نماد سایت شرکت آموت

اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران | اسکلت فلزی در کردان | اجرای اسکلت فلزی

اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران | اسکلت فلزی در کردان | اجرای اسکلت فلزی
یکی از خدماتی که ما در شرکت فنی و مهندسی آموت ارائه می دهیم اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران ، کردان و سایر نقاط ایران می باشد.

عنوان ها :

اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران

اسکلت فلزی بدنه اصلی ساختمان های اخیر محسوب می شود. ساختمان هایی که با آن بنا نهاده می شوند از استحکام و مقاومت بالایی در مقابل نوع های فشارها برخوردار هستند. اسکلت فلزی از فولاد، تیر و ستون هایی ساخته می شود که به شکل عمودی و افقی به یکدیگر متصل شده اند. این اسکلت سرعت ساخت پروژه را بالا می برد و به میزان قابل توجهی از وزن ساختمانکم می شود. استفاده از این سازه این امکان را موجب می شود که در هر گامی از ساخت بشود بدون ایجاد هیچ گونه تخریب به رفع عیب پرداخت. همچنین اجرای آن موجب کاهش حجم فونداسیون شده و در همه گام های اجرا امکان بازرسی و انجام تست های غیر مخرب را فراهم می کند.

مزیت های اسکلت فلزی

اگر بخواهیم به مزیت های این سازه اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم: این نوع اسکلت گزینه ای خوب برای ساخت سازه های طویل می باشد. دوام و استحکام فولاد خیلی بالاست و برای زیاد زمان طولانی می توان از آن استفاده نموده و بهره برداری کرد. ساخت و اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران راحت است. وزن آن در مقایسه با اسکلت بتنی کم است، پس وزن ساختمان کاهش پیدا می کند. فلز از خواص یکنواخت برخوردار است، چون تحت نظارت دقیق تولید می شود. این مواد به خاطر موادی که در تولید آن به کار رفته همگن است. ساختمان هایی که با این سازه ساخته می شوند در مقابل گام های گوناگون نظیر انفجار خیلی مقاوم هستند.

اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران | اسکلت فلزی در کردان | اجرای اسکلت فلزی اسکلت فلزی ساختمان

ویژگی شکل پذیری از ویژگی های بارز مصالح فلزی است که موجب شده در مقابل تنش، ضربه و نیروی دینامیکی از آستانه تحمل بالایی برخوردار باشند. سرعت اجرای قطعه های فلزی بالاست و در زمان کمتری نسبت به قطعه های بتنی نصب می شوند. امکان استفاده از اسکلت فلزی حتی در شلوغ ترین مکان ها هم وجود دارد. کیفیت سازه ساخته شده با فلز بیشتر می باشد و مقدار پرتی مصالح به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. استفاده از اسکلت فلزی می تواند حجم فونداسیون را کم کند. قطعات سازه فلزی را می شود دوباره استفاده کرد، مخصوصا اگر با روش پیچ و مهره اجرا شده باشد. با اجرای اسکلت فلزی سطح زیر بنا را می شود افزایش داد. استحکام سازه های فلزی در برابر فشارهای ناشی از زلزله بیشتر می باشد. در شکل ایجاد هر گونه نقص و ایراد در سازه فلزی می شود بدون تخریب و از بین رفتن آن در جهت تعمیر و رفع عیب اقدام نمود.

نواقص اسکلت فلزی

فولاد در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خیلی بالایی ندارد، پس در اثر خوردگی قطعات ممکن است ابعاد آن ها کاهش یافته و به تعمیر و نگهداری نیاز پیدا کنند. در اسکلت فلزی اساسا تعداد قطعات فلزی زیاد ولی ابعاد آن ها کوچک است، بعد گرایش آن ها نسبت به کمانش یک عیب بزرگ محسوب می شود. عدم جوشکاری درست قطعات و نظارت دقیق مهندسین ممکن است مقاومت سازه را با مشکل رو به رو کند. در صورت بیشتر شدن دمای اسکلت فلزی به ۵۰۰ الی ۶۰۰ درجه، مقاومت و تعادل ساختمان به خطر خواهد افتاد. بخوانید! اجرای و ساخت ویلا در کردان

