آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا

طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی فاز ۲

طراحی سازه و محاسبات دقیق فاز ۲:

در کل منظور از طراحی سازه و محاسبات دقیق فاز ۲ ، نمایش جزئیات بیشتری از سازه است. برای پروژه های با متراژ زیر بنای کمتر از ۲۰۰۰ متر ، نقشه فاز ۲ ضروری نیست اما در پروژه های با متراژ زیر بنای بالای ۲۰۰۰ متر ضروری میباشد و در این پروژه ها سازمان نظام مهندسی نظارت مستقیم بر روی نقشه ها و حتی اجرای ساختمان را دارد ، اما در پروژه های کمتر از ۲۰۰۰ متر به دلیل سهولت در اجرا می توان از این فاز طراحی استفاده نمود.

فاز ۲ تاسیسات

فاز ۲ تاسیسات در یک پروژه به قلب تپنده یک پروژه گفته می شود. اگر سیستمی که در این فاز تعریف می شود غیر اصولی و مهندسی شده نباشد، در حین تکمیل پروژه به مشکل بر می خوریم. در حقیقت به آرامش حین کار ضربه وارد می شود. لذا در طراحی و انتخاب سیستم تاسیساتی باید معلومات و اطلاعات کاربردی و تخصصی را کسب نمود. در طراحی تاسیسات علاوه بر دانش مهندسین طراح، نظرات دیگری نیز در جلو بردن  پروژه دخالت دارد. در حقیقت نظر کارفرما در پروژه و نحوه قرارگیری سازه، شرایط جغرافیایی، آب و هوا و … نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پس با تکیه بر مهندسین خبره و با تجربه می توان این فاز را به درستی به انجام رساند.

فاز ۲ الکتریکی

 

فاز ۲ الکتریکی به فازی اطلاق می شود، که در آن به طراحی نقشه برق در سازه پرداخته میشود. به این صورت که در نقشه پریزهای برق و تلفن جای شان مشخص شود. همچنین مسیرهای کابل کشی، لوله کشی و فیدربندی به درستی مشخص شوند. در این فاز نیاز می باشد، که شما سامانه روشنایی سازه را مورد بررسی دقیق تر قرار دهید. منظور از روشنایی همان جانمایی چراغ ها و کلید ها به طور صحیح و دقیق است. همچنین در موارد پیشرفته تر جانمایی سیستم اعلام حریق نیز صورت می گیرد. در حقیقت در این سازه تمام نقشه هایی که برای برق رسانی به تجهیزات گوناگون موجود در ساختمان از نوع مکانیکی تا جانبی نیاز است، بایستی طراحی شود.

 

فاز ۲ الکتریکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، اگر یکی از این محاسبات کابلی و کلیدی اشتباه باشد، در پایان پروژه دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد. طراحی هایی مثل سامانه آنتن مرکزی، ارتینگ و همبندی، صوتی و غیره نیز در این فاز انجام می شود. همچنین درب بازکن، دوربین مداربسته و صاعقه گیر و همه این امکانات زیر مجموعه ای از این فاز محسوب می شوند.

فاز ۲ سازه

 

فاز ۲ سازه به فازی اطلاق می شود؛ که در آن باید به نمایی جزئی تر از سازه با محاسباتی دقیق دست یافت. در پروژه های متراژ بالا این فاز بوسیله سازمان نظام مهندسی کنترل و بررسی می گردد، اما در پروژه های کمتر از ۲۰۰۰ متر به اجرای این فاز نیاز است. وجود این فاز به علت پیشبرد دقیق طراحی و ساخت سازه است، که باید بر روی پروژه انجام پذیرد.

طراحی-معماری-ساختمان-چیست؟-فاز-صفر،-یک-و-دو-طراحی-معماری-را-بشناسید