آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

در این مطلب می خواهیم درباره طراحی ویلا در تهران با یکدیگر صحبت کنیم.

وقتی به تعطیلات می رویم اغلب اصطلاح طراحی ویلا را می شنویم، ویلا چیست؟ انواع متداول ویلا چیست؟ و چگونه می توان آن را با سایر مدل های ساختمان تشخیص داد؟

ویلا چیست؟

ویلا نوعی اقامتگاه است که در زمینی بزرگ و جدا از اطراف ساخته شده است. هر ویلا دارای مقیاس بزرگی است که طراحی مدرن، مجلل، با فضای باز و نزدیک به طبیعت را به ارمغان می آورد.

یک ویلا کامل شامل: اتاق نشیمن، تعداد زیادی اتاق خواب، باغ و استخر اختصاصی می باشد. علاوه بر این، یک ویلا کاملا جدا از فضای اطراف ساخته می شود، بنابراین یک ویلا اغلب توسط طرح های باغ و مسیرهای خصوصی احاطه شده است.

ویلا به طور فزاینده ای با مزایای بسیاری مانند: فضای جادار، طراحی مجلل، فضای خصوصی کامل، محبوب و انتخاب می شود. ویلا مکانی ایده آل برای زندگی، استراحت و جمع شدن برای خانواده ها در تعطیلات طولانی یا آخر هفته های شاد است.

محبوب ترین انواع ویلا

شما می دانید ویلا چیست، پس انواع ویلا را می شناسید؟ در حال حاضر متداول ترین انواع ویلا عبارتند از: ویلاهای تک، نیمه مستقل و مجاور.

ویژگی های هر نوع ویلا عبارتند از:

ویلا کاربردی: ویلاهای مستقل از نوع ساخته شده براساس معماری مستقل هستند که یک بلوک مجزا را تشکیل می دهند. ویلاهای تک شامل: جلو، عقب، سمت راست، سمت چپ با عملکردهای مجزا، اما همچنان در کل هماهنگ هستند.

معماری ساده است، پیچیده نیست، چیزی است که در ویلاهای تک به راحتی قابل مشاهده است. ویژگی دیگر این است که تمام فضاهای نشیمن و آرامش بخش در خود ویلا است. انزوا توسط حصار اطراف نشان داده می شود، ساخت و ساز نباید در مجاورت هیچ حصاری از ویلا باشد یا مسیر پیاده روی اطراف برای دسترسی آسان باید عریض باشد. پردیس دارای باغ، مناظر،… است تا بتوانید در ویلا به راحتی استراحت و سرگرمی کنید.

 

ویلا چیست؟ | انواع متداول ویلا چیست؟ | هزینه های یک ویلا چقدر است ؟ با ما تماس بگیرید

خواندن مطالب جدید و مرتبط : طراحی تخصصی ویلا | نکات مهم در طراحی ویلا | سبک های طراحی ویلا

زندگی ویلایی

ویلاهای دوبلکس مانند یک ویلا مجزا نیستند، بلکه برای ایجاد یک بلوک یکپارچه و هماهنگ از معماری، طراحی، رنگ، دکوراسیون و چشم انداز اطراف به ویلای مجاور بسته هستند. دو ویلا که به هم متصل شده اند نه تنها هماهنگی در خطوط معماری ایجاد می کنند، بلکه مساحد را افزایش می دهند، از شکاف های فراوان برای ساخت آثار کمکی دیگر بهره می برند.

ویلای ترکیبی

ویلاهای مجاور به ویلاهایی گفته می شود که به صورت متوالی در کنار یکدیگر ساخته می شوند. این ویلاها همچنین دارای یکنواختی در معماری  طراحی هستند و مجموعه ای غنی از زیبایی شناسی را تشکیل می دهند.

در دنیای املاک و مستغلات، انواع دیگر ویلاها مانند ویلاهای دریایی، ویلاهای ریزورت وجود دارد.

 تفاوت ویلا با سایر مدل های ساخت و ساز

با وجود دانستن اینکه ویلا چیست، هنوز هم افراد زیادی هستند که ویلا را با برخی از مدل های ساخت و ساز دیگر مانند هتل، استراحتگاه یا خانه ییلاقی اشتباه می گیرند.

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  چطور پروانه ساختمان بگیریم ؟ ( شرایط + هزینه ها + توضیحات کامل )

بنابراین اجازه دهید شرکت فنی مهندسی آموت به شما کمک کند آنها را از یکدیگر تشخیص دهید.