گام های اجرای اسکلت فلزی

پس از خاک برداری و قبل از ساخت اسکلت فلزی زمین مورد نظر باید از نظر مقاومت فشاری مورد ارزیابی قرار گیرد. برای انجام این کار مهندس ها اقدام به بررسی مقاومت زمین می کنند به روشی که از لایه های مختلف زمین نمونه گرفته و آن را برای بررسی مقدار تحمل وزن ساختمان به آزمایشگاه می فرستند. بعد از تعیین مقاومت فشاری خاک، پی سازی طبق آن محاسبه می شود. زمانی که عملیات خاکبرداری انجام شد زمین را هم با استفاده از دوربین Nevo یا شیلنگ تراز صاف و تراز می کنند. بعد از مکان قرارگیری پی را تعیین کرده و محدوده زیر آن را با ملات سیمان و سنگ تراز می کنند. البته اگر کل زمینی که خاکبرداری شده تراز و سطح آن با ملات سیمان و سنگ صاف شود، سطحی یکنواخت برای ریختن بتن مگر فراهم می شود. یک بتن با عیار کم سیمان است که محل خاکبرداری را برای آرماتوربندی آماده سازی می کند. در واقع این بتن سطح زمین را از پی اصلی جدا می کند و سطحی یکنواخت در زیر پی ایجاد می کند. بعد از ریختن بتن ، آرماتوربندی بر طبق نقشه های محاسباتی صورت می گیرد، بعد قالب بندی به وسیله انواع مختلف قالب های فلزی، چوبی و … انجام می شود. پس از قالب بندی، آرماتورهای بولت در مکان تعیین شده به خاطر اتصال صفحه ستون به آن ها قرار خواهند گرفت. پس از انجام این مراحل نوبت به گام بتن ریزی می رسد. بتن مورد نیاز برای بتن ریزی یا در محل پروژه آماده می شود و یا به شکل آماده از کارخانه بتن تهیه می شود. بررسی مقاومت فشاری بتن خیلی دارای اهمیت است، به همین خاطر آن را برای آزمایش و تعیین مقاومت فشاری به آزمایشگاه می فرستند.

سازه ای با اسکلت فلزی

نکته های مهم در هنگام بتن ریزی اسکلت فلزی

در زمان بتن ریزی یکسری مورد ها و نکته ها باید مورد توجه قرار گیرند از جمله: پیش از ریختن بتن در مکان مورد نظر، میکسر بتن حتماً بایستی بتن را چندین مرتبه به هم بزند و از فاصله نزدیک بتن ریزی انجام شود. اگر بتن از فاصله بالا ریخته شود دانه بندی آن از بین می روند پس اگر فاصله زیاد باشد برای جلوگیری از بروز مشکل باید از ناودانی های فلزی برای ریختن بتن استفاده شود. با توجه به مقدار آرماتور به کار رفته و نوع کار، برای متراکم کردن بتن باید از ویبره استفاده کرد. برای خروج هوای درون بتن پس از ریختن هر لایه از آن، عملیات ویبره باید صورت گیرد. پس از پایان بتن ریزی برای جلوگیری از ترک خوردگی و ضعف بتن باید سطح بتن را مرطوب نگه داشته شود. پس از گیرش بتن، قالب ها را باید باز نمود و عملیات کارگزاری صفحه ستون ها را شروع کرد. پس از این که صفحه ستون ها در محل مناسب قرار گرفتند نوبت به هواگیری آن ها می رسد. برای انجام این کار تعدادی بتن شل در زیر صفحه ریخته می شود و گاهی نیز در میان صفحه ستون یک سوراخ ایجاد کرده و بتن در آن ریخته می شود. بعد با سفت کردن پیچ های روی صفحه ستون، هوای اضافی صفحه خارج می شود. این کار به خاطر جلوگیری از نشست صفحه ستون در مقابل فشار ستون ها و خالی نماندن فضای زیر آن ها انجام می گردد. به خاطر تسریع در فرایند کارگذاری و مهارسازی تیر آهن ستون از قبل یک نبشی و یک ورق اتصال بر روی صفحه ستون جوش می دهند که با قرار دادن ستون در قسمت مناسب و حصول اطمینان از قائم بودن آن جوش کاری انجام می شود. بخوانید! هزینه ساخت ویلا در کردان

