آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا

بازسازی

بازسازی

مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که در راستای نوسازی ساختمان از حداقل ها بهره گیری میشود.
امروزه با توجه به نیاز مسکن در کلان شهر ها و اجرای برج ها و ساختمان های گوناگون ، در بخشی از محلات هنوز ساختمان هایی با طول عمر بالا قرار دارند که شرایط زندگی در آنها محیا می باشد اما با توجه به زمان ساخت بهتر است خانه و ساختمان خود را به روز و از مشکلاتی مثل پوسیدن لوله ها ، خرابی دیوار ها و … جلوگیری شود . در این شرایط بهترین کار بازسازی خانه می باشد تا از هزینه ها و زمان زیاد تخریب و نوسازی رهایی یابیم و در عین حال خانه ای شیک و به روز داشته باشیم . ما در شرکت فنی و مهندسی آموت شرایطی فراهم نمودیم تا قبل از اجرا و بازسازی منزل شما کارفرمایان محترم به صورت ۳ بعدی (۳D) خانه شما را به نمابش درآوریم و بعد از اجرا به بهترین نحو تحویل دهیم و لذت جدیدی از خانه ی قدیمی خود ببرید.

تاثیر بازسازی خانه بر روحیه

مقاله های زیادی نشان می دهد که تغییر در محیط زندگی افراد و دکوراسیون داخلی منزل موجب مزایای بسیار مفید و به سزایی در رفتار افراد می شود. بازسازی در ساختمان و محیط کار، باعث افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان یک خانواده و یا همکاران در محیص کار می شود.  پس از گذشت زمانی ، انسان ها حتما به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیاز دارند و این مسئله باعث می شود که انگیزه بیشتری نسبت به حضور در آن مکان و انجام کارهای روزمره در خود ایجاد کنند. بازسازی ساختمان و اجرای روش های امروزی باعث ایجاد احساس خوشایندی در افراد می شود.

همه انسان ها ترجیح می دهندکه زمانی از زندگی خود را در فضایی بگذرانند که در آن احساس آرامش داشته باشند و از حضور در آن محیط لذت ببرند. بنابراین اکنون زمان آن است که فکری در مورد بناهای فرسوده و قدیمی خود کنید و با استفاده از روش هایی مانند بازسازی کردن خانه هایتان ، در زندگی خود تنوع شگفت انگیزی با شرکت آموت ایجاد کنید.

بازسازی خانه

بازسازی خانه یکی از کارهایی است که چندین برابر به جذابیت، آرامش و آسایش محیط خانه اضافه میکند. به زبان ساده تر، کلیه اقداماتی که به منظور نوسازی قسمت‌های آسیب دیده و یا تغییر و تعمیر ساختار کلی یک ساختمان و سازه انجام می‌شود، بازسازی خانه به شمار میرود. بازسازی خانه نتایجی مطلوب از جمله افزایش عمر، حفظ و ماندگاری و حتی تغییر و تنوع را به دنبال دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که بازسازی خانه شیوه‌ها، اصول و قوانین مختص به خود را دارد؛ لذا الزامی است طی کردن این روند توسط متخصصان این حرفه انجام شود. 

تصمیم و اقدام به بازسازی خانه و یا ساختمان از تصمیمات بزرگ به شمار می‌آید که با توجه به عواملی مثل نیاز و بودجه شما صورت می‌گیرد. در قدم اول شما باید مشخص کنید که چه فضاها و قسمت‌هایی از منزلتان احتیاج به بازسازی دارد. امکان دارد تنها فضای کوچکی از خانه شما و یا کل منزل نیاز به بازسازی داشته باشد. شرکت آموت در روند بازسازی خانه همراه شما است؛ پس با ما همراه باشید. 

مراحل بازسازی خانه

همان گونه که گفته شد، اول لازم است مشخص کنید که تمام خانه و یا فضاهایی از آن نیاز به بازسازی دارد و بعد از تصمیم‌گیری نهایی این پروسه را آغاز کنید. به هیچ وجه در نظر گرفتن بودجه را در این مرحله فراموش نکنید و میزان تقریبی آن را با کمک کارشناسان محاسبه کنید. از دیگر مراحل بازسازی خانه می‌توان به مشورت با افراد متخصص و مجرب، بررسی دقیق فضاهای در نظر گرفته شده، تخمین و تعیین زمان لازم برای روند بازسازی و انجام عملیات توسط افراد متخصص و حرفه‌ای اشاره کرد. در واقع، مراحل بازسازی خانه به دو مرحله بازسازی زیرساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون خانه تقسیم بندی می‌شود. 