هتل

هتل معمولا با مدل ویلا متفاوت است. متفاوت از ویلاهایی که به طور جداگانه ساخته می شود، برای ایجاد حس حریم خصوصی و آرامش، اتاق های هتل اغلب در یک ساختمان یا در یک سری اتاق با هم قرار می گیرند. درحالی که مدل هتل بر بهبود آسایش و راحتی اتاق ها و کیفیت خدمات تمرکز دارد، ویلا بر فضای مطبوع، راحتی و آرام برای کاربران تمرکز دارد.

 ریزورت (رزورت)

مدل ریزورت- رزورت نیز برخلاف ویلا ویژگی های خاص خود را دارد. اکثر استراحتگاه ها معمولا به صورت خوشه ای ساخته می شوند، از جمله مجموعه هایی از ویلاها یا خانه های ییلاقی. استراحتگاه با چشم اندازی عالی ساخته شده است که زیبایی شناسی بالایی را به همراه داشته باشد تا نیازهای استراحتگاه همراه با گشت و گذار برای گردشگران را برآورده کند. این نوع همچنین امکاناتی مانند اتوبوس شاتل، شهربازی، خرید، اسپا و … را برای مشتریان ادغام می کند.

خانه ییلاقی

خانه ییلاقی از نظر حریم خصوصی برای مشتریان شبیه ویلا است اما با مساحت کوچک و فضای ساده تر طراحی شده است. برخی از خانه های ییلاقی را نیز می توان جابه جا کرد. خانه های ییلاقی به لطف مصالح ساختمانی طبیعی مانند چوب خیزران، برگ های چوب پنبه، چوب، مردم را به یکدیگر نزدیک تر می کند و با طبیعت ادغام می شود.

ویلا یک مدل اقامتی لوکس است که نیاز به سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ و همچنین طراحی و ساخت دارد. مشتریانی که این نوع کسب و کار را انتخاب می کنند اغلب دارای در آمد و قضای بالایی هستند، بنابراین در مورد کیفیت و زیبایی اتاق و تجهیزات خود بسیار سخت گیر هستند… این مدلی از همگرایی کلمات با پتانسیل بالا است. اگر مسیر درست توسعه را بدانید. امیدوارم با اطلاعاتی که در بالا ذکر شد، بدانید ویلا چیست و همچنین در مورد انواع مختلف اقامتگاه امروزی بیشتر بدانید.

ویلا چیست؟ | انواع متداول ویلا چیست؟ | هزینه های یک ویلا چقدر است ؟ با ما تماس بگیرید

خواندن مطالب جدید و مرتبط : طراحی و ساخت ویلا در کردان | طراحی ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان

طراحی ویلا

طراحی ویلا با در نظر گرفتن دقیق عوامل مختلف موجود در محل ویلا مثل جهت تابش خورشید، جهت باد، شرایط و محدوده زمین، موقعیت زمین نسبت به زمین های همسایه و قوانین و مقررات ساخت و ساز انجام می شود. نکته مهم در زمینه طراحی این است که شرایط اقلیمی تعیین کننده نوع معماری و دکوراسیون داخلی ویلا است.

طراحی ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا با هدف راحتی و آرامش مشتری ، همچنین استفاده بهینه و کاربردی از فضاهای داخلی و خارجی با توجه به ذوق و سلیقه ی طراح معمار انجام می شود. مثلا در طراحی ویلای دوبلکس سعی بر این است که از فضا های مازاد در بین طبقات به طور کافی کارا شود. یک ویلا نه تنها باید ظاهر نفیس و کاربردی را منعکس کند، بلکه باید جزئیات کامل را ببیند و درک کند و به ساکنان اجازه دهد تا همه جزئیات را کشف کنند. در تمام جزئیات می توانید سبک طراحی ویلاهای مدرن و همچنین طراحی را مشاهده کنید. دقت طراح در هنگام طراحی نیز باعث می شود که ساختمان به طورکلی بافت دارتر به نظر برسد.

