمان نظارت عالیه مختلف درون آن است .

نظارت عالیه به معنی نظارت دقیق بر انجام کار می باشد که توسط یک مهندس دارای صلاحیت انجام و دارای بخش هایی از جمله برنامه ریزی ، تعیین روش اجرای کار و کنترل پیشرفت کار می باشد.
در بحث نظارت عالیه ، اجرای کار با سرعت بهتر و انجام کار با دقت بیشتری انجام می پذیرد به نحوی که در هر بخش قبل از اجرا ، فاز ۲ آن طراحی و با توجه به سلیقه مالک اجرا می گردد . در قسمت برنامه ریزی ، مهندسی که نظارت عالیه پروژه را پذیرفته است ، برنامه ریزی می نماید که کار چگونه آغاز و در هر مرحله چه کسانی در ساختمان حضور یابند . به طور مثال مهندس مربوطه در صورت صلاح دید بعد از اجرای بتن ریزی در طبقه سوم ، در همان زمان شروع به دیوارچینی در طبقه اول مینماید تا سرعت انجام عملیات ساختمانی بالا برود . در قسمت تعیین روش اجرای کار مهندس مربوطه با توجه به شرایط و بودجه مالک شروع به طراحی فاز ۲ می نماید و تعیین می کند از چه متریال و نیروی انسانی بهره گرفته شود تا پروژه به بهترین شکل انجام پذیرد . در بخش کنترل پیشرفت کار ، مهندس مربوطه عملیات انجام شده را با برنامه زمانی مقایسه میکند ، به تحلیل می پردازد و در نهایت در صورت بروز انحراف از برنامه زمانی علت را جست وجوی و برای رفع آن می کوشد و پس از اتمام کامل پروژه ، ساختمان را به مالک تحویل می دهد.

۵. بازسازی :

یکی دیگر از خدمات اجرایی ساختمان بازسازی درون آن است .

بازسازی به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که در راستای نوسازی ساختمان از حداقل ها بهره گیری میشود.
امروزه با توجه به نیاز مسکن در کلان شهر ها و اجرای برج ها و ساختمان های گوناگون ، در بخشی از محلات هنوز ساختمان هایی با طول عمر بالا قرار دارند که شرایط زندگی در آنها محیا می باشد اما با توجه به زمان ساخت بهتر است خانه و ساختمان خود را به روز و از مشکلاتی مثل پوسیدن لوله ها ، خرابی دیوار ها و … جلوگیری شود . در این شرایط بهترین کار بازسازی خانه می باشد تا از هزینه ها و زمان زیاد تخریب و نوسازی رهایی یابیم و در عین حال خانه ای شیک و به روز داشته باشیم . ما در شرکت فنی و مهندسی آموت شرایطی فراهم نمودیم تا قبل از اجرا و بازسازی منزل شما کارفرمایان محترم به صورت ۳ بعدی (۳D) خانه شما را به نمابش درآوریم و بعد از اجرا به بهترین نحو تحویل دهیم و لذت جدیدی از خانه ی قدیمی خود ببرید.

بازسازی