آموت

شرکت فنی مهندسی آموت

حرفه ای ترین شرکت مهندسی در غرب تهران

تماس با ما : ۵۶۶۰ ۷۲ ۴۴ – ۰۲۱

تهران ، شهرک گلستان

شنبه - چهارشنبه 8 صبح - 5 عصر

بالا
m

شرکت آموت

در این مطلب می خواهیم درباره تاییدیه نما در منطقه ۵ | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت صحبت کنیم.

تاییدیه نما

طراحی نما و تاییدیه نما در کمیته نما همه منطقه ها

طراحی نما و تاییدیه نما ، طراحی نما یکی از با اهمیت ترین و مهم ترین آیتم ها برای ساختمان های مسکونی هست. پس با توجه به اینکه در موارد معمول هزینه اجرای نما در یک بازه مشخص است فقط موردی که موجب تمایز دو ملک از هم می‌شود نمای آن ساختمان هست. در سال های کنونی در قسمت اداره شهرسازی و کنترل ساخت و ساز شهرداری به جهت  زیبا سازی منظر شهری ، به همه مالکان املاک در حال ساخت تذکر داد تا در صورت درخواست هرنوع تغییر در نما ، برای گرفتن فرم تاییدیه نما به اداره شهرسازی ناحیه و بعد از آن برای تاییدات نهایی به کمیسیون طراحی شهری مراجعه کنند. گروه معماری طرح پیشه آماده طراحی اختصاصی برای نما و حضور در جلسات دفائیه نما و گرفتن تاییدیه نما در این خصوص می باشد لذا در صورت احتیاج به مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید.  

نکته هایی که در طراحی نما جهت اخذ تأییدیه شهرداری باید در نظر داشت:

۱- بازدید، بررسی و تهیه عکس از ملک مورد نظر و شرایط محیطی آن
در نخستین گام باید از ملک مورد نظر بازدید شده و از ملک و نماهای مجاور تا سه پلاک از هر طرف عکس تهیه شود.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  بررسی طراحی نما و تاییدیه نماتوسط کمیته نمای منطقه 1 2 3
همچنین شرایط کوچه و محله ای