آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

مشاوره رایگان ساخت و طراحی ویلا + محاسبه قیمت آن (تهران،کرج،شمال،کردان)

پیش از ساخت ویلا چه اقداماتی لازم است ؟

مشاوره ساخت ویلا پیش از شروع امری ضروری است .در مرحله نخست باید اقدام به طراحی نقشه ویلا نمود نقشه های مهندسی عبارتند از :

  • نقشه معماری شامل بخش بندی فضاها مثل اتاق خواب ، پذیرایی ، آشپزخانه ، پله و … است.
  • محاسبات سازه عبارتند از جزئیات اجرایی فونداسیون ، تیر  ستون ، مشخصات میلگرد و بتن است.
  • نقشه برق و مکانیک شامل تعیین نوع سیستم سرمایشی ، گرمایشی و نقشه برق ساختمان است.
  • طراحی نما از ملزومات طراحی ساختمان است و فرم ظاهری ساختمان را قبل از اجرا می توانید ببینید.

 

کم کردن زمان انجام کار

تیم حرفه ای آموت این نوید را به شما می‌دهد که پیش از هر اقدام اجرایی نقشه و طرح های پروژه را بررسی و برنامه ریزی نموده و با زمان بندی مناسب پروژه های در دست انجام خود را در کم ترین زمان و با نیروهای اجرایی حرفه ای و با تجربه به انجام رسانده و شما را در مدیریت مالی و زمان بندی آن کمک نماید.

ارائه برترین خدمات اجرایی

با توجه به دفتر مجموعه آموت در شهر تهران،و همچنین پشتیبانی مهندسین طراحی و اجرایی در کوتاه ترین زمان ، این امکان برای تمامی مشتریان وجود دارد که از خدمات نظارتی و پشتیبانی از طرح های اجرایی مجموعه آموت بهره مند گردند.

مشاوره تخصصی در حین اجرا

ارائه بهترین کیفیت مورد انتظار مشتریان همیشه در دستور کار تیم اجرایی آموت بوده است ولی با توجه به تنوع بالا و نوسان قیمت مصالح مصرفی ، متخصصین طراحی و اجرایی این مجموعه با در نظر گرفتن میزان بودجه مشتریان خود بهینه ترین مصالح و متریال را پیشنهاد نموده و شما را در رسیدن به ایده های دلخواهتان یاری می‌نمایند

مشاوره رایگان تلفنی

کارشناسان و مشاوران تیم آموت بعد از کسب اطلاع از نوع درخواست و خدمات مورد نظر شما، به راحتی شما را در جریان چگونگی روند کار اجرا قرار داده و مقرون به صرفه ترین راهکارها را در کم ترین زمان و متناسب با آخرین تغییرات قیمت های بازار ساختمان به شما پیشنهاد خواهند داد.

تکمیل فرایند سفارش اجرایی پروژه

بعد از اینکه شما با شیوه کار مجموعه آموت تا اندازه‌ای آشنا شدید حالا به آسانی میتونید کارهای قراردادی پروژه ویلایی تون رو در دفتر تهران به انجام برسونید، و مراحل تکمیلی قرارداد و بقیه ملزومات کار رو با اطمینان ثبت و نهایی کنید

شرکت فنی مهندسی آموت
انجام پروژه و تحویل آن

اطلاع از نحوه پیشرفت کار و داشتن یک برنامه زمانبندی مناسب در مدیریت مالی و زمانبندی اجرایی همواره باعث آرامش خاطر و لذت از مراحل پیشرفت کار میگردد و حاصل این اطمینان ،تحویل به موقع پروژه ها خواهد بود وتجربه نشان میدهد که برنامه ریزی درست همواره به نتیجه مطلوب خواهد رسید و رضایت خاطر شما مشتری عزیز را در پی خواهد داشت که تمام این موارد در مرحله مشاوره ساخت ویلا در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت

ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین طراحی و ساخت ویلا در زمان اپیدمی های بیماری کرونا
تیمی مجرب از متخصصین ویلا سازی را در کنار خود داشته باشید.

