نماد سایت شرکت آموت

طراحی خانه یا منزل با متد های ۲۰۲۲ ( عکس ها + نمونه ها )

در این مطلب می خواهیم درباره طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان صحبت کنیم.

با اهمیت ترین نکته ها در طراحی دکوراسیون منزلها

 

خیلی از اشخاص برای تغییر در فضای خانه و تولید حال و هوای تازه و تنوع، به خانه ای تازه نقل مکان می کنند.

خیلی از این اشخاص نگرانی های بسیاری درباره با نقل مکان به خانه های نوین را دارند، چرا که نمی دانند خانه نو خود را به چه شکلی طراحی کنند.

این موضوع بارها و بارها آن ها را آزار می دهد چراکه نمی دانند چطور وسایل خود را با محیط نو هماهنگ کنند.

در این دوره به جای سردرگمی و کلافگی بهترین راه برای شما الهام گرفتن از ایده های متنوع دکوراسیون داخلی می باشد که ما در این مقاله چند نمونه از این ایده های جدید طراحی دکوراسیون خانه را به شما معرفی می نماییم:

بیشتر اشخاص علاقمند هستند تا با طراحی خانه خود شادی و نشاط را به درون خانه بیاورند. ما به شما اطمینان کامل را می سپاریم طراحی دکوراسیون خانه های جدید آن قدر هم که شما فکر می کنید کار سخت و کسل کننده ای نمی باشد و با طراحی صحیح ایده ها به هدف خود می رسید.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

دکوراسیون منزل ایرانی ساده فاقد مبل

دکوراسیون جدید منزل

 

در اصل کارهای خیلی زیادی وجود دارد که می توانید برای یک طراحی دکوراسیون بی نظیر انجام دهید؛ به ویژه وقتی خانه شما جدید باشد و فاقد اثاثیه ای در آن وجود نداشته باشد، کار کردن در این خانه های خالی خیلی آسان و لذت بخش می باشد.

خیلی از متخصصان و مشاوران طراحی دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که کارتان را با فضاها و یا اتاق های بزرگ و دیوارها شروع کنید و پس از این گام به سراغ قسمت های کوچکتر و لوازم جانبی بروید، پس این مواردی است که شما احتیاج دارید بدانید و از همان اول کار تا زمان مرحله عملی، به نکته های لازم در انجام دکوراسیون خانه پی ببرید.

 

در این جا نکاتی برای کمک به شما در انجام بهتر کارها و طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان آورده شده می باشد.

در اول کار سبک طراحی خود را مشخص کنید

طراحی خانه

نخستین و با اهمیت ترین کار پیش از شروع کار، مشخص کردن سبک طراحی و جزئیات مربوط به آن می باشد.

در این گام بایستی با دقت همه اولویت های فردی و علاقمندی های خود را تعیین کنید تا بتوانید با برنامه ای منظم و دقیق و فاقد مشکلات بنیادی در کارهایتان پیش بروید.

همان طور که گفته شد در اول کار بایستی موارد دارای اهمیت و تاثیرگذاری را بررسی کنید؛ شما بایستی مشخص کنید که آیا این نخستین تجربه طراحی دکوراسیون خانه شما می باشد و یا اگر نخستین تجربه نیست چه می خواهید؟

طراحی آپارتمان

خانه ای به سبک خانه قبلی خود را می پسندید و یا خواهان سبکی بسیار متفاوت هستید. پس توجه کردن به همه این نکات خیلی اهمیت دارد.

اگر شما قبلا به چگونگی چیدمان وسایل خود فکر کرده اید، این قدم مثبت و بزرگی در روند کار می باشد.

چیزی که شما به آن احتیاج دارید، ثبات و توافق در سبک مورد نظر در طراحی داخلی و خارجی خانه می باشد.

ما در ادامه این مقاله به چهار نوع از بهترین سبک های دکوراسیون منزل را برای اشخاصی که دوستدار به طراحی های آسان و گوناگون می باشد.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

 

ما در ادامه این مقاله چهار مورد از بهترین سبک های دکوراسیون خانه را برای اشخاص که علاقمند به طراحی های راحت و گوناگون هستند ارائه داده ایم.

 

بااهمیت ترین ها در طراحی خانه

بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

سبک دکوراسیون انتقالی

 

سبک انتقالی (Transitional) یکی از ریبا ترین سبک ها در میان مردم است.

