آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

در این مطلب می خواهیم درباره پروانه نظارت | نحوه گرفتن پروانه نظارت | نکاتی راجب پروانه نظارت صحبت کنیم.

اخذ پروانه نظام مهندسی

همه‌ی مهندسین رشته های ۷گانه مهندسی در صورتی که بخواهند به شکل رسمی اجازه فعالیت در رشته خود را داشته باشند احتیاج به دریافت مجوز از سازمان نظام مهندسی هستند. این مجوز که با عنوان پروانه اشتغال به کار شناخته می گردد این ویژگی را برای آنها به وجود می آورد که در یکی از صلاحیت های یک پروژه مهندسی به شکل رسمی فعالیت کرده و به نسبت سطح پروانه اشتغال به کار خود تعرفه کار را دریافت کنند. گرفتن پروانه اشتغال نظام مهندسی شرایط و گام هایی دارد که فقط با طی نمودن کامل گام های صدور پروانه نظام مهندسی توانا به گرفتن این پروانه از سازمان نظام مهندسی هستید. شرط ها و مدرک های پروانه نظام مهندسی شامل مورد هایی مثل داشتن سنوات کار حرفه ای لازم، قبولی در آزمون نظام مهندسی، عضویت در سازمان نظام مهندسی، گذراندن دوره های کارآموزی و سمینارهای توجیهی، تشکیل پرونده مالیاتی، واریزعوارض صدور پروانه نظام مهندسی و ارائه مدرک های پروانه نظام مهندسی اعلامی به سازمان نظام مهندسی. قسمتی از این فرایند اینترنتی می باشد و قسمتی احتیاج به حضور فرد در سازمان نظام مهندسی هست. در قسمت های ذیل به توضیح شرایط و مدرک های پروانه نظام مهندسی بیان شده می پردازیم تا شما مهندسین را با رند کامل صدور پروانه نظام مهندسی آشنا نماییم. پروانه نظارت | نحوه گرفتن پروانه نظارت | نکاتی راجب پروانه نظارت

گام های دریافت پروانه نظام مهندسی

  در تصویر ذیل اینفوگرافیک گام های صدور و مدرک های پروانه نظام مهندسی رسم شده می باشد. در ذیل آن همه گام ها به شکل کامل شرح داده شده می باشد.

مدارک پروانه نظام مهندسی – اینفوگرافیک مراحل دریافت پروانه

گام اول: قبولی در آزمون نظام مهندسی

نخستین گام برای گرفتن پروانه نظام مهندسی شرکت و قبولی در آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی در همان رشته مورد نظر و صلاحیتی از آن رشته که تمایل دارید. البته یک متقاضی می تواند همزمان در همه صلاحیت های یک رشته شرکت کند. برای نمونه مهندس معماری می تواند همزمان در صلاحیت طراحی، اجرا و نظارت همان رشته در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند. برای شرکت در آزمون مهندسین بایستی سنوات کار حرفه ای لازم که از جهت سازمان نظام مهندسی اعلام می گردد را دارا باشند. برای نمونه این سنوات برای کارشناسی ۳ سال از تاریخ گرفتن مدرک، برای ارشد ۲ سال و برای دکترا ۱ سال می باشد.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  طراحی و ساخت ویلا در کردان | طراحی ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان
چنانچه داوطلب به نیمی از سوالات آزمون نظام مهندسی به شکل صحیحی پاسخ داده و نمره قبولی که شامل ۵۰ درصد نمره با احتساب نمره منفی هست را کسب نماید، می تواند برای دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی اقدام کنید و گام های بعدی و فرایند صدور پروانه نظام مهندسی را طی کنید.

گرفتن لیست منابع آزمون نظام مهندسی

گام دوم: عضویت در سازمان نظام مهندسی

بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی نخستین کاری که مهندسین قبول شده بایستی انجام دهند این میس باشد که درخواست عضویت برای سازمان نظام مهندسی شهر خود ارسال کنید. البته این نکته دارای اهمیت می باشد که احتیاجی نیست درخواست عضویت را حتما بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی داد و مهندسان می شود بعد از گرفتن مدرک مهندسی فاقد گذراندن سنوات مربوط به آزمون نظام مهندسی به عضویت سازمان نظام مهندسی درآیند. در اصل نه عضویت در سازمان نظام مهندسی شرط لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی می باشد و نه شرکت و قبولی در آزمون نظام مهندسی شرط لازم برای درخواست عضویت در سازمان می باشد. بعد چه بهتر می باشد که مهندسان بعد از گرفتن مدرک مهندسی و قبل از شرکت در آزمون نظام مهندسی اقدام به عضویت در سازمان نظام مهندسی نمایند. درخواست عضویت در سازمان برای رشته های ۷گانه مهندسی (مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک) قابل اقدام می باشد. این درخواست نخست به شکلی اینترنتی در سایت سازمان نظام مهندسی شهر مورد نظر و با ارسال اسکن مدرک های درخواستی شامل شناسنامه، کارت ملی، عکس، امضا و مدارک تحصیلی متقاضی شروع می گردد. بعد از ارسال تاییدیه به وسیله سازمان بایستی حق عضویت پرداخت گردد. در انتها متقاضی بایستی اقدام به مراجعه حضوری و دادن اصل مدرک ها کنند تا در این شکل کارت عضویت را از سازمان نظام مهندسی دریافت کند.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  طراحی نما ( رومی + مینیمال + کلاسیک + مدرن ) و انواع نمونه عکس های هر کدام
 

