آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

۵ نکته مهم خرید ویلا در سهیلیه،کردان

 

در این مطلب تصمیم داریم به ۵ نکته مهم و با اهمیت که قبل از خرید ویلا در کردان  باید به آن ها توجه کنیم اشاره کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

ما در مطالب قبلی با عنوان «از صفر تا صد خرید ویلا»  ،اطلاعات همه و مناسبی درباره خرید ویلا، ملک ،زمین ارائه کردیم که جامعیت داشتن .یعنی اگر در هر جایی از کشورمون نیت خرید ملکی رو داشته باشید این اطلاعات بسیار میتونه براتون مفید باشه .

 

اما در این مطلب نیت داریم به نکات اختصاصی که حتما قبل از خرید ویلا در سهیلیه،کردان به اونها توجه داشت واز پیش دربارهشان تصمیم گرفت صحبت کنیم

خرید ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان | خرید ویلا | طراحی ویلا در کردان

خرید ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان | خرید ویلا | طراحی ویلا در کردان

آب،برق،گاز،سند،جواز ساخت

بله! نکات مهمی که در مورد اونها مقدمه چینی کردیم این ۵ مورد هستن هر چقدر ۳ مورد اول اهمیت بالاتری دارند  که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

برای کسانی که در شهر ها زندگی میکنند وجود آب برق گاز جزو اولین چیزهای زندگیشون حساب می شود و هیچ وقت به نبودش شاید فکر هم نکنند

سوال :چرا آب،برق،گاز در مناطق سهیلیه و کردان اهمیت پیدا کرده اند؟

آیا در سهیلیه،کردان آب،برق،گاز وجود ندارد؟

پاسخ :چرا وجود دارد

پس چرا بعضی ویلا از این امکانات برخوردار بوده و بعضی دیگر نیستند؟

پاسخ:برای پاسخ به این سوال ابتدا اول باید کمی  اطلاعات در مورد مناطق سهیلیه وکردان ارائه گردد

سال های گذشته همه مردمان روستاهای این منطقه ها از راه کشاورزی زندگی میکرده (تا حدود ۲۰ سال پیش) وجمعیت روستاها کم بوده برای نمونه جمعیت روستای لشکرآباد کمتر از ۱۰۰ خانوار بود.

قطعا همه زمین های مناطق بالا کاربریه کشاوری داشتند ،ولی به خاطر نزدیکی به تهران  و آب و هوای خیلی مطبوع به مرور ساخت ویلا رونق گرفت به شکل که در حال حاضر کمتر کسی در این مناطق  کشاوری میکند زیرا بیشتر زمین ها قطعه بندی شده و تبدیل به ویلا یا  زمین های خرد شده اند.

خرید ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان | خرید ویلا | طراحی ویلا در کردان

بد نیست متوجه شویم:

 

هیچ منع قانونی برای دریافت امکانات آب،برق،گاز در بیرون بافت وجود ندارد و اگر زیرساخت ها در خارج بافت وجود داشته باشد می شود در این منطقه ها هم امکانات دریافت کرد برای نمونه فرض کنید در خارج بافت هستین تیر چراغ برق در نزدیکی ملک شما وجود دارد در این صورت براحتی میتوان برای دریافت کنتور برق قانونی اقدام کنید.

اگر در منطقه شما زیرساخت خوب دریافت امکانات آب،برق،گاز وجود نداشته باشد با صرف هزینه بیشتر می شود امکانات فوق را دریافت کرد برای نمونه بیش از ۷۰ در صد ویلاها ی این مناطق فاقد سند میباشند و مشکلی از بابت خرید وفروش ملک خودشون ندارند در طی سالیان متمادی تا الان  بیشتر کارهای خرید و فروش با قولنامه و سندهای شورایی، بدون هیچ مشکلی صورت می پذیرفته با دوندگی وصرف هزینه و وقت ها میتوان برای بیشتر زمین ها، ویلاها (بیش از ۹۰درصد)آب، برق، گاز، سند گرفت به خاطر کم بودن این مناطق و به خاطر شناس بودن فروشنده ها واملاک موجود در منطقه ،همچنین ارائه کد رهگیری  امکان رخداد کلاه برداری در معاملات قولنامه ای در حد ۰%میباشد.(برخلاف شهر های بزرگ که معاملات با قولنامه دارای ریسک میباشد)

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  هزینه ساخت ویلا در کردان | هزینه ساخت ویلا در غرب تهران | هزینه ویلا در کرج

ویلاهای که که امکانات آب،برق،گاز قانونی و سند دارند نسبت به مورد های مشابه که بدون امکانات فوق میباشند تا ۳۰%درصد اختلاف قیمت دارند.

در نقشه هر روستا بخشی به خاطر بافت روستا مشخص شده که ۹۹ درصد ساکنین روستا(بومیان منطقه) در این قسمت سکونت دارند ،و میزان کمی از ویلاها ی غیر بومی در این بافت ساخته میشوند.گرفتن آب،برق،گاز،سند در بافت روستا با توجه به بودن زیرساخت ها  به آسانی امکان پذیر می باشد.