گام های ساخت ستون

در ساختن ستون گام هایی مثل برش ستون و پروفیل های آن، مونتاژ آن ها، برش ورق های ستون، مونتاژ ورق ها روی ستون و در نهایت ساخت نشیمن تیرها و مونتاژ نمودن آن ها بر روی ستون انجام می گردد. به خاطر کاهش بار اضافی در طبقات بالای ساختمان از تیر آهن های نمره پایین استفاده شده و اختلاف ضخامت توسط اتصال صفحه ستون در اطراف و جوش کاری آن به منظور کاهش اندازه ستون صورت می گیرد. بعد ستون ها با استفاده از جرثقیل بلند شده و در جای مناسب قرار خواهند گرفت. پس از انجام جوشکاری اولیه و قرار گرفتن ستون در مکان خود بقیه نبشی ها و صفحات به پایه ستون و صفحه آن جوش داده می شوند.

نصب تیرها

برای بیشتر شدن مقاومت تیرها، آن ها را لانه زنبوری درست می کنند. برای لانه زنبوری کردن تیرها با کمک از شابلن و هواگاز عملیات برش انجام می گیرد. بعد از قطعه های جدا شده مجدداً به هم جوش داده می شوند و سر تیر را به کمک صفحه ستون وصله می کنند. بعد از آن در ارتفاعات مشخص نبشی هایی قرار می گیرند که تیرها به آن ها جوش داده می شوند.

نصب بادبند

بادبند مقاومت ساختمان را در مقابل نیروهایی نظیر زلزله، باد و … بالا می برد و با توجه به محاسبات صورت گرفته از ناودانی جفت، تک و جفت تک استفاده می شود. پس از انتخاب نوع پروفیل، بادبند از یک سر ستون به ستون دیگر به شکل چپ و راست نصب می شود و به وسیله جوش از دو طرف مهار می شود. طرف دیگر نیز به همین منوال انجام شده و در نهایت به شکل ضربدر در می آید. بعد محل برخورد دو ضربدر را توسط یک صفحه مهار می کنند.  

اجرا سازه فلزی

نصب فولاد سازه ای شامل مونتاژ اجزای فولادی در یک قاب در محل است. این فرآیندها شامل بلند کردن و قرار دادن اجزا در موقعیت و سپس اتصال آنها به یکدیگر است. به طور کلی این امر از طریق پیچ و مهره به دست می آید اما گاهی اوقات از جوشکاری محل استفاده می شود. قاب مونتاژ شده باید قبل از تکمیل پیچ و مهره تراز شود و سازه به پیمانکار اصلی تحویل داده شود. مراحل تکمیل این فرآیندها به صورت سریع و اقتصادی به طور کاملاً تحت تأثیر تصمیمات اولیه قابل انجام است، در طول طراحی بسیار قبل از شروع نعوظ است. این مهم است که طراحان به وضوح تأثیری دارند که تصمیمات آنها را می توان درک کرد. “قابلیت ساخت” یک هدف طراحی معتبر است. هماهنگی خوب، اجرای روان پروژه را تسهیل می کند. برای حمل و نقل، تخلیه و نصب فولاد، هم در محل و هم در جاده های دسترسی اطراف یا مجاور، پیمانکار فولادسازی به دسترسی کافی نیاز دارد. تهیه زمین صاف و آماده که قادر به تحمل بارهای مورد نیاز چرخ باشد ضروری است.

برنامه ریزی برای ساخت و ساز

برای دستیابی به طرح دلخواه مشتری در مورد هزینه، برنامه و کیفیت، برنامه ریزی برای ساخت و ساز باید از همان ابتدای فرآیند طراحی شروع شود. چنین برنامه ریزی باید دنباله ساخت و ساز، عوامل طراحی که بر قابلیت ساخت تاثیر می گذارد، و عملکرد سایت از نظر کارخانه نصب معمولی را در نظر بگیرد.

