نماد سایت شرکت آموت

هزینه ساخت ویلا ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )

در این مطلب می خواهیم درباره هزینه ساخت ویلا | هزینه ساخت ویلا در شمال | شرکت فنی و مهندسی آموت با شما صحبت کنیم.

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال اکثرا سختی کمتری دارد و کم هزینه تر تمام می گردد! ولی ساخت ویلا در شمال هم مزیت هایی دارد، که خیلی از اشخاص را متقاعد به پذیرش هزینه‌های بیشتر آن می نماید.

ساخت آپارتمان و ویلا در شمال ماجرایی مشکلی دارا است. برای ساخت ویلا در شمال در گام اول بایستی با کمک یک معمار و متناسب با سلیقه و نیازهای خود و شرایط جغرافیایی ملک اقدام به طراحی خانه رویایی خود بکنید.

به همین دلیل دستتان در همه‌ی گام های طراحی و ساخت باز می باشد و می‌توانید دقیقا چیزی که می‌خواهید را تولید کنید.

با این‌ حال ساخت ویلا در شمال نسبت به خرید ویلا در شمال زمان بیشتری می‌برد و سختی بیشتری هم دارد، همینطور اکثرا گران‌تر و پرهزینه‌ تر تمام می‌ گردد.

حتی ساخت خانه در روستا در شمال اکثرا هزینه ساخت مشابه و یکسانی با ساخت خانه در شهرهای شمالی کشور دارا است.

هزینه ساخت ویلا | هزینه ساخت ویلا در شمال | شرکت فنی و مهندسی آموت

ساخت ویلا

عوامل موثر بر هزینه تمام شده ساخت ویلا

قیمت تمام شده ساخت ویلا مطابق خواسته تان در شمال کشور به عوامل بسیاری بستگی داشته و این عوامل عبارتند از:

در ادامه به توضیح هریک از این موارد می رسیم…

خرید زمین

 

نخستین فاکتور هزینه ساخت ویلا در شمال زمین و نوع کاربری آن است. زمین های شمال کشور، بر طبق شهر، موقعیت جغرافیایی، دسترسی ها و وضعیت راههای ارتباطی، نزدیکی یا دوری به مراکز خدماتی، رفاهی، متراژ و … دارای ارزش های گوناگونی هستند.

پس اگر به دنبال خرید ویلا در شمال با مبالغ کمتری هستید، توصیه می گردد سری به منطقه های کمتر شناخته شده، اما رو به رشد مثل چمستان بزنید.

در چنین منطقه هایی می توان زمین های با کیفیت بالا و قیمت ارزان را پیدا کنیم.

ساخت ویلا

در همه زمین در منطقه های شمال به درجه‌ های گوناگونی تقسیم می گردد: زمینه درجه یک، درجه دو و درجه سه که بنا به خاصیت ها و امکاناتی که دارند، قیمت‌ هایشان گوناگون می‌شود.

برای مثال در سال ۱۳۹۹ به شکل میانگین قیمت زمین با کاربری مسکونی در شمال از حدود متری ۱٫۵ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری می گردد.

علت ها و موارد بسیاری در قیمت زمین تاثیرگذار می باشد، برای نمونه؛ یکی از عواملی که در قیمت گذاری مؤثر است، این است که هر چقدر متراژ زمین کوچکتر و به ساحل نزدیک‌ تر باشند، قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

برای اینکه زمینی را در شمال با کاربری مسکونی و قیمت خوب بخرید حتما به عواملی مثل: ابعاد مناسب زمین، موقعیت جغرافیایی، سند مالکیت تک برگ شش دانگ، امنیت منطقه ملک، بومی یا غیربومی، نصب  انشعابات آب گاز برق و غیره، دسترسی به جاده آسفالت و… که اگر هر یک از این عنوان ها را نداشته باشد یا درجه پایینی داشته باشد، برای گا های بعدی ساخت و ارتقاء کیفیت ویلایتان بایستی هزینه جداگانه پرداخت کنید.

گرفتن جواز ساخت

برای ساخت هر ویلا بایستی گام های قانونی پشت سر گذاشته شود. نخستین قدم در این راه گرفتن پروانه ساختمان یا مجوز ساخت می باشد.

سندی که به واسته ی آن اثبات می گردد که زمین مورد نظر مشکلی ندارد و ساخت ویلا در آن بدون مانع می باشد.

برای گرفتن جواز بایستی گام های زیر طی گردد:

در گامهای ی نخست شما با در دست داشتن اصل و کپی سند مالکیت زمین، اصل و کپی شناسنامه مالک زمین و فیش پرداخت عوارض نوسازی به شهرداری یا دهیاری مراجعه می گردانید.

