نماد سایت شرکت آموت

انجام طراحی داخلی در کردان + تهران از صفر تا صد

انجام طراحی داخلی در کردان + تهران از صفر تا صد
در این مطلب می خواهیم درباره طراحی داخلی در کردان | طراحی داخلی در تهران | انجام طراحی داخلی صحبت کنیم.

طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ( Interior Design ) و یا به عنوانی بهتر طراحی دکوراسیون داخلی منزل در اصل نخستین و ممکن است با اهمیت‌ترین بخش طراحی دکوراسیون و یا بازسازی ساختمان باشد. طراحی داخلی تحت مجموعه ای از دانش معماری است که در آن مهندس معمار و طراح برطبق قوانین علمی و زیبایی شناسی اقدام به دیزاین می کند. برای نمونه کتاب اطلاعات مهندسی معماری نویفرت مرجع عمده طراحان داخلی و معماری است. برای اجرای مهندسی یک ساختمان نیاز به ۴ نوع نقشه مهندسی داریم : ۱- نقشه معماری ۲- نقشه سازه ۳- نقشه تأسیسات الکتریکی ۴- نقشه تأسیسات مکانیکی. طراحی داخلی در کردان | طراحی داخلی در تهران | انجام طراحی داخلی نقشه معماری از موقع تحویل زمین تا کار خود شامل ۳ فاز گوناگون به شرح ذیل است :

۱- نقشه فاز صفر معماری :

در این گام مطالعات اولیه بر روی زمین شامل شرایط ژئوتکنیک خاک، موقعیت بنا و موقعیت گسل ها و نحوه تخریب ساختمان قدیمی صورت می گیرد. در اصل نقشه معماری فاز صفر مطالعات اولیه طرح را وظیفه دارند.

۲- نقشه فاز یک معماری :

در این گام پلان اولیه معماری به وسیله مهندسین رسم می گردد و بعد از مشورت با کارفرما و ثبت بازخورد و نظرها، اقدام به اصلاح طرح می‌کنیم. بعد از دستیابی به یک نتیجه مشترک با توجه به پلان اولیه می شود قیمت اجرای پروژه را به دست آورد. همچنین برای گرفتن مجوزهای در ازتباط با شهرداری بایستی نقشه های معماری فاز یک تکمیل گردد. همچنین بعد از تکمیل این گام نقشه های معماری برای مهندس برق برای تهیه نقشه تأسیسات الکتریکی، برای مهندس مکانیک برای طراحی نقشه تأسیسات مکانیکی و برای مهندس عمران برای طراحی نقشه های سازه ارسال می شود.

۳- نقشه معماری فاز دو :

این فاز نقشه های معماری بایستی در مطابقت تمامی با نقشه های سازه و مکانیکال و الکتریکال باشد. در اصل فاز دو نقشه های معماری پلان های تکمیل شده با ابعاد و اندازه های اجرایی و همه مقطع ها و متریال کار شده رفته در ساختمان است که برای اجرا به دست پیمانکار سپرده میگردد. با توجه به مهم بودن طراحی داخلی در ساختمان های نوساز و همچنین بالاتر شدن سطح سلیقه عمومی مردم احتیاج به طراحی دکوراسیون هم بیشتر از قبل در پروژه های ساختمانی حس میگردد. پس طراحی داخلی پروژه های ساختمانی به یک اصل غیر قابل جدا سازی در ساخت هر سازه ای تبدیل شده می باشد.

طراحی داخلی در کردان

طراحی داخلی از وسط های قرن بیستم در دنیا با توجه به نیاز ساکنین ساختمان و با تشکیل انجمن طراحان داخلی آمریکا ( ASID ) به شکل جدی و به شکل یک دانش آکادمیک در جهان معرفی می گردد. طبق تعریف انجمن طراحان داخلی آمریکا طراح داخلی شخصی است که با تحصیلهای علمی و آشنایی و تخصص آکادمیک اقدام به طراحی فضای داخلی ساختمان متناسب با احتیاج ها و با عملکرد و کارایی بالا می‌کند. در ایران در ابتدای دهه ۷۰ شمسی و به گذشت علم طراحی داخلی به شکل دوره های آموزشی در ایران رنگ و بوی آکادمیک به خود گرفت. البته همچنان در ایران طراحی داخلی تحت مجموعه مهندسی معماری می باشد و مهندسین معمار چیره بر اصل های طراحی داخلی ساختمان می باشند.

انجام طراحی داخلی

طراحی داخلی به مجموعه ای هماهنگ از نقشه های معماری، چیدمان و مبلمان و المان های دکوراتیو گفته می شود و بر عهده دارند طراحی داخلی که با استانداردهای مهندسی معماری، پلان چیدمان و المان های دکوراتیو را با توجه به احتیاج ساکنین طراحی کند. یکی از مهم ترین مرجع های مهندسی معماری درباره طراحی داخلی کتاب اطلاعات مهندسی معماری نویفرت ( Neufert Architects Data ) می باشد که ترجمه فارسی آن هم در ایران وجود دارد. این کتاب در اصل با اهمیت ترین مرجع مهندسین معمار برای طراحی نقشه های معماری در جهان می باشد. ابعاد و استانداردهای موجود در این کتاب بایستی حتما در پروژه های ساختمانی رعایت شود تا بالاترین و با کیفیت ترین طراحی صورت گیرد. مهندس طراح داخلی اول به واسطه قوانین و استانداردها و همچنین احتیاج ساکنین اقدام به طراحی داخلی به وسیله نرم افزار های نقشه کشی و یا دستی میکند. به نقشه های دستی و نخستین در علم مهندسی معماری اسکیس ( Esquisse ) یاد می شود.