یک سبک انتقالی با تعداد بسیاری از سبک های معماری همراه می باشد. به عنوان مثال شما می توانید با ترکیب کردن سبک مدرن و سنتی، ظاهری متناسب با سبک انتقالی به وجود بیاورید؛

این ترکیب می تواند در دیوار، کف و یا اسباب خانه اتفاق رخ دهد. این سبک پر طرفدار تعادلی میان سبک مدرن و سنتی تولید می کند.

 

در این گونه دکوراسیون اکثرا از رنگ های خنثی و رنگ متمایل به سبز برای تولید حس آرامش بالاتر استفاده می شود.

در این گونه جذاب می توان از موادی که در سبک مدرن بیشتر دیده می شوند مثل چوب، استیل و یا شیشه در کنار مبلمانی مجلل، سنتی و پر از زرق و برق استفاده کند. با بهم ربط دادن این دو گونه به استقبال خانه ای سرشار از هیجان و زیبایی بروید.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

سبک دکوراسیون مدرن

 

سبک مدرن که در اول قرن بیستم به وجود آمده است، یک سبک دکوراسیون با بهره بردن از خطوط صاف و منظم و اثاثیه خیلی قشنگ، ساده و مرتب می باشد.

در خانه هایی که به این گونه هستند اکثرا از رنگ های ساده و موادی مثل استیل و شیشه و مواد طبیعی مثل چرم و چوب استفاده می گردد.

این گونه برضد سبک های قدیمی از تجملات دوری می نمایند و وسایل کاربردی اهمیت بالاتری نسبت به جزئیات دارند.

 

اگر شما جزو آن دسته از اشخاص هستید که عاشق خانه های ساده و منظم و به دور از پیچیدگی و شلوغی هستید، خانه ای با گونه و متد مدرن بهترین گزینه برای شما می باشد.

در این گونه از لوازم جانبی کم و ساده استفاده می گردد؛ این سبک با جلوه ساده و قشنگی که به خانه می بخشد برای خانه های کوچک هم توصیه می گردد. با اجرای این سبک فضایی گرم و صمیمی در خانه خود تولید کنید.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل

سبک دکوراسیون معاصر

 

سبک دکوراسیون معاصر یکی از انعطاف پذیرترین سبک های طراحی می باشد.

در این سبک اکثرا اثاثیه زیادی در اتاق ها وجود نداشته و از رنگ های تک رنگ مانند مشکی، سفید و یا خاکستری استفاده می شود.

این سبک که طرفداران زیادی هم دارد به خانه جلوه منحصر به فردی می دهد.

استفاده از شیشه و فلزات یکی دیگر از ویژگی های مهم این سبک می باشد. سبک معاصر با سبک مدرن متفاوت می باشد؛ در گونه معاصر مضاف بر خط های مستقیم و صاف، از خطوط منحنی هم استفاده می گردد.

فرق دیگر این سبک با سبک مدرن، استفاده از رنگ های پر رنگ و جسورانه در کنار رنگ های خنثی می باشد.

اگر نخستین بار است که به طراحی دکوراسیون خانه می پردازید، انتخاب سبک معاصر ایده عالی برای شروع کارتان می باشد.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

سبک دکوراسیون روستایی

 

اخیرا در قسمت غربی جهان، “سبک روستایی” (farmhouse ) در دکوراسیون منازل مشهور می باشد.

اشخاص بر این عقیده می باشند که این سبک قدیمی نیست و شادی و سرگرمی را به خانه های آن ها می آورد؛ این سبک از دکوراسیون به خاطر آسانی فراوان و الهام گرفتن از عناصر طبیعت مثل چوب و سنگ، طرفداران ویژه خود را دارد.

برای نمونه شومینه های سنگی ایده ای عالی برای خانه هایی به گونه روستایی است.

برای اجرای یک سبک روستایی قشنگ و آسان، توجه کردن به نکات ریز و ظریف اهمیت خیلی زیادی دارد.

طراحی خانه | طراحی منزل | طراحی ساختمان | طراحی آپارتمان

اهمیت داشتن وسایل بزرگ

 

در هر اتاق بزرگترین بخش، اکثرا بااهمیت ترین و گران ترین بخش می باشد، به همین خاطر مهم می باشد که به سراغ یک قطعه بزرگ بروید و راه خود را از آن جا شروع کنید؛ برای نمونه در اتاق ناهار خوری از یک میز ناهار خوری، در اتاق نشیمن از مبلمان و کاناپه های راحتی و در اتاق خواب از تخت خواب خود آغاز کنید؛ یقینا این قطعه ها مهم ترین و بزرگترین وسایل در طراحی هر بخش به شمار می روند، پس توجه کردن به آن ها برای طراحی خانه جدیدتان ضروری می باشد.