مجموعه اجرایی و مهندسی آموت مفتخر است که با بستر سازی فضای کسب و کار نوین و ایجاد فرصتهای شغلی برای مهندسین معماری و عمران حرفه ای و متخصص؛ این امکان را برای شما سازندگان و فعالان عرصه ساختمان فراهم آورده که تمامی پروژه های معماری ( از طراحی تا اجرا )را در سطوح کیفی مختلف به تناسب زمان و مقدار هزینه مد نظر شما، به بالاترین کیفیت و با ضمانت اجرایی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مدیریت پیمان

یکی از شیوه های بهینه و اقتصادی در قراردادهای اجرایی ، انجام پروژه به صورت قرارداد پیمان مدیریت خواهد بود؛ به این صورت که تمام مخارج و هزینه های ساختمانی در زمان آغاز پروژه محاسبه شده و درصدی از آن به صورت توافقی برای اجرای صفر تا صدی پروژه و تحویل آن به کارفرما در نظر گرفته میشود. این گونه قرارداد شامل صفر تا صد مراحل ساخت (از خرید و مشاوره در تهیه مصالح تا انتخاب پیمانکاران ذیصلاح) را شامل میگردد ؛ البته مسئولیت ساختمان و نیروها و تامین امنیت و منافع کارفرما نیز در اینگونه قرارداد به عهده مدیر خواهد بود.

نظارت و مشاوره در حین اجرا کار

در قراردادهای نظارتی و همچنین مشاوره در اجرا، مبلغی به عنوان حق مشاوره و بازدید دوره ای از روند اجرایی پروژه در نظر گرفته میشود و مشاور و ناظر کلیه مراحل و گلوگاه های اساسی و مهم کارگاهی و اجرایی را با ریز بینی و دقت مورد بررسی قرار نموده و در گزارشات خود به سمع و نظر مالک میرساند؛ این شیوه از کار جنبه مشاوره ای داشته و مستقیما نمیتواند در کار پیمانکاران و مجریان پروژه مشکلی ایجاد کند ؛ و اصلاحات موارد ذکر شده کلا” با تایید مالک و به امر ایشان به مجریان طرح انتقال خواهد یافت.

پیمانکاری

ایجاد حس زیبایی و آرامش در فضای روح نواز طبیعت، جنبه دیگری از طراحی محیطی است که باعث چشم نوازی و شکوه و جلال و آرامش محیط اطراف ما می‌گردد؛ و طراحی برگرفته از هندسه فضایی مناسب و همخوان با ساختمان و یا کاربری تعریف شده آن، این احساس را دو برابر می‌کند.
باغ سازی به سبک ها و شیوه های اصیل ایرانی و یا باغ به سبک فرانسوی، انگلیسی و باغ ژاپنی هرکدام به نوبه خود مقادیر گوناگونی از احساس را در ساختمان و ویلاهای ما ایجاد می‌نمایند که با بهره گیری از روحیات مالکان و استفاده کنندگان از اینگونه فضا‌ها می‌توانند انرژی بیشتری به مخاطب خود منتقل کنند.
طراحان ما با توجه به مبانی فکری و خواسته های شما مشتریان عزیز بهترین و با کیفیت ترین ایده ها و طرح های ممکن را برای باغ سازی،محوطه ویلا و فضاسازی های شما ارائه می‌دهند.

شرکت فنی مهندسی آموت

شروع فرایند ساخت

 

گودبرداری

گود برداری و آماده سازی زمین برای روند اجرای فونداسیون، اولین و اساسی ترین بخش از پروژه ساخت ویلا و اجرای ساختمان خواهد بود؛ به طوری که موقیت و متراژ دقیق ویلا را در همین آغاز کار و مرحله گود برداری مشخص مینمایند. همچنین استحکام خاک زیر فونداسیون و ستونها نیز به مقدار و شیوه گودبرداری بستگی دارد.

 

کرسی چینی

به مقدار فاصله طبقه همکف از سطح زمین و جلوگیری از نفوذ خاک به بستر ساختمان را به اصطلاح کرسی چینی میگویند؛ و این مقدار فاصله در زیبایی ساختمان و نحوه دسترسی به فضاهای داخلی آن اثر مستقیم خواهند داشت. اگرچه توجه به جنس بستر خاک و میزان رطوبت و نیز تعداد طبقان ساختمان، در شیوه اجرای کرسی چینی تاثیر بسزایی دارند، و توجه ویژه به موارد یاد شده در اجرای پروژه های ویلایی ضروری است.

