آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا

آزمایش بتن و مقاومت مصالح

می توان گفت که یکی از فرایندهای مهم در آزمایش بتن و مقاومت مصالح ، نمونه برداری کردن از آن است. این گام اولی است که برای تشخیص میزان کیفیت نهایی انجام می پذیرد. یک نمونه می بایست صحیح انتخاب شود تا تعریف درستی از مجموعه داشته باشد. غیر گزینشی بودن در نمونه برداری بتن که بسیار با اهمیت می باشد. برای رسیدن به نتیجه قابل اعتبار باید روش های مختلفی در این آزمایش در نظر گرفته شوند . در زمان خارج شدن بتن از وسیله می بایست نمونه برداری انجام گیرد.

به طور کلی می توان عرض کرد که نمونه برداری از بتن را می توان بر حسب دما و زمان به انجام رساند. برای اینکه نمونه های بتن عمر معینی داشته باشند در آزمایشگاه بتن شرایطی فراهم می شود تا دمای مناسبی در نظر گرفته شود. برای کنترل کیفیت و تضمین بررسی های لازم با نمونه های بتنی صورت خواهد گرفت. تمامی آزمایش ها اکثرا بر روی بتن تازه و بتن سخت صورت می گیرد پس شرایط مناسب و استانداردی باید تامین شود. نمونه برداری از اتومیکسر، نمونه برداری از بتونیر، نمونه برداری از بچینگ پلانت، نمونه برداری از وسایل رو باز حمل را می توان روش های مختلف نمونه برداری معرفی کرد.

آزمایشگاه بتن در زمینه کنترل کیفیت بتن، مواد و مصالح

در ساختن بتن از مواد و مصالح مختلفی استفاده می گردد که می توان به ماسه، سیمان، شن، آب و دیگر مواد افزودنی اشاره کرد. آزمایشگاه بتن نیز خدمات مختلفی را برای تست اینگونه از مصالح در نظر گرفته می شود. به طور کلی آزمایشگاه های کنترل کیفیت بتن، مواد و مصالح چندین آزمایش را در خود جای خواهند.

آزمایشگاه های ویژگی مکانیکی که در آنها آزمایش های مربوط به بتن تازه و سخت شده انجام می گیرد. آزمایش های کنترل کیفی بتن از انواع غیر مخرب ، آزمایش های شیمیایی و فیزیکی سیمان و مصالح سنگی، آزمایش های شیمیایی به همراه فیزیکی خاک، طرح اختلاط بتن و همچنین بتن پیشرفته، آزمایش های آسفالت، آزمایش های میلگرد، آزمایش های مواد افزودنی و آزمایش های دیگری همچون تیغه و صیقل جهت تعیین میزان کیفی بتن را می توان چند مورد از آزمایشگاه های بتن در زمینه کنترل کیفیت، مواد و مصالح معرفی کرد که هر کدام خدمات و فرایندی مشخص را دنبال می کنند.

 

برگه سبز معماری

برگه سبز سازه

برگه سبز نظارت

برگ مجری ذیصلاح

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنید

اینستاگرام

آپارات