 

اتاق های بزرگ مثل اتاق نشیمن و اتاق خواب، اکثرا بخش هایی می باشند که شما در آن جا بلاترین هزینه را می کنید، پس بایستی به این اتاق ها توجه خاصی شود.

شما بیشتر وقت خود را در این اتاق ها سپری می کنید، به ویژه زمانیکه که مهمان دارید، بعد از طراحی دقیق آن ها غافل نباشید تا بتوانید خانه را به محیطی گرم و صمیمی برای خود و اعضای خانواده تبدیل کنید.

اهمیت تخت خواب در طراحی کردن اتاق خواب

 

اتاق خواب یکی از بااهمیت ترین قسمت های خانه شما می باشد و تخت خواب مثل پناهگاه و جایگاهی مقدس برای هر انسانی می باشد و به طبع امنیت و آرامش این اتاق خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، بعد به طریقی طراحی آن و چگونگی استفاده از رنگ ها، پارچه ها، مبل راحتی و لوازم جانبی آن دقت داشته باشید تا زمانی که احساس خستگی کردید، بشود راحتی شما را تامین کند.

انتخاب سبک و رنگ تخت و همچنین ملافه های خاص و زیبا به خوشحالی و شادابی شما در خانه کمک زیادی می کنند.

همه کارشناسان و مشاواران طراحی با یکدیگر هم عقیده اند که بایستی به محیط خوابتان اهمیت بالایی بدهید و بالش و پتویی مناسب، راحت و تهیه شده از بهترین مواد را انتخاب نمایند؛

در اصل نکته اصلی و دارای تامل این می باشد که بایستی در اتاق خوابتان احساس گرما، شادی و قدرت داشته باشید. یقینا شما لایق بهترین ها می باشید و خواهید بود.

این نگرانی، برای فضای خواب شما کاملا به جا و منطقی هست، چون که شما بایستی لحظات زیادی را در اتاق خوابتان سپری کنید.

شما بایستی احتیاج های خانه خود از جمله اتاق خواب را تامین نمایید، چون که در اینجا می خواهید بدانید که ترجیحات و اولویت های شما در دکوراسیون خانه نوین خود در آینده چیست.

همه ایده ها را بررسی نمایید و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود، بهترین دکوراسیون را برای خانه خود، به ویژه اتاق خواب اجرا نمایید. داشتن محیطی شیک، آرام و دلنشین حق طبیعی هر انسانی می باشد.

دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از مبلمان شناور در طراحی دکوراسیون منزل ها

 

اگر در رابطه با اتاق منزل خود احساس بهتری و آسانی ندارید، یقینا مبلمان خوبی را برای دکوراسیون خود انتخاب نکرده اید.

استفاده از مبلمان شناور (مبلمانی که به راحتی جابجا می گردد) در طراحی دکوراسیون داخلی دارای اهمیت بالایی وجود دارد و پر کاربرد می باشد.

خیلی از مردم مبل ها را به دیوارها می چسبانند تا با این کار، فضای بهتری در اختیار داشته باشند، ولی زمان گفتوگو با یکدیگر دارای نواقصی می شوند و نمی توانند به راحتی با یکدیگر معاشرت نمایند.

 

طراح های دکوراسیون داخلی شرکت آموت برای حل این مورد، مبلمان شناور را به شما پیشنهاد می دهند تا در زمان احتیاج بتوانید آن ها را به آسانی جابجا نمایید و در جای مورد نظرتان قرار داده و مورد استفاده قرار دهید.

برای این که یک فضای خوب و دنج برای معاشرت داشته باشید، یک نقطه مرکزی و دلخواه مثل اطراف شومینه، زیر پنکه سقفی و یا طرف های جای تلویزیون را انتخاب کنید و اگر کف پوشی با جنس چوب و یا کاشی دارید، پیشنهاد می شود حتما یک قالیچه نه چندان بزرگ و قشنگ در وسط آن قرار دهید.