دنباله ساخت

انتخاب اتصالات ساده مونتاژ شده بر توانایی استفاده از جوشکاری سایت تأثیر می گذارد. برای اینکه یک اتصال در محل جوش داده شود، اعضا باید به طور ایمن در موقعیتی قرار گیرند که اتصال برای جوشکاری دقیق و صلب باشد. تقریباً همیشه این کار به یک اتصال پیچ موقت و پشتیبانی موقت اضافی نیاز دارد. نیاز به ارائه این امکانات اضافی اغلب منجر به این می شود که جوشکاری محل یک گزینه گران قیمت باشد.

مراحل مختلف ساخت اسکلت فلزی شامل چه مواردی است؟

  • مرحله اول: طراحی مفهومی
  • مرحله دوم: تعیین نیروهای داخلی هر عنصر
  • مرحله سوم: طراحی تکراری
  • مرحله چهارم: طراحی فونداسیون
  • مرحله پنجم: پیش نویس

کدام روش برای سازه های فولادی استفاده می شود؟

دو روش برای طراحی فولاد وجود دارد:
روش اول، روش طراحی مقاومت مجاز (ASD) است و روش دوم، روش طراحی ضریب بار و مقاومت (LRFD) است که هر دو از رویکرد طراحی قدرت یا سطح نهایی استفاده می کنند.

قاب فولادی چگونه ساخته می شود؟

آنها با عبور دادن فولاد گرم شده بین غلتک های بزرگ ایجاد می شوند که آن را به شکل مورد نیاز تغییر شکل می دهند، مانند اشکال H، I، W، S و C، زاویه ها، لوله ها و غیره. از آنجایی که فولاد در دماهای بالا نرم می شود، که می تواند باعث فروپاشی سازه شود، قاب ها به نوعی محافظت در برابر آتش نیاز دارند.

ساخت تیرچه فولادی چیست؟

تیر I، شکلی از فولاد سازه‌ای است که در ساختمان‌ها استفاده می‌شود و با نام‌های H، W، تیرچه عریض، جهانی یا تیرچه نورد نیز شناخته می‌شود. آنها برای ایفای نقش کلیدی به عنوان یک عضو پشتیبانی در سازه ها طراحی شده اند. این تیرها توانایی تحمل انواع بارها را دارند.

مراحل طراحی ساختمان چیست؟

۵ مرحله فرآیند طراحی معماری  
  1. اولین هدف، گرد هم آمدن با مشتری و تعیین چشم انداز و اهداف کلی پروژه است.
  2. طرح شماتیک
  3. توسعه طراحی
  4. نقشه های ساختمانی
  5. ساخت و ساز.

فرآیند طراحی در ساخت و ساز چیست؟

طراحی فرآیند ایجاد یک راه حل برای خلاصه پروژه و سپس تهیه دستورالعمل هایی است که اجازه می دهد آن راه حل ساخته شود. برای اینکه بتوان بودجه‌های پروژه را برآورده کرد، برنامه‌ها را به دست آورد، و طرح‌ها را به درستی هماهنگ و ابلاغ کرد، فرآیند طراحی نیاز به برنامه‌ریزی و کنترل دارد.  

روش های طراحی سازه چیست؟

سه روش طراحی سازه وجود دارد، تنش کاری، حالت حدی و روش بار نهایی طراحی سازه

ساختمان فولادی چه نوع ساختمانی است؟

نوع I – این سازه بتنی و فولادی که برای اولین بار در اواخر قرن ساخته شد مقاوم در برابر آتش نامیده می شود، قرار است با ساخت خود آتش را محدود کند. این نوع ساخت و ساز که در آن عناصر ساختمانی فهرست شده در جدول IBC 601 از مواد غیر قابل احتراق مانند بتن و فولاد هستند

. تیرهای فولادی چیست؟

تیر I ، تیر عریض، تیر W، تیر جهانی (UB) و تیرچه فولادی نورد نیز نامیده می‌شود، شکل انتخابی برای سازه‌های فولادی است. طراحی و ساختار I beam باعث می شود که به طور منحصر به فردی بتواند بارهای مختلف را تحمل کند.