گام سوم: درخواست صدور پروانه نظام مهندسی

برای ارسال درخواست صدور پروانه نظام مهندسی احتیاج است تا نتیجه های آزمون نظام مهندسی قبول شدگان از جهت سازمان سنجش به سازمان نظام مهندسی ارسال می گردد. بعد از بارگزاری نتیجه های آزمون در سازمان نظام مهندسی این امکان برای مهندسان فراهم می گردد تا با مراجعه به سازمان نظام مهندسی شهر خود درخواست دریافت پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی را بدهند. بعد از اعلام درخواست پروانه نظام مهندسی، متقاضیان بایستی دو قسمت را در این گام طی کنند. این دو قسمت شامل پذیرش و آموزش می باشد.
پروانه نظارت | نحوه گرفتن پروانه نظارت | نکاتی راجب پروانه نظارت

پروانه نظارت | نحوه گرفتن پروانه نظارت | نکاتی راجب پروانه نظارت

قسمت ۱: پذیرش

این قسمت مرتبط با تشکیل پرونده مالیاتی به عنوان یکی از مدرک های پروانه نظام مهندسی می باشد. برای این منظور نخست بایستی با استفاده از فرم های ارائه شده به وسیله اداره کل راه و شهرسازی سوابق کار تجربی و حرفه ای متقاضی تنظیم گردد. بعد از آن بایستی اقدام به گرفتن استعلام از حوزه مالیاتی کرد. بعد از آن بایستی در حوزه محل سکونت متقاضی پرونده مالیاتی تشکیل گردد.

قسمت ۲: آموزش

همه قبول شدگان در آزمون نظام مهندسی قبل از ارائه کامل مدرک ها پروانه نظام مهندسی و دریافت پروانه اشتغال به کار موظف هستند در دوره های کارآموزی و سمینارهای توجیهی عمومی و تخصصی برگزار شده به وسیله سازمان نظام مهندسی شرکت کنند. شرکت در این دوره ها و سمینارها برای تمامی مهندسان قبول شده در آزمون نظام مهندسی در هر رشته و صلاحیتی ضروری هست ولی گونه دوره و سمینار برای صلاحیت های گوناگون متفاوت می باشد. برای ادامه مراحل ارائه مدرک های پروانه نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال به کار گواهی حضور در این دوره ها و سمینارها الزامی هست. برای ثبت نام و شرکت در دوره ها بایستی به سازمان نظام مهندسی مراجعه نمود و بعد از گرفتن تاییدیه آموزش اقدام به ثبت نام کرد. دوره های در نظر گرفته شده برای صلاحیت های گوناگون به شرح زیر می باشد:
  • اجرا: شرکت در دوره کارورزی اجرا و سمینار توجیهی عمومی
  • نظارت: شرکت در سمینار توجیهی عمومی و سمینار توجیهی تخصصی
  • طراحی: شرکت در سمینار توجیهی عمومی و سمینار توجیهی تخصصی
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  پیمانکار ساختمانی با مهارت و با تجربه داشته باش!!

نکته:

قبول شدگان این مورد را در نظر داشته باشند که در صورت داشتن عضویت در سازمان نظام مهندسی، با توجه به اعلام سازمان مبنی بر حضور در سازمان و شرکت در دوره فقط بعد از ارسال کارنامه نتیجه ها از سوی سازمان سنجش به سازمان نظام مهندسی و در تاریخ های اعلام شده، می شود در فاصله بین اعلام نتایج در سامانه آزمونهای ورود به حرفه سایت دفتر مقررات ملی ساختمان تا زمان ارسال نتایج به سازمان نظام مهندسی که برخی ۲ تا ۳ ماه طول می کشند درخواست شرکت در دوره ها و سمینارها را کنید. به این روش روند دریافت پروانه اشتغال به کار آنها سریعتر انجام خواهد گردید.

گام چهارم: ارائه دادن مدرک های پروانه نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی

بعد از تمام شدن دوره ها و سمینارهای برگزار شده به وسیله نظام مهندسی و گرفتن گواهینامه حضور در این دوره ها، متقاضی پروانه اشتغال نظام مهندسی بایستی اقدام به واریز اینترنتی عوارض صدور پروانه اشتغال به کار کند، که مبلغ آن و شماره حساب مربوطه از جهت سازمان نظام مهندسی همان استان اعلام می گردد. با انجام این واریز تاییدیه پرداخت الکترونیکی به متقاضی داده می گردد. بعد از آن متقاضی بایستی به سازمان نظام مهندسی مربوطه مراجعه کند و به عنوان قسمت بعدی فرایند سوگندنامه مهندسی از او اخذ گردد. این گام احتیاج به حضور خود متقاضی و نه هیچ شخص جایگزینی می باشد. و در انتها به عنوان اقدام آخر کلیه مدارک پروانه نظام مهندسی که شامل موارد زیر می باشد را تقدیم سازمان کند. مدرک های پروانه نظام مهندسی شامل زیر می باشد:
  • کپی مدرک های شناسایی: شناسنامه، کارت ملی، گواهی پایان خدمت
  • کپی مدرک های تحصیلی: کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
  • ۳ قطعه عکس ۴*۳
  • پرینت تاییدیه قبولی در آزمون نظام مهندسی
  • مدرک های و سنوات سوابق اشتغال به کار
بعد از گذراندن همه این گام ها و ارائه مدرک های پروانه نظام مهندسی گفته شده در بالا، از سوی سازمان پیامی مبنی بر حضور برای گرفتن پروانه نظام مهندسی به داوطلب ارسال می گردد.  

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

 

ارسال یک نظر