در پروسه بازسازی زیرساخت بنا، تعمیرات و یا تغییراتی در قسمت‌هایی همچون لوله کشی، برق کشی و غیره صورت می‌گیرد و در مرحله بازسازی دکوراسیون خانه، بیشتر به تعمیر و تغییر قسمت‌های ظاهری بنا پرداخته می‌شود. به خاطر داشته باشید که هر کدام از این مراحل اهمیت خاص خود را دارد و هیچ کدام از آن‌ها قابل چشم‌پوشی نیست. چشم‌پوشی کردن از هریک از مراحل، به هیچ وجه نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت؛ پس بهتر است این مراحل را به افراد کاربلد و مجموعه‌ای حرفه‌ای بسپارید تا نتیجه‌ای رضایت‌مندانه و لذت‌بخش مطابق آنچه که مد نظرتان هست را کسب کنید.

صفر تا صد بازسازی ساختمان

امروزه مردم بیش از قبل به محیط زندگی و پیرامون خود اهمیت می دهند. همین امر باعث شده تا بازسازی خانه رواج پیدا کند. بسیاری افراد بدون داشتن برنامه ریزی و برآورد هزینه انجام بازسازی ساختمان را آغاز می کنند که کاملا کار اشتباهی است. همچنین باعث پایین آمدن کیفیت کار نیز خواهد شد.

  • اجرا و نوع پوشش دیوارهای منزلقدم اول بازسازی تصمیم گیری درباره دیوارهای خانه است. انواع دکوراسیون های دیوار شامل پوسترها سه بعدی، دکوراتیو سه بعدی، سننگ دکوراتیو، تایل آلومینیوم، دیوارپوش، کاغذدیواری و … است.
  • چیدمان و طراحی منزلشاید برای بازسازی منزل هرینه زیادی کرده باشید اما موقعی این هزینه ها نتیجه بخش خواهد بود که با چیدمان خانه شما همخوانی داشته باشد. طراحی خلاقانه یکی از اصلی ترین قسمت های بازسازی است. پس پیش از هر اقدامی به طراحی های متنوع و سبک های موجود توجه کنید و آن را نسبت به فضای موجود در نظر بگیرید.
  • رنگ آمیزی دیوارها و سقفدر این مرحله از بازسازی خانه تصمیم گیری با شماست. به کدام رنگ بیشتر علاقه داردی و در فضاهای کوچک از رنگ های قرمز، آبی و سبز کمک بگیرید.
  • نوسازی کف ساختماندر انتخاب کفپوش بهتر است با کارشناسان و متخصصان مشورت داشته باشید تا برترین گزینه را با توجه به شرایط ساختمان برگزینید.
  • بازسازی آشپزخانهمعماران این عقیده را دارند که مهمترین بخش خانه آشپزخانه است، پون که بانوان بیشترین زمان را در آنجا سپری می کنند. باتوجه به اینکه این فضا در معرض دید است، طراحی و دکوراسیون آن باید جلوه زیادی داشته باشد.

بازسازی شامل چه کارهایی میشود؟

ساخت خانه شامل دو مرحله نازک کاری و سفتکاری است. بازسازی کامل منزل تقریبا مشابه با نازک کاری می باشد. در بعضی از موارد بازسازی شامل سفتکاری نیز خواهد شد. مراحل سفتکاری شامل پی کنی، ریختن بتن فونداسیون، کرسی چینی، تیر و ستون، بادبند، دیواربرشی، دیوارچینی و سقف می شود. برای انجام هریک از این مراحل در بازسازی ساختمان باید مجوز نوسازی را گرفته باشد.مراحلی مانند بازسازی دکوراسیون داخلی منزل، اندودکاری، عایق کاری، کاشی کاری، نقاشی، برقکاری، تاسیسات و نصب در و پنجره نیز در مرحله نازک کاری صورت میگیرد. کلیه این مراحل در بازسازی منزل قابل انجام است.