از تیرهای فولادی در کجا استفاده می شود؟

تیرهای I دارای کاربردهای مهم و متنوعی در صنعت ساخت و ساز فولادی هستند که آنها اغلب به عنوان خرپاهای پشتیبانی حیاتی یا چارچوب اصلی در ساختمان ها استفاده می شوند. تیرهای فولادی I یکپارچگی فوق العاده ای را برای سازه با استحکام و پشتیبانی بی امان عالی می کند.

حداقل بلبرینگ تیر فولادی چقدر است؟

تکیه گاه سازه هر تیر جدید معمولاً باید حداقل ۱۵۰ میلی متر یاتاقان (همپوشانی روی دیوار موجود) در هر طرف دهانه داشته باشد و دیوار موجود در زیر یاتاقان ها احتمالاً برای جلوگیری از خرد شدن آنها نیاز به تقویت دارد

ندازه تیرهای فولادی در ساختمان سازی چقدر است؟

نصب تیرهای فولادی: مقاطع تیرهای پیش ساخته مختلفی برای استفاده در سازه قاب فولادی چند طبقه ساختمانی موجود است که تیرها معمولا بارها را از کف و سقف به ستون ها منتقل می کنند.  اعضای تیر فولادی می توانند تا ۱۸ متر دهانه داشته باشند، اما معمول ترین محدوده دهانه تیرهای فولادی از ۳ متر تا ۹ متر متغیر است.

ساخت اسکلت فلزی چگونه است؟

ساخت سازه اسکلت فلزی با ساخت فونداسیون آن آغاز می شود. به طور کلی، انواع فونداسیون مورد نیاز برای سازه بر اساس ظرفیت باربری خاک است. بررسی خاک شامل اکتشاف سطحی و زیرسطحی برای ارزیابی وضعیت خاکی که سازه اسکلت فولادی بر روی آن قرار دارد استفاده می شود.

چه زمانی از اتصال تیر صفحه انتهایی به تیر استفاده کنیم؟

تا آنجا که به اتصال تیر به تیر مربوط می شود، از اتصال تیر به تیر ورق انتهایی برای اتصال تیرهای فولادی ثانویه به تیرهای فولادی اولیه استفاده می شود. از آنجایی که فلنج بالایی تیرهای ثانویه سیستم کف را پشتیبانی می کند، بنابراین باید با فلنج بالایی تیرهای اولیه تراز شود.

بهترین راه برای تعمیر اسکلت فلزی کدام است؟

سنگ زنی یکی دیگر از روش های رایج برای تعمیر سازه های فولادی است. همچنین برای ایجاد یک پوشش خوب در اتصالات یا جوش سازه های فولادی استفاده می شود. عمدتاً برای حذف بخش هایی از جزئیات حاوی ترک های کوچک در هر مکانی از سازه های فولادی استفاده می شود. تحت بارگذاری چرخه ای، این ترک ها ممکن است به ترک های خستگی تبدیل شوند.  

کلام آخر

امیدواریم با مطالعه این نوشته از شرکت فنی و مهندسی آموت به خوبی با اجرای اسکلت فلزی، مزیت ها، نواقص و نحوه اجرای آن آشنا شده باشید. برای گرفتن مشاوره رایگان در زمینه انتخاب زمین مناسب در کردان ، هشتگرد ، زعفرانیه و….  و یا برای اجرای اسکلت فلزی در غرب تهران همین الان می توانید از طریق شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید.    

مطالب مرتبط :

سازه بتنی | اجرای سازه بتنی در غرب تهران | ستون بتنی

پایان کار | ثبت پایان کار ساختمان | پایان کار ساختمان | از پایان کار تا سند

ساخت انیمیشن Lumion | خدمات طراحی ساختمان

بیمه ساختمان | بیمه ساختمانی | دلایل بیمه گرفتن

ما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنید

اینستاگرام

آپارات

خروج از نسخه موبایل