 

فونداسیون

فونداسیون را باید یکی از اصلی ترین بخشهای اجرایی هر ساختمان به حساب اورد، زیرا تمامی بارهای وارد بر ساختمان( چه بارهای عمودی و چه جانبی) تماما از طریق فونداسیون آن به زمین انتقال می‌یابد اجرای صحیح و خالی از اشکال این بخش تداوم و بقای ساختمان را تضمین خواهد نمود  و سهل انگاری در اجرای فونداسیون خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. 

 

دیوارچینی و وال‌پست  

یکی از با اهمیت ترین قسمت های اجرایی ساختمان که امروزه از موارد مبحث ۱۹ در ساختمان سازی نیز لحاظ گردیده،اجرای وال پست ها و مهار بندهای دیوارهای اطراف ساختمان است که میبایست پیش از اجرای دیوارچینی و بعد از اتمام مرحله اسکلت ساختمان انجام یابد.کارایی این مرحله از کار اجرایی در هنگام بروز زلزله و جلوگیری از تخریب دیوارهای جانبی خود را نشان خواهد داد و استحکام ساختمان را تضمین مینماید.

شرکت فنی مهندسی آموت

 

نماسازی

نمای ویلا و نماسازی ساختمان را باید از ارکان مهم زیبایی بصری و جلوه ظاهری ویلا دانست. نمای کلاسیک و یا مدرن اجرای نما با سنگ و یا با عناصر ترکیبی و بقیه مصالح ساختمانی ، تماما برگرفته از سلایق مالک و یا دیدگاه های زیبایی شناسی ساکنین ساختمانهای ویلایی است و توجه ویژه به این قسمت از ساختمان میتواند در ارزش و قیمت ساختمان ویلایی نیز تاثیر مستقیمی داشته باشد. ما در مجموعه آموت شما را دستیابی به بهترین نمای ویلا و سلایق ارزشمند شما یاری خواهیم نمود.

 

اجرای تزیینات داخلی

زیبایی ظاهری و غنای بصری هر ساختمان را میبایست در شیوه اجرا و همچنین همخوانی سبک طراحی عناصر گوناگون ساختمان همچون نما و تزیینات داخلی آن جستجو کرد. چون که نقش تزیینات، نور و رنگ در فضای داخلی و دکوراسیون منزل آنچنان تاثیر گذار است که کوچکترین عدم همخوانی و عدم تطابق در آن با بارزترین وجهی در چشم بیننده خودنمایی خواهد کرد، پس میتوان این نتیجه را گرفت که این پیمانکاران جزییات و نازک کاری ساختمانی هستند که به نوعی ارزش بصری ساختمان ما را تعیین می‌کنند.

 

محوطه سازی

طبیعت و زندگی در کنار عناصر طبیعی ( همچون آب، سنگ، گیاهان و فضای سبز) تمام آن چیزی است که ساکنان شهر های شلوغ و پر سر و صدای شهری را به سمت مناطق حاصل خیز و سرسبز میکشاند؛ ولی نکته قابل توجه این است که چگونه ما این زیبایی و سرسبزی را به بهترین نحوی در کنار خود و در حیاط ساختمان خود داشته باشیم. محوطه سازی، باغ سازی، باغچه کاری، آلاچیق، برکه، استخر و آب نما المان‌های نمادین هرچند کوچکی از این دست عناصر طبیعی هستند که استادکاران طراحی فضای سبز در کنارمهندسین ساختمانی، ما را در رسیدن به این زیبایی و سرسبزی کمک می‌نمایند.

 

هزینه ساخت ویلا

آیا ویلای پرهزینه و لوکس کل آن چیزی است که ما از ویلای خود انتظار داریم؟ و آیا هرچه بیشتردرساخت ویلای خود هزینه کنیم ویلایی با کیفیت تر و زیباترخواهیم داشت؟ پاسخ به این سوالات در هزینه ساخت ویلا، رابطه مستقیمی با سلایق و خواسته های ما از ویلای رویاییمان دارد؛ چون که امکان دارد چیزی که ما از یک ویلای مدرن انتظار داریم با هزینه بسیار کمتری نیز قابل دستیابی باشد. و آنچه مسلم است داشتن شناخت درست از خواسته ها و نیازهای ما در ساخت یک ویلا و البته مدیریت مالی و هزینه درست و مناسب است که می‌تواند بهترین و اقتصادی ترین روش در دستیابی به ویلای دلخواهمان باشد.