در قسمت خارج بافت که اکثریت ویلا نشینان به خاطر عدم تراکم جمعیت این قسمت را انتخاب می کنند برای خرید ویلا برای دریافت آب،برق،گاز،سند می شود به شکل قانونی اقدام کرد.

هم اکنون ویلای شما چه داخل بافت و چه خارج از بافت روستا باشد شما می شود برای دریافت آب،برق قانونی اقدام کنین.

اگر تصمیم خرید ویلا  سهیلیه کرج را داشته کارشناسان ما احتیاج های شما را به درستی تشخیص داده و بهترین پیشنهادات را به شما ارائه خواهند کرد.

 

خرید ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان | خرید ویلا | طراحی ویلا در کردان

خرید ویلا در کردان | ساخت ویلا در کردان | خرید ویلا | طراحی ویلا در کردان

خوب ویلاهایی که آب برق گاز قانونی ندارند چطور هستند؟

عده ای از صاحبان ویلاهای این منطقه ها توانسته اند بعضی از این امکانات را  قانونی دریافت کنند وبرخی دیگر نه،برای مثال یک ویلا آب برق دارد اما گاز نه!

 

بسیاری از صاحبان ویلا هم  از راه های غیر قانونی اقدام به راه اندازی امکانات فوق کرده اند.

 

ولی روش های دیگری برای براوردن این نیاز ها وجود دارند مانند:

گرفتن منبع های آب چند هزار لیتری که با توجه به حجم آن  به آسانی آب چند روز تا چند هفته را در خود نگه میدارند.

حدود ۱۰ سال قبل همه روستاهای مناطق بدون گاز شهری بودند و همه مردم مناطق از کپسول های گاز برای گرمایش وپخت وپز استفاده میکردن ،شرکت ها، و کسب و کار های ارائه دهنده کپسول های گاز هنوز در این منطقه ها ارائه خدمات انجام میدهد.

اگر ویلایی برق نداشته باشه به آسانی و از راه قانون می شود درخواست داد و چنانچه تیر برق در نزدیکی ملک نباشه به آسانی میشه با همسایه ها ی ملکتان هزینه استقرار تیربرق را تقبل کرده تا اداره برق این امکان را به صورت قانونی فراهم کند.

 

جواز ساخت

شاید بتوان گفت با اهمیت ترین نکته که قبل از تصمیم گیری برای خرید باید به اون توجه کنید اینکه ویلا یا زمینی که میخریم جواز ساخت دارد یا خیر.

اصولا جواز ساخت و پایان کار  به  ساخت وساز در زمین های کشاورزی تعلق نمیگیرید و بیشتر از ۹۹ درصد ویلا های که شما آگهی خریدشونو در سایت ها وصفحات اجتماعی مختلف میبینین  در خارج از بافت هستن که کاربری همه زمین ها کشاورزی می باشد.

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  علت و راه های مقاوم سازی ساختمان ؟ چگونه متوجه شویم ساختمان مقاوم است؟

در همه منطقه ها مکان هایی وجود داره به نام بافت روستا که اگر تصمیم بگیرین در این منطقه ها ویلا بسازید به آسانی می شود از دهیاری جواز ساخت بگیرید.

ولی زمین های موجود در درون بافت محدود می باشند برخی از این منطقه ها به خاطر تراکم بالای جمعیت مناسب خرید ویلا یا زمین برای ساخت ویلا نیستن  اما در بقیه نقطه ها بافت اگر زمین یا ویلایی باسلیقتون پیداکردین توصیه می شود برای خرید.البته اگر پیدا کردید چون بسیار محدوده .یا زمینی نیست  اگرم باشه ممکنه قیمت بالاتری داشته باشه ،متراژش مناسب شما نباشه و یا فروشنده نباشه و یا منطقه مناسب نباشه قبلش حتما از مشاورین آموت در این زمینه مشورت بگیرین.

مصالح مورد نیاز:

از جمله مصالحی که در ساخت ویلا به کار میرود میتوان به مواد زیر اشاره کرد :

بتن

بتن ، از ترکیب آب و سیمان درست میشود که از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی میباشد. بتن مقاومت بسیار بالایی دارد اما مقاومت کششی آن بسیار کم است در نتیجه باید مقاوم سازی شود زیرا بتن علاوه بر تحمل های فشاری ، در برابر نیروهای کششی نیز مقاومت دارد. برای جبران مقاومت کششی در بتن از میلگرد استفاده میکنند که این میلگرد مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی و ترکیدن بتن دارد.

ملات

ملات شفته آهک، ملات گچ، ملات ماسه سیمان و ملات گل رس از انواع مختلف ملات که برای چسباندن مصالح ساختمانی استفاده میشوند.

آجر

یکی از مصالح ضروری در ساختمان سازی میباشد. در ساخت این آجر ، بیشتر از خاک رس استفاده میشود. در صورت اضافه کردن سنگدانه های سیلیسی به خاک رس ، آجر آهکی میشود و در صورت اضافه کردن سیلیکات‌های آلومینیوم، آجر رسی میباشد.