بازسازی ساختمان

چه بخش‌هایی در ساختمان‌ نیازمند بازسازی است؟

خانه ها از بخش های مختلفی ساخته شده است و هر قسمت به تغییرات مختلفی نیاز دارد. طراحی داخلی خانه میتواند کاملا با محیط بیرونی آن متفاوت باشد. دکوراسیون داخلی و بازسازی هر بخش به سلیقه مشتری بستگی دارد. بخش های مختلفی که در خانه نیاز به بازسازی دارند، شامل موارد اجرا است:

  1. نوسازی و بازسازی اصول بهداشتی
  2. تعنیرات تاسیسات ضروری
  3. نوسازی استخر
  4. تغییرات کابینت های آشپرخانه
  5. بهینه سازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی
  6. تعمیر آسانسور
  7. بازسازی آشپزخانه
  8. بهسازی درب و پنجره ها
  9. زیباسازی و بازسازی سقف
  10. زیباسازی محوطه و حیاط
  11. مرمت کف ساختمان

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه از اصلی ترین نکات به شمار می‌آید که بهتر است راجع به آن آگاهی کاملی داشته باشید. دسته‌ای از افراد به دلیل مشکلات و دغدغه‌های این مراحل، از انجام آن منصرف می‌شوند. در مقابل افرادی وجود دارند که به بازسازی خانه تمایل دارند و به دنبال اخذ نتیجه‌ای ایده‌آل هستند؛ لذا بهتر است پیش از شروع این پروسه هزینه تقریبی آن را در نظر بگیرید. 

در کل روند بازسازی خانه، پروسه‌ای هزینه‌بر و متغیر است. هزینه کلی این عملیات تحت تاثیر فاکتورهای گوماگون و متفاوتی مثل فضای در نظر گرفته شده تعیین می‌شود. اقدامات لازم، متریال مصرفی و غیره از دیگر موارد تاثیرگذار بر هزینه بازسازی خانه به حساب می‌آیند. 

شما می‌توانید با مراجعه به این مجموعه و مشاوره با متخصصین و کارشناسان مجرب آن، اطلاعاتی مثل هزینه تقریبی بازسازی فضا و خانه خود دریافت کنید. به منظور محاسبه هزینه کلی، می‌شود فهرستی از کلیه اقدامات تهیه کرده و نتیجه‌ای تقریبی به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر از وسایل و لوازم مورد نیز بازسازی به محصولات دکوراتیو آرکسان مراجعه کنید.

عوامل مهم در تعیین هزینه بازسازی خانه

در هنگام مرمت و بازسازی ساختمان مواردی مثل متراژ هر قسمت، کیفیت متریال مصرفی، برق کارها، تاسیسات، قیمت دستمز استادکارها، تخریب فضاها و صدها مورد دیگر باید بررسی شود. دلیل دیگر مهم در تعیین هزینه مدت زمان انجام پروژه است. کلیه موارد گفته شده با جزئیات کامل بر طبق طرح و بودجه شما متغیر است.

به همین دلیل معمولا شرکت های بازسازی منزل مسکونی فاکتورهای دقیقی با انواع کیفیت متریال مصرفی پروپوزال های گوناگونی را در اختیار کارفرما قرار می دهند تا برطبق بودجه و سلیقه خود طرح مناسب خود را انتخاب کند.

بازسازی خانه؛ بخشش روحی تازه به محل زندگی

با قاطعیت می‌توان گفت بازسازی خانه و ساختمان، روحی تازه به بناها و خانه‌های قدیمی می‌بخشد. در نگاه اول مراحل بازسازی خانه و ساختمان با وجود چالش‌هایی مثل زمان اجرا، هزینه، روش بازسازی و غیره روندی سخت و هولناک به نظر می‌آید؛ اما سپری کردن این روند به صورت اصولی نه‌تنها سخت نیست، بلکه نتیجه‌ای لذت‌بخش و مطلوب به دنبال دارد. برای مثال علاوه بر بالا رفتن عمر و امنیت بنا، شاهد تغییرات چشمگیری در ظاهر آن نیز خواهید شد.

همان گونه که در قسمت‌های پیشین تاکید شد، این پروسه احتیاج به افراد متخصص و کاربلد دارد؛ چون افراد متخصص عملیات بازسازی را با استفاده از ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین شیوه‌ها انجام می‌دهند و به شما در رسیدن به مقصدتان کمک می‌کنند. اگر به دنبال بازسازی خانه و سایر عملیات طی کوتاه‌ترین زمان و مناسب‌ترین هزینه هستید؛ مجموعه آموت با افتخار به کمک شما می‌شتابد و تمام هدف این مجموعه ارائه نتایج و خدماتی ایده‌آل به شما است.