 

مدت زمان ساخت ویلا

در مرحله مشاوره ساخت ویلا زمانبندی دقیق و انتخاب زمان درست برای آغاز یک پروژه ساختمانی کاملا واضح بیان میشود. حجم و ابعاد پروژه و داشتن تجربه و سابقه قبلی درمدت زمان آغاز و اتمام هر قسمت از ساختمان نیز بسیار حایز اهمیت است؛ ولی به طور کلی با دسته بندی متغییر هایی مثل ( محل احداث بنا و شیب زمین، ابعاد و تعداد طبقات پروژه درحال ساخت، شرایط آب و هوایی) همه و همه در مدت زمان ساخت ویلا نقش دارند که از همه این عوامل مهم تر، داشتن تیم اجرایی متخصص و انتخاب پیمانکاران مناسب و درخور ساختمان ماست که زمان درست و دقیقی از ساخت ویلا را تعیین میکنند.

شرکت فنی مهندسی آموت

هزینه طراحی ویلا و قیمت آن

این روزها به علت تعدد دفاتر و مهندسین و فارغ التحصیلان رشته های مهندسی معماری و عمران، بازار طراحی نما های ویلایی،طراحی ساختمان، طراحی های داخلی منازل و یا حتی طراحی برای بازسازی منازل و یا ویلاها نیز رونق زیادی پیدا کرده است؛
ولی آنچه مسلم است تاثیر سوابق شغلی و حرفه ای برای کاربران نرم افزار های طراحی و دفاتر و شرکتهای مشاوره معماری و عمران در جذب مخاطب و سفارش دهندگان اینگونه درخواست ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هست.

ساخت و طراحی ویلا و مدت آن

یکی از دغدغه های مالکین یا سازندگان عدم داشتن طرح و نقشه دقیق اجرایی در مرحله ساخت ویلا است و نبودن این مورد مهم هم نیز باعث افزایش هزینه های اضافی ساخت و ساز ویلا برای سازنده یا مالک بطور روز افزون خواهد شد.
برای جلوگیری از این هزینه ها شما باید به دنبال مجموعه ای باشید که طرح ها و جزئیات لازم رو در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما فراهم اورد.

طراحی نما ویلا

به نظر انتخاب یک نما برای ویلا امری آسان می‌باشد. اما در باطن اینگونه نیست.
فرقی نمیکند که طراحی یک ویلای مدرن دوبلکس باشد یا یک طراحی ویلای کوچک،
نمای طراحی شده برای ویلا میبایست المان‌هایی در خود داشته باشد تا باعث ایجاد ارامش و اسایش  و در عین حال شادابی و غرور در فرد شود و رسیدن به این هدف با درنظر گرفتن، محل قرار گیری پروژه و روحیات مخاطبین به ثمر خواهد رسید.

بازدید کاملاً رایگان از محل ویلا شما:

برای آنکه طراحی ویلا شما به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن آن انجام شود، نیاز است تا کارشناسان مجموعه ما قبل از مرحله مشاوره ساخت ویلا از محل پروژه بازدید به عمل بیاورند. بازدید از محل پروژه ویلا شما در استان تهران، استان البرز و استانهای شمالی کشور، کاملاً رایگان خواهد بود. در مورد سایر مناطق، بعد از تماس شما با مجموعه ما، همکاران ما پس از بررسی شرایط و محل پروژه ویلا شما، درمورد اینکه بازدید پروژه شما بصورت رایگان انجام می شود یا خیر، شما را راهنمایی خواهند نمود.
بعد از بازدید از محل ویلا یا ملکی که قرار است ویلای شما در آن منطقه ساخته شود، می توانیم پیشنهادات و راهنمایی های مورد نیازتان را بر پایه اطلاعات درست و واقعی به شما ارائه نماییم.
البته در شرایطی که به هر علتی شما با بازدید حضوری موافقت نفرمایید، می توانیم بررسی های مورد نیاز را از طریق عکس و ویدئو برای شما انجام دهیم. ولی در هرصورت نتیجه بررسی حضوری قطعاً بهتر و قابل اعتمادتر خواهد بود.

شرکت فنی مهندسی آموت

چه طرح ها و نقشه هایی برای ویلا یا ساختمان شما نیاز است؟

تیم طراحی و معماری شرکت آموت، تمامی خدمات مربوط به طراحی و آماده سازی طرح ها و نقشه های مورد نیاز ویلا شما را با کیفیت بسیار عالی در مرحله مشاوره ساخت ویلا به شما ارائه می نماید. اینکه چه نوع نقشه ها و طرح هایی در طراحی ویلا شما مورد احتیاج است، بستگی به این دارد که هدف شما ساخت ویلا باشد یا بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی آن.
به هر حال، در هر دو حالت بسته به شرایط و قصد شما از طراحی، ممکن است چند مورد از طرح ها یا نقشه های ساختمانی گوناگون، برای پروژه ویلای شما مورد نیاز باشد. در ادامه مطالب این صفحه، انواع نقشه ها و طرح هایی را که ممکن است برای پروژه ویلا شما مورد نیاز باشد را نام برده و توضیح می دهیم.

طراحی نقشه های تأسیساتی ویلا:

عموما شرایط تأسیساتی ویلاها با ساختمانها و منازل داخل شهرها متفاوت است. همچنین شرایط آب و هوایی آنها نیز بسیار اهمیت دارد  و خاص است. از طرف دیگر، به علت کاربرد خاص ویلاها، معمولاً تأسیسات ویژه ای مثل استخر، سونا و … نیز برای آنها طراحی می شود.
نکته مهم دیگر این است که به علت متفاوت بودن طراحی ویلا از ساختمانهای مسکونی متعارف، نقشه ای که برای تأسیسات آنها آماده می شود کمی پیچیده تر و تخصصی تر خواهد بود.
شایان به ذکر است سیستم هایی که برای سرمایش و گرمایش ویلا، آب و فاضلاب ویلا و تجهیزات استخر و سونا و … انتخاب می شود، باید توسط افراد متخصص در حوزه تأسیسات مکانیکی طراحی شود.
اگر می خواهید در زمان استفاده از ویلا خود، با کمترین مشکلات ممکن در ارتباط با آب و فاضلاب، تأسیسات سرمایش و گرمایش و برق ویلا خود مواجه شوید، قطعاً توصیه می کنیم طراحی و اجرای این قسمت را به متخصصین باتجربه و خبره آن بسپارید.
همکاران ما با تخصص و تجربه ای که در مورد تأسیسات گوناگون ساختمانی و بخصوص تأسیسات ویلا دارند، بهترین و اقتصادی ترین نقشه ها و طرح های تأسیساتی مناسب ویلا شما را آماده کرده و به شما ارائه خواهند داد.

اخذ جواز و پروانه ساخت ویلا

هم‌زمان با طراحی نقشه میبایست برای طی کردن مراحل اخذ جواز نیز اقدام شود. برای آغاز باید در شهرداری یا فرمانداری تشکیل پرونده داده شود. اسناد مربوط به مالکیت و شناسایی به علاوه‌ی قبض آب و برق و گاز برای تشکیل پرونده نیز الزامی است. بعد از بازدید و بررسی خلافی زمین، گواهی بلامانع و سپس «دستور نقشه» صادر می‌شود. دستور نقشه معیار طراحی برای ساخت ویلا در نظر گرفته می‌شود.

بعد از تحویل دستور نقشه به دفتر معماری، طراحی نقشه‌های مخصوص شهرداری توسط دفتر تولید و با سازه و تاسیسات چک می‌شود. نقشه‌های مخصوص شهرداری بوسیله شورا بررسی می‌شوند و میزان عوارض تعیین شده تا پرداخت شوند. پس از آن مدارک و نقشه‌های تکمیلی تولید می‌شوند. از این طریق پیش‌نویس پروانه و بعد از تایید، اصل پروانه صادر می‌شود.پروانه صادر شده به مالک و ناطر و مجری ارجاع داده می‌شود تا آغاز به کار کارگاه ساختمانی عملیاتی شود.

تجهیز کارگاه

اولین قدم حضور پیمانکاران در پروژه در این بخش است. تجهیز کارگاه بنا به شرایط پیوست ۴ فهرست بها برعهده پیمانکار و با هزینه‌های از قبل تعین شده کارفرما است. کارفرما در طی جلسه‌ای که مشاور هم در آن حضور دارد، زمین را به علاوه پروانه‌های لازم به پیمانکاران تحویل می‌دهد. تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا باید در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

هزینه‌های تجهیز کارگاه برای ساخت ویلا عبارتند از:

  • تامین و تجهیز محل اسکان کارگران پیمانکار
  • اجاره زمین برای احداث کارگاه ساختمانی
  • تامین کمک هزینه یا تسهیلات لازم برای تهیه خوراک کارگران
  • تامین کفش ، لباس کار و کلاه حفاظتی کارگران
  • تامین ساختمان های پشتیبانی و هزینه مجهز کردن انبارهای سرپوشیده
  • آزمایشگاه پیمانکار و موارد مشابه
  • تامین آب و برق کارگاه و شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی در درون کارگاه ساختمانی
  • تامین سیستم سوخت رسانی و گاز کارگاه ساختمانی
  • نصب ماشین آلات و تجهیزات و راه اندازی آن ها، یا تامین آن ها از راه خرید خدمت یا خرید مصالح
  • بارگیری، حمل و بار اندازی ماشین آلات و تجهیزات به کارگاه ساختمانی و بلعکس
  • بیمه تجهیز کارگاه
  • برچیدن کارگاه
شرکت فنی مهندسی آموت

برای اجرا ویلا چه سازه ای انتخاب کنم

برای اجرای هر سازه ای میبایست از مصالح و ابزار مناسب استفاده کرد که در مرحله مشاوره ساخت ویلا به کلی بیان میشوند. انتخاب و طراحی سازه ساختمان بهینه شده و مقرون بصرفه یکی از پیش شرط های ساخت یک بنای خوب و حرفه ای است. سازه ساختمان هم می تواند فلزی و هم میتواند بتنی باشد. و انتخاب یکی از این دو اهمیت بسیاری دارد. با این حال شاید سوال اصلی این باشد که سازه بتنی چه فرقی با سازه فلزی دارد. در ادامه به تفاوت این دو مورد خواهیم پرداخت.

سازه های بتنی:
همانگونه که از نامش مشخص است ،پیداست که برای اجرای سازه بتنی از متریال بتن استفاده می کنند. قسمت های افقی این سازه را تیرها و بخش های عمودی آن را ستون ها تشکیل می دهند. گفته می شود که اسکلت بتنی کمه کم ۶۰ سال عمر مفید را دارد.
شایان به ذکر است که مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی، مقاومت در برابر رطوبت، اجرای آسان در حین کار و… از مزایای سازه های بتنی هستند.
سازه های فلزی:
در اجرای سازه های فلزی از آهن آلات استفاده می شود. انواع گنبدها و اسکلت ها را می شود با استفاده از سازه های فلزی بنا کرد. یقینا مقاومت سازه های فلزی بسیار بالا است.
گفتنی است که عدم کاهش مقاومت در طول زمان، اجرای آسان، انعطاف پذیری بالا و… از جمله فواید سازه های فلزی هستند.

هر کدام از این متریال ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین علت بهترین کار این است که پیش از اقدام برای ساخت ویلا از کارشناسان ما مشورت بگیرید. تا با خیال راحت تری کار طراحی و اجرای خود را شروع کنید.

اصول طراحی ویلا را بهتر بشناسیم

انتخاب محوطه فضای سبز

در طراحی ویلا لوکس خیلی مهم است که حتما محوطه سبز را در نظر گرفته باشید. ماهیت طراحی و ساخت ویلا به گونه ای است که حتما باید محوطه ای را برای درست کردن فضای سبز در نظر گرفته و ساختمان ویلا را در آن قرار دهید. حال این مهم به این که پتانسیل محوطه و زمین در اختیار شما چه اندازه باشد بستگی دارد، برای متراژ محوطه فضای سبز تصمیم گیری خواهد شد. بدیهی است که هر آن چه و هر آن قدر که فضای سبز گسترده باشد، در آخر تجهیزات بیشتری در آن جای خواهد گرفت و می توان محوطه ویلا را به شکلی کاربردی تر و زیباتر مجهز نمود.

ایجاد فضای سبز

بعد از آن که محوطه سازی ویلا انتخاب شده و مساحتی به آن اختصاص یافت، نسبت به ایجاد فضای سبز تصمیم گیری می شود. ایجاد فضای سبز با توجه به منطقه جغرافیایی، پتانسیل کاشت گل و گیاهان گوناگون، بودجه و بقیه موارد تصمیم گیری خواهد شد. از این روی با در نظر گرفتن تمامی این موارد، نسبت به ایجاد فضای سبز اقدام می شود. هر چقدر که فضای سبز وسیع تر و زیباتر باشد و از عناصری مثل درخت، سبزه، گل های مختلف و بوته های گوناگون بیشتر استفاده شود، زیبایی و سرسبزی بیشتری در محوطه فضای سبز ویلا را شاهد خواهیم بود.

این دقیقا همان چیزی است که در ویلاها می خواهیم؛ دسترسی به یک ساختمان زیبا که در قلب منطقه ای سرسبز واقع شده باشد. ولی همیشه لزومه شرایط لازم برای احداث چنین محوطه ای به اسانی فراهم نیست. زمین های مستطیل شکل طولانی، که عرض و طول آن ها تناسب درستی با یکدیگر ندارند یا زمین های دارای نواقص، همگی باعث می شود تا امکان طراحی فضای سبز و طراحی ساختمان ویلا، با مشکلات فراوانی روبرو شود. به همین علت لازم است تا این مراحل را به دست تیم های حرفه ای بسپارید.

 

احداث ساختمان به شکل باز

ساختمان ویلا باید با فرمولاسیون باز طراحی شود، به این مفهوم که از دیوارهای پر از پنجره با شیشه های قدی تا حد امکان استفاده شده و به خوبی نور از محوطه بیرون به داخل تابانده شود محل جایگزاری آن‌ها در مرحله مشاوره ساخت ویلا بیان میشود. چیزی که در فرمول طراحی ویلا در قسمت احداث ساختمان و بنا کردن آن می خواهیم قرار گرفتن ساختمان جایی در میان فضای سبز است. البته اگر که این امکان در محوطه ویلا وجود داشته باشد، بهترین و ایده آل ترین فرمول طراحی ویلا، قرار گرفتن آن دقیقا در وسط محوطه به گونه ای است که در هر ضلع از ساختمان، مماسی با فضای سبز داشته باشیم. در غیر این صورت ساختمان ویلا در یک طرف اجرا شده و در سمت دیگر آن فضای سبز اجرا خواهد شد.

تعبیه استخر و بقیه تجهیزات تفریحی

تعبیه استخر و بقیه تجهیزات تفریحی قدم بعدی است که در محوطه سازی ویلا به آن پرداخت می شود. در این مرحله لازم است که از تجهیزات تفریحی مثل آلاچیق، استخر، زمین بازی کودکان و تا حد امکان استفاده گردد. توجه داشته باشید که این موارد با پتانسیل فضای سبز و میزان وسعت آن ارتباط مستقیم دارد. بدیهی است که تعبیه استخر در یک محوطه فضای سبز محدود معنای چندانی نخواهد داشت و در این شرایط در صورتی که اصرار به ساخت استخر وجود داشته باشد، استخر را به صورت استخر سرپوشیده در طبقه منفی یا همکف ویلا در جایی سرپوشیده اجرا می کنند

شرکت فنی مهندسی آموت

نرده کشی و حصار بندی

نرده کشی و حصار بندی قسمت بعدی کار را به خود اختصاص می دهد. لازم است که سرتاسر و دور تا دور محوطه ویلا را نرده کشی کرده و از حصارهای بلند برای ایمن سازی و به نوعی جدا کردن محوطه استفاده کنید. امروزه انواع و اقسام نرده ها و حصارهای فضای سبز وجود دارد که می شود از آن ها به بهترین شکل برای زیباکردن و در عین حال ایمنی سازی محیط استفاده کرد.که تمام این نکات در مرحله مشاوره ساخت ویلا گفته میشود.

ایمنی سازی

ایمنی سازی قدم آخر طراحی و ساخت ویلا است. لازم است که از کل تجهیزات ایمنی، دزدگیر، دوربین مداربسته و … در طراحی ویلا لوکس استفاده شده و آن را به طور کامل در مقابل تهاجم و ورود غیرقانونی مقاوم سازی کرده و ایمن نمود. به این شکل می توان اوقات خوش و فراموش نشدنی را در ویلا سپری کرده و از فضای لذت بخش و عالی آن بهره برد

ویلاهای لوکس چوبی

برای اجرای ویلاهای لوکس چوبی، به استفاده از چوب های درجه یک بعلاوه طراحی لوکس و لاکچری نیاز داریم. چیزی که ساده ترین َشکل و شمایل ویلایی را به عمارتی لاکچری تبدیل می کند؛ به کار بردن طراحی خاص، استفاده از متریال درجه یک و همین طور به کار بردن عناصر مدرنیته است. فاکتور نورپردازی نیز در نهایت نقش بسیار پررنگی در این ماجرا دارد و در صورتی که بتوان یک نورپردازی حرفه ای در فضای عمارت ویلای چوبی، پیاده سازی کرد؛ نتیجه کار فوق العاده و استثنایی خواهد بود.

طراحی ویلا سه بعدی

طراحی ویلا سه بعدی برای چیزی که قرار است در مراحل بعدی ساخته و به مرحله بهره برداری نهایی برسد؛ مورد استفاده قرار میگیرد. به این ترتیب می تواند تغییرات لازم احتمالی و همین طور اصلاحات را قبل از آن که بنای ویلا ساخته شود، در همان طراحی ویلا سه بعدی، اعمال کرده و در آخر با موافقت بر یک طرح نهایی، عملیات ساخت و ساز را استارت زد.

طراحی ویلا یا خرید ویلا

همانطور که مستحضر هستید خرید ویلا خیلی سریع تر از طراحی ویلا انجام می گیرد ولی از طرفی طراحی ویلا این امکان را به شما می دهد که بنا را به سلیقه و ترجیحات خود، طراحی و اجرا کنید. از دیگر فواید طراحی ویلا این است که شما می توانید ویلای خود را در مکان موردعلاقتان بسازید در صورتی که این مزیت در خرید ویلا وجود ندارد

اصلا ارزش ندارد که ما در مورد اینکه طراحی و اجرای ویلا بسیار ارزان تر از خرید ویلا است صحبت کنیم. مزیت عمده ی طراحی ویلا این است که صاحب ویلا آینده ۱۰۰% از کیفیت مصالح ساختمانی و فناوری های به کار رفته مطمئن خواهد بود که مولفه بسیار مهمی در راحتی زندگی در ویلا برای آینده است.

اهمیت تعیین استاندارد ارتفاع سقف ویلا

برای آن که بشود بهترین بهره برداری از محوطه داخلی عمارت ویلا را داشت، محتاج آن هستیم که ارتفاع سقف ویلا به صورت استاندارد تعیین شده و مطابق با تناسب مساحت و طبقات اجرایی شود. البته در خصوص ویلاسازی، معمولا در طراحی مدرن سقف های بلندتری مورد استفاده قرار میگیرد که باعث دلبازی بیشتر فضا خواهد شد.

شرکت فنی مهندسی آموت

اتاق نشیمن در ویلا

اتاق نشیمن میبایست در محلی نزدیک به در ورودی با حفظ محرمیت درون آن قرار گیرد. اما در بیرونی نباید مستقیماً به اتاق نشیمن راه داشته باشد. در ویلا‌های کوچک تر، در ورودی امکان دارد به اتاق نشیمن باز شود اما در صورت امکان باید از این جریان جلوگیری نمود چون اتاق نشیمن نباید به عنوان راه عبور و مرور به بخش خواب و بخش‌های دیگر ویلا باشد.

غذاخوری در ویلا

غذاخوری در ویلا باید مجاور آشپزخانه قرار داشته باشد; هر چند تهیه غذا در آشپزخانه باید مستقیماً از قسمت غذاخوری دیده نشود. از طرف دیگر غذاخوری باید در مجاورت با اتاق نشیمن نیز باشد.
نزدیکی اتاق غذاخوری به آشپزخانه و نشیمن، الزام قرار دادن اتاق غذاخوری را بین آشپزخانه و اتاق نشیمن تداعی‌ می‌کند.

آشپزخانه در ویلا

چونکه آشپزخانه وظیفه سرویس رسانی به کل ویلا را دارد میبایست آن را نزدیک ورودی قرار داد.
علت این کار این است که به آسانی بتوان مواد غذایی خریداری شده را به داخل آن حمل کرد و به آسانی مواد زائد را از آن خارج کرد.
همان گونه که در قسمت های قبلی گفته شد آشپزخانه ویلا می‌تواند با بخش نشیمن ارتباط مستقیم داشته باشد تا محل بازی کودکان از آن جا قابل دیدن باشد. قسمت غذاخوری و صبحانه خوری نیز باید در مجاورت بار آشپزخانه قرار گیرد.