ایده های طراحی داخلی ویلا

ویلاها از فضا، از امکانات بسیار زیاد و تخیلات بدون مانع صحبت می کنند .ویلاها خانه های بزرگی هستند که دارای طاقچه های مجزا برای کارها و فعالیت های مختلف هستند. ویلاها معمولا با حساسیت طراحی شده اند و منعکس کننده علایق و سلیقه مالک هستند. اگر برای خود ویلایی ساخته اید، باید پس از سال ها برنامه ریزی و ایده پردازی، طراحی و بحث به وجود آمده باشد. با این حال، طراحی ویلا صرفا به نمای بیرونی ختم نمی شود. آنچه که مورد توجه باید قرار داد این است که طراحی فضای داخل به چه صورت باید باشد و چگونه می توان آن را تبدیل به بهترین فضای ممکن برای خود و عزیزان تان می کنید. طراحی ویلا از مراحل مرسوم خانه های عمومی تبعیت نمی کند. تعادل مناسب دکور و طراحی مناسب، با ترکیبی از رنگ‌ها و تکمیل شده با تضادهای عالی بدون به خطر انداختن نیازهای کاربردی، چیزی است که ویلاها را متمایز می‌کند. در ادامه نکاتی درباره اینکه از کجا شروع به طراحی ارائه شده است:

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  طراحی نما در منطقه 22 | طراحی نما در شهرک گلستان | طراحی نما در تهران

یکنواختی طراحی

یک ویلا می تواند بسیار زیبا باشد و به دلیل بوم بزرگ وسوسه انگیز بازی با تضادها و رنگ های پر جنب و جوش است. اگرچه این کار موثر است، اما باید برنامه مشخصی برای انجام آن وجود داشته باشد. روش دیگر آن چیزی که بهترین کارایی را دارد یکنواختی طراحی است. به یک پالت خنثی یا آشنا، مانند پاستل، خاکستری، بژ بچسبید. اینها را با رنگ های عمیق تر یا تیره تر کنتراست کنید. این طراحی را در همه چیز، از ست مبل و مبلمان گرفته تا کاغذ دیواری و لوازم جانبی ادامه دهید. اگر رنگ بیش از حد یکنواخت به نظر می رسد، با کوسن های رنگارنگ یا یک لوستر کنتراست را اضافه کنید. روی این طراحی خانه کار کنید و ببینید که تغییر ظاهر چقدر تاثیرگذار است.

بهترین مکان برای رفاه و تجمل، ویلاها هستند. فضا آنقدر زیاد است که زیاد احساس نمی شود. ترفند درست کردن عظمت این است که زیاده روی نکنید، بلکه عناصری داشته باشید که به خوبی کنار هم قرار گیرند. سقف‌های کاذب با نور مناسب ، کف‌پوش‌ها و دیوارهای چوبی، لوسترهای پرآذین عناصر طراحی هستند که به خوبی باید لحاظ شود، نه وزن سنگین و نه خیلی سبک. آنچه در استفاده از آنها اهمیت دارد باز هم یکنواختی طراحی است. یک اتاق خاص – نشیمن یا ناهار خوری – انتخاب کنید و در آن فضا با مجلل آرام بازی کنید.

ویلا چیست؟ | انواع متداول ویلا چیست؟ | هزینه های یک ویلا چقدر است ؟ با ما تماس بگیرید

ویلا چیست؟ | انواع متداول ویلا چیست؟ | هزینه های یک ویلا چقدر است ؟ با ما تماس بگیرید

خواندن مطالب جدید و مرتبط : طراحی ویلا در کردان | طراحی ویلا در تهران | طراحی ویلا در شمال

لمس جذابیت دنیای قدیم

خانه ها برای زندگی در نظر گرفته شده اند. جایی است که ما بخش عمده ای از زمان زندگی را برای استراحت و بهبودی می گذرانیم. خوب است که با آشنایی، به خصوص در یک ویلا احاطه شده باشید. لمس جذابیت دنیای قدیم، خاطرات را زنده می کند و همچنین به شما کمک می کند فضایی را برای چیزهایی که دارید یا به خانواده تحویل داده اید پیدا کنید. ویلا خود را با مبلمان قدیمی، فرش های تزئینی، لوسترهای آویزان تزئین کنید. دیوار ها را با نقاشی های قدیمی تزئین کنید. جذابیت دوست داشتنی در قدیمی وجود دارد و ویلا نیز به میراث شما تبدیل می شود که در نهایت آن را تحویل دهید.