فولاد

انواع فلزات مانند چدن ، فولاد و آلومینیوم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. فولاد به دلیل سختی بالا ، جوش پذیری و قابلیت خم کاری ، پرکاربردترین فلز در ساختمان سازی میباشد.

ورق های فولادی

از این نوع ورق ها در ساخت دیوار های داخلی ، سقف ، قاب درب و پنجره ، عایق های خارجی دیوارها و بام خانه از انواع ورق فولادی استفاده میشود.

ورق سیاه ، ورق روغنی ، ورق استیل و ورق گالوانیزه در بخش های مختلف کاربرد دارند که از جمله آن میتوان به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و خوردگی دارد ، در ساخت لوله های مورد استفاده در تاسیسات ساختمان نیز کاربرد دارد .

تیرآهن و پروفیل های فولادی

در سازه هایی با اسکلت فلزی از انواع تیرآهن و پروفیل های فولادی استفاده میشود. تیرآهن ها برای ساخت ستون ، پل و بیم و… کاربرد دارد. در ساختمان سازی ، از پروفیل هایی چون قوطی ، سپری ، ناودانی و نبشی استفاده میشود.

وزن تیرآهن ، وزن نبشی وپروفیل های فولادی ، هزینه تامین و تهیه این مقاطع را در ساختمان سازی ، مشخص میشود.

میلگرد های فولادی

میلگرد یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی میباشد که در سازه های بتنی و اسکلتی کاربرد دارد . از انواع میلگرد برای تقویت بتن استفاده میشود که در برابر نیروها مقاومت ایجاد کند. انتخاب میلگرد ها با اندازه و تعداد مناسب ، تاثیر روی استحکام و دوام ساختمان دارد. وزن نهایی با توجه به تعداد میلگردهای ساختمان ، محاسبه میشود و در قیمت میلگرد و هزینه تامین آن تاثیر دارد.

حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران | اسکلت فلزی در کردان | اجرای اسکلت فلزی

گچ

سفید کاری ساختمان ، هموار کردن سطوح ، سرامیک کاری ، کاشی کاری و ایجاد سقف های کاذب در ساختمان ، با استفاده از پودر گچ میباشد. از این ماده برای المان های دکوراتیو و پنل های پیش ساخته شده استفاده میشود.

 

زیبایی ، دوام و هزینه سه عامل مهم در تعیین نوع مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان میباشد.

آجر متریالی میباشد که از سالهای قبل مورد استفاده قرار گرفته میشد و هنوز در نمای ساختمان بکار میرود. این نوع از مصالح قیمت مناسبی دارد و نماهای زیبا و مدرنی را ایجاد میکند.

سیمان سفید متریالی میباشد که برای ساخت نماهای ساده ، مدرن و زیبا استفاده میشود. هزینه کم و عمر بالا ، ویژگی های مثبت این نوع نما میباشد . از معایب سیمان میتوان به جذب گرد و غبار و آلودگی اشاره کرد.

از انواع سنگ برای ساخت خانه ها و نما ویلا استفاده کرد. سنگ ها ظاهری زیبا و طول عمری بالایی دارند اما هزینه این نوع نما نسبت به بقیه نماها بیشتر میباشد.

چوب در گذشته کاربرد زیبایی در ساخت خانه ها داشته است . امروزه نیز از این ماده در ساخت سازه استفاده میشود و در نما ساختمان ها نیز استفاده میکنند.

فایبر سمنت نمایی زیبایی ایجاد میکند و در برابر خوردگی و آتش سوزی مقاوم میباشد.

نمای فلزی در سالهای اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. پنل های آلومینیومی ، با توع رنگی بالا ، وزن پایین ، قیمت مناسب و سرعت اجرا بالا از جمله متریال محبوب در نمای ساختمان میباشد. البته این نوع متریال در برابر حریق و تغییر شکل در برابر ضربه مقاوم نمیباشد.

فولاد گالوانیزه بهترین متریال مورد استفاده میباشد که برای نمای ساختمان استفاده میشود. این نوع فولاد در برابر تغییرات حرارتی ، خوردگی و اکسیدسیون مقاومت بالایی دارند و با داشتن قابلیت جوش و خمکاری بالا ، گزینه ای مناسب برای ایجاد نما میباشد.

این نوع متریال قیمت منلسبیی نیز دارد که مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است. این ورق را میتوان رنگ کرد و و به زیبایی آن افزود. از جمله ترکیباتی که میتوان به قشنگی آن افزود ، ترکیب فولاد گالوانیزه و چوب میباشد که نمای ساختمان را زیبا میکند.

یکی دیگر از موارد مورد استفاده در نمای ساختمان ، استفاده از شیشه مقاوم در برابر شکست و مقاوم به ورود اشعه های مضر به ساختمان میباشد .

 

مطالب مرتبط :

ما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنید

اینستاگرام

آپارات

ارسال یک نظر