طراحی داخلی در کردان

اسکیس کلمه ای فرانسوی و به معنی پیش طرح می باشد. بعد از اسکیس نخست و تجسم اولیه طراحی، مهندس طراح اقدام به پیاده سازی پلان های معماری در نرم افزار های طراحی سه بعدی میکند. در اکثر نرم افزار های طراحی داخلی نوع های مبلمان و تجهیزات منزل به شکل مقیاس شده موجود است تا فکر طراح در چیدمان  منزل باز باشد. برای مثال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ابعاد و اندازه یونیت کابینت آشپزخانه بر اساس با مقیاس یا اسکیل ( Scale ) پلان در نرم افزار موجود می باشد و طراح با جانمایی یونیت ها می شود بهترین نقشه و جاگذاری را برای تجهیزات آشپزخانه طراحی کند به نوعی که مثلث کاربردی آشپزخانه با توجه به اصول مهندسی حتما رعایت گردد. همه وسیله های منزل شامل مبلمان، تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام، تختخواب، میز ناهار خوری و حتی تجهیزات صوتی و تصویری به شکل مقیاس شده و آماده در نرم افزار موجود می باشد که به اصطلاح به آن آبجکت ( Object ) و یا کامپوننت ( Component ) گفته می شود. آبجکت آماده در نرم افزارهای طراحی آپشن رنگ پذیری و جنس پذیری را داردند که این ویژگی در مدت رندر گیری ( Render ) طراحی سه بعدی از با اهمیت ترین خاصیت های طراحی داخلی می باشد.

طراحی داخلی

رندرگیری طراحی سه بعدی گامی ای است که طراح بعد از پیاده سازی نقشه ها و تعیین رنگ و متریال از آن استفاده میکند تا خروجی نرم افزار را به شکل عکس و یا فیلم انیمیشن به کارفرما نشان دهد. فرق طراح داخلی و دکوراتور داخلی : طور که توضیح داده شد طراحی داخلی یک علم مهندسی و یک دانش تخصصی می باشد و در اصل طراح داخلی بایستی به مجموعه ای از قوانین ساختمانی مثل لوله کشی و برقکشی ساختمان مسلط باشد. طراح داخلی بایستی با شناخت مصالح مصرفی موجود در بازار و همچنین روش اجرا و ابعاد و اندازه آن اقدام به طراحی دکوراسیون بکند. در شرایطی دکوراتور داخلی اکثرا درباره نحوه چیدمان و رنگ آمیزی و جنس تجهیزات ساختمان نظر میدهد. بدبختانه در بعضی از مورد ها کارفرما به جای اینکه از طراح داخلی استفاده کند از دکوراتور داخلی استفاده میکند و بعضاً مشکلات اجرایی در طول ساخت به وجود می آید. در مواقعی که ساختمان نوساز باشد بهتر می باشد که دقیقا از طراح داخلی با تجربه و آشنا به قوانین و آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان ایران استفاده می گردد. در غیر این صورت امکان دارد در مدت پایان کار مالک با مشکلاتی مواجه می گردد.

طراحی داخلی در تهران

درباره بازسازی ساختمان می شود از دکوراتور آشنا به نرم افزارهای طراحی سه بعدی استفاده کرد البته به شرطی که بازسازی ساختمان اساسی نباشد و تنها در میزان دیزاین و تغییر دکوراسیون داخلی اقدام به بازسازی و نوسازی ساختمان کنید. هماهنگی تماما بین اجزا ساختمان در عین کارایی و قشنگی و تناسب آن با بودجه کارفرما در اصل هنر اصلی طراح می باشد. طراحی داخلی فقط انتخاب متریال و ارائه آن به کارفرما نمی باشد بلکه طراحی داخلی به معنی انتخاب متریال متناسب با هزینه ای است که مشتری میخواهد خرج کند. در اصطلاح علمی به این فرایند مهندسی ارزش گفته می شود. در اصل طراحی داخلی با اهمیت ترین قسمت از بودجه گذاری کارفرما برای انجام پروژه می باشد.

طراحی داخلی در کردان | طراحی داخلی در تهران | انجام طراحی داخلی

طراحی داخلی در کردان | طراحی داخلی در تهران | انجام طراحی داخلی

تهران شهران خیابان کوهسار بین قائم و مهدی پلاک ۱۰۷
۴۴۳۰۶۶۱۹ – ۰۲۱

۴۴۳۱۹۹۱۱ – ۰۲۱

دیگر مطالب

     
خروج از نسخه موبایل