 

یک فرش با ابعاد خوب زمین را پر می کند و فضای بالاتری برای استفاده در اختیار شما قرار میدهد، بعد یک میز قهوه در وسط این قالیچه بگذارید و مبلمان خود را در اطراف میز قرار دهید؛ بایستی توجه داشته باشید که حدودا پنجاه سانتی متر میان میز قهوه و مبلمان فاصله بگذارید.

با این راه کار راحت فضای شیک، قشنگ و خوب جمع های خودمانی به وجود آورید.

اهمیت رنگ آمیزی در طراحی دکوراسیون

 

اکثرا در وقت نقل مکان به خانه جدید و یا انجام دکوراسیون خانه در هر وقتی، یکی از رایج ترین کار ها برای طراحی قشنگ و ویژه، رنگ آمیزی می باشد.

اخیرا پوشش جدیدی از رنگ دیگر آن چنان گران و غیر قابل دسترس نمی باشد و بیشتر اشخاص توان به انجام آن هستند و حتی شما می توانید خودتان به رنگ آمیزی محیط بپردازید و با یک تیر دو نشان بزنید؛ با این کار مضاف بر تولید لحظات شیرین و خاطره انگیز در کنار دوستان و اعضای خانواده، در هزینه ها هم صرف جویی می کنید.

 

رنگ آمیزی محیط از نظر ظاهری تاثیر دارای توجهی در دکوراسیون خانه و قشنگ تر به نظر رسیدن مبلمان و یا بقیه اساس های خانه دارد؛ دیوارهایی که به تازگی و با رنگ های خنثی رنگ آمیزی شده می باشد، موجب می شوند المان های دکوراتیو شما جلب توجه بالاتری کنند و همینطور خانه را به محیطی خیلی دلنشین و زیبا تبدیل نماید.

یکی دیگر از راه هایی که می شود به کمک رنگ ها انجام داد، نقاشی روی چوب هست که فضا را جذاب تر می کند، به ویژه اگر این کار با رنگ سفید و یا رنگ دیگری که متضاد رنگ دیوارها است، انجام شود.

این روش محبوب در طراحی به جذابیت بیشتر فضا کمک خواهد کرد.

 

استفاده از رنگ های خنثی برای مورد های ویژه در طراحی

 

احتمالا شما از آن دسته از اشخاصی هستید که تصور دارید که باید برای طراحی دکوراسیون خانه خود از رنگ های خنثی استفاده می کنید و برای مبلمان، تخت خواب ها، فرش ها، لامپ ها و بقیه موارد به دنبال رنگ های خنثی می روید، ولی ما به شما می گوییم که می توانید از خلاقیت خود استفاده نمایید و از رنگ های متنوع و زیبا و یا هر اثر هنری برای زیبا و خاص کردن فضای خانه تان کمک بگیرید.

 

وقتی در خانه احساس آرامش می کنید و حس خوبی را به بقیه منتقل می کنید که در کنار روش های طراحی دکوراسیون از سلیقه شخصی تان غافل نباشید.

بعضی مواقع اشخاص از لوازم کسل کننده ای در خانه استفاده می نمایند، پس اگر از سبک طراحی خانه خود خسته شدید، با بیشتر کردن چند ایده ساده، سرگرم کننده و متناسب با بودجه تان، فضا را به طور هیجان انگیزی متفاوت کنید و از بودن در خانه خود لذت ببرید.

کاربرد رنگ های تیره و تاریک در طراحی دکوراسیون

 

اکثرا خیلی از اشخاص رنگ های تیره و تاریک را برای طراحی دکوراسیون خانه خود نمی پسندند و رنگ های روشن برای آن ها بالاتر می باشد، ولی از حیث استراتژیک استفاده از رنگ ها و لوازم تیره نه فقط موجب تولید عمق و تمرکز در فضا می گردد، بلکه موجب تولید روحیه و درام در اشخاص هم می شود.

در هر طراحی داخلی بایستی مقدار کمی رنگ سیاه و یا تیره باشد؛ با این مورد شما بایستی در انتخاب رنگ تیره و استفاده به جا از آن دقت نمایید؛ شما به اطلاعاتی احتیاج دارید تا بشود این رنگ را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ نمایید، بعد حتما پیش از تصمیم گیری تحقیق کنید، چون که هیچکس نمی خواهد به جای یک منزل گرم و صمیمی، خانه ای غیر عادی و ترسناک داشته باشد.

 

 

 

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

خروج از نسخه موبایل