اشتباهات رایج برای بازسازی خانه

در بین کلیه نکاتی که برای زیباسازی و مدرن سازی خانه بیان شد، مواردی وجود دارد که ممنوعیت محسوب می شود و بهتر است در حین اجرای بازسازی ساختمان انجام نشوند. در ادامه با معرفی هر یک از آن‌ها همراه ما باشید.

بازسازی بدون علت

در مواردی احتیاج به بازسازی در خانه نیست و ضرورتی برای این موضوع احساس نمیشود. در این شرایط بهتر است با تغییرات اکسسوری ها و جزئیات به هدف خود برسید.

برآورد نکردن هزینه ها

یکی از اصلی‌ترین مسائل، برآورد هزینه قبل از انجام هر کاری است. بهتر است کلیه هزینه ها را برآورد کنید و بودجه کافی تا پایان کار را در نظر بگیرید.

مشورت نگرفتن

بعضی افراد بدون مشورت با متخصصان دست به بازسازی خانه می زنند که در حین کار متوجه اشتباهات و خطاهای گوناگون می شوند. برای پیش‌گیری از زمان بر شدن عملیات بازسازی و صرف هزینه های اضافی، پیش از شروع حتما با افراد متخصص مشورت کنید.

مدگرایی         

اساسی ترین هدف طراحی بازسازی منزل بهینه شدن ساختمان بر طبق استانداردهای به روز است. اگر فقط به مد توجه شود بعد از گذشت مدتی ظاهر خانه مجددا زننده به نظر میرسد و قدیمی می شود. لذا در زمان انتخاب دقت کافی را داشته باشید.

در نظر نگرفتن ایمنی و استفاده از متریال ضعیف

یکی از آسیب های جدی در بازسازی خانه استفاده از متریال ضعیف و ارزان قیمت است. بعضی از افراد هستند که برای صرف هزینه کمتر دست به انتخاب مصالح ارزان قیمت میزنند. توصیه می شود برای ایمنی بیشتر از متریال های باکیفیت استفاده کنید و در صورت عدم کافی بودن بودجه بخش های بازسازی را کاهش دهید.

سلیقه شخصی

سلیقه شخصی تا حدودی پسندیده است و با بقیه عموم همخوانی ندارد. همین کار باعث می شود تا در موقع فروش ملک با مشکلاتی مواجه باشید. سعی کنید تا حد امکان سلیقه شخصی را در ساختار خانه دخالت ندهید و طبق اصول پیش بروید.

انتظار تغییرات کلی

بازسازی خانه تغییراتی ایجاد می کند ولی نباید انتظار داشت که همه چیز طوری دیگر به نظر برسد. برای مثال نمای پنجره تغییر کند. باید به انتظارات خود بعد از بازسازی پاسخ دهید.

ایده‌های بازسازی خانه با هزینه پایین

تغییرات برای مالک خانه آسان تر است و اینکه شما مالک هستید یا مستاجر تاثیر زیادی در کار بازسازی دارد. ولی تغییرات کوچک نیز میتوانند جذاب باشند و همچنین با هزینه کم به راحتی قابل اجرا هستند. چند مورد از ایده های جذاب با هزینه کم شامل؛

  • تغییر رنگ دیوارها
  • تغییر در نورپردازی
  • شلف های خاص
  • تعویض یا رنگ کردن درب کابینت ها
  • تعویض کفپوش خانه
  • کلید و پریز
  • تعویض شیرآلات قدیمی
  • برچسب یا استیکرهای دیواری
  • آینه
  • باغچه های دیواری
  • لامپ های تزئینی
  • تغییر چیدمان وسایل
سخن پایانی

بازسازی خانه و تغییر در دکوراسیون خانه تا حدودی امری سلیقه ای است ولی میبایست اصولی صورت گیرد. بهتر است برای ایجاد تغییرات از کارشناسان حرفه ای و تیم های طراحی و معماری با سابقه مشورت بگیرید تا به نتیجه مطلوب با صرف بهینه ترین هزینه برسید.

 

بازسازی ساختمان