فضایی برای همه چیز

بگذار برای همه چیز جا باشد. در مورد یک سری چیزها زیاده روی نکنید و دیگری را از دست ندهید. برای مثال، اگر می‌خواهید مبلمان منحصربه‌فرد را جمع‌آوری کنید، مطمئن شوید که خیلی فضا را اشغال نکند و هزینه بیش از اندازه پرداخت نکنید. فضایی را برای لوازم ضروری، فرش، وسایل کلکسیونی از سفرهایتان، وسایل کودک و عزیزانتان ایجاد کنید. در آشپزخانه، قفسه های باز و بسته، فضایی برای یخچال و سایر لوازم ایجاد کنید. در حمام فضایی را برای حوله و لوازم بهداشتی نگه دارید. بگذارید برای همه چیز فضا وجود داشته باشد و همچنین فضاهایی که در آن هیچ چیز وجود ندارد.

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  ساخت ویلا ( با کمک پیمانکار + نکات از صفر تا صد + عکس )

سوله های آرام ساکت

ویلاها با فضای عظیم خود اغلب از همه چیز مراقبت می کنند، اما آرامش کافی ندارند که در آن فقط بتوان مدیتیشن و استراحت کرد. اگر از ویلاها دیدن کرده باشید، متوجه شده اید که چنین فضاهایی در اطراف خانه، با توجه به آشفتگی زندگی، ضروری است. لازم نیست این فضا را مجبور کنید، بلکه باید از طراحی تکامل یابد تا آن را طبیعی تر و آرام تر کند. به عنوان مثال، در اتاق نشیمن، بدنه های آبی احاطه شده توسط شاخ و برگ های طبیعی با فضای سقف بالای سر برای نفوذ نور بسازید، بالکن ها را گسترش دهید و آنها را با گیاهان، گلدان ها و صفحات سنگ طبیعی پر کنید. برای ساعاتی آرام در عصر یا برای وقت گذرانی با گیتار خود، پنجره ها و سوله ها ایجاد کنید. زمانی که زندگی شما را به سفر خود برد و سعی کنید لحظات آرامش را بیابید، این طاقچه ها بسیار مهم خواهند بود.

برنامه سرگرمی خانوادگی

ویلاها بزرگ هستند و می توانند بسیار زیاد باشند. آنها بنا به ماهیت خود فضایی را برای فعالیت های مختلف ایجاد می کنند و هرکس اغلب مشغول کار خود است. یکی از راه های دور هم جمع شدن خانواده ها اتاق های سرگرمی است. ویلاها امکان ایجاد اتاق‌های سرگرمی بزرگ و عایق صدا را فراهم می‌کنند که حتی می‌توانند اتاق‌های اداری فضاهای مینی کنفرانس را نیز دوبرابر کنند. به این ترتیب شما نیازی به مسافرت زیاد برای کار ندارید و همچنین هر زمان که نیاز دارید، کل خانواده را دور هم جمع کنید.

 

 

خواندن مطالب جدید و مرتبط :  طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

بیرون نشستن

ارزش هیچ چیز به اندازه که فضایی آرام و ساکت برای لذت بردن و انعکاسی که یک بالکن ایجاد می کنید، نمی رسد. برخلاف آپارتمان‌هایی که دارای بالکن‌های کوچک‌تر هستند، می‌توان با ویلاها برای ایجاد فضاهای بیرونی بزرگ، بالکن‌هایی با مبلمان پیچیده و سایر عناصر دکور بازی کرد. این فضاها همچنین می توانند به عنوان فضاهای سرگرمی یا برای جشن گرفتن با دوستان و خانواده تبدیل شوند. نشستن ها یا بالکن ها نیازی به برنامه ریزی هوشمندانه ندارند، فقط چارچوب ذهنی مناسب برای ایجاد فضایی که می توانید به فرار کنید، باشد.

اتاق های خانوادگی

داشتن فضاهای غذاخوری پیچیده و اتاق های خانوادگی که همه می توانند در آن جمع شوند، یک ویلا را ارزشمند می کند. مخصوصاً در خانواده‌های مشترک، جایی که هر کس کار خود را انجام می‌دهد، رسیدن یک بار در روز واقعاً خاص است. فضای ناهار خوری و آشپزی را می توان به گونه ای طراحی کرد که حرکت آسان را تسهیل کند. لوسترهای آویزان بزرگ، کابینت های تزئینی، فرش های رنگین، دکور دیواری چشم نواز، کمک زیادی به روشن، جذاب و پر جنب و جوش کردن مناطق خانوادگی می کند.

 

 

اینستاگرام

آپارات

 

 

ارسال یک نظر