در خواست خود را به شکل کتبی در آنجا ثبت می کنید.

برای بررسی زمین و ثبت گزارش نماینده و کارشناس فنی از جانب شهرداری برای بازدید ملک فرستاده می گردد.

اگر کارشناس خلافی و مشکلی را گزارش دهد گونه خلافی و شرایط خلافی در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می شود.

بر طبق گزارش ارائه شده کارشناس به شهرداری، شهرداری شرایط جای ساخت ساختمان، بافت، نوع خاک، میزان تراکم و…را می سنجد و براورد می کند، که آیا اجازه ساخت چنین ملکی در ملک موردنظر وجود دارد یا نه؟

ساخت ویلا در شمال

شرایط بعد از بررسی به مالک این امکان داده می‌شود که نقشه ملک را تهیه و ارائه کند.

بعد از اینکه مالک نقشه ی ملک را مشخص نمود و آن را به امضای مهندس معمار رساند، بایستی دوباره به شهرداری مراجعه کند.

اگر این نقشه فاقد مشکل و نقص باشد، به وسیله شهرداری تأیید می شود و شهرداری یک فیش پرداخت عوارض را در اختیار مالک می‌گذارد. مالک بایستی تمامی عوارض‌های ساخت و ساز را پرداخت نماید.

تمامی ی  مدرک هایی از برگه‌های مهندسی تا فیش پرداخت عوارض و… بار دیگر با دقت بررسی می‌شوند. با دادن چنین مدرک هایی به شهرداری، پیش نویسی از پرونده ساختمان آماده می گردد و بعد معاون شهرسازی و شهرداری منطقه با رئیس صدور پروانه ساختمانی، پلآن را را تأیید می‌کنند و در انتها پروانه ساختمان یا همان مجوز ساخت صادر می‌گردد.

هزینه ساخت ویلا | هزینه ساخت ویلا در شمال | شرکت فنی و مهندسی آموت

هزینه ساختن ویلا

هر کدام از این مرحله ها احتیاج به صرف هزینه مالی و زمانی می باشد. اگر در زمان خرید ملک، زمینی را خریداری منید که مجوز ساخت را داشته باشد، باعث صرفه جویی در زمان و پول می شود.

البته لازم به تذکر می باشد که هزینه گرفتن پروانه ساختمان برحسب مساحت زمین، تراکم ساختمانی ملک مربوطه و همچنین قیمت منطقه‌ای دارایی و حوزه درآمدی آن مشخص می شود.

 

مرحله های ساخت ویلا

به شکل کلی مراحل ساخت ویلا شامل ۱۶ مرحله است:

قیمت ساخت ویلا در شمال

 

هزینه تمامی این مرحله های گزینه سوم؛ اول و آخر بستگی به خود شما دارد! چون می توانید هر گام را با متریال عالی و درجه یک یا درجه ۳ استفاده نمایید.

همچنین می شود گفت هزینه ساخت ویلا فلت با ویلا دوبلکس یا ویلا نیم پیلوت کاملا فرق دارد، یا یک سری امکانات مثل استخر، روف گاردن، کاغذ دیواری و.. را ممکن است بخواهید در عالی ترین روش اجرا نمایید یا شاید هم نخواهید استفاده کنید.

پس همه چیز به سلیقه و بودجه مالی خودتان بر  خواهد گشت.

 

برای مثال اگر بخواهید یک ویلا فلت درجه دو ۱۰۰ متری بدون استخر و… بسازید، باید حداقل و تقریبی ۸۰۰ میلیون تومان درنظر داشته باشید. یا برای ساخت یک ویلا دوبلکس استخردار باید بودجه حداقلی و تقریبی ۲٫۵ میلیارد تومان در نظر بگیرید.

حتما این نکته را توجه داشته باشید که با توجه به تورم های اقتصادی کشورمان قیمت ها مصالح ساختمانی لحظه ای ممکن است بالا رود.

هزینه ساخت ویلا | هزینه ساخت ویلا در شمال | شرکت فنی و مهندسی آموت

هزینه جانبی ویلا شامل چه میباشد؟

مورد های بالا مربوط به هزینه‌ هایی تا زمان پایان ساخت ویلا می‌ باشد. اگر بخواهید در سوی فروش ویلای ساخته شده اقدام نمایید، هزینه‌های کناری و همراه با ان ذیل به موارد بالا اضافه می‌ گردد:

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

 

خروج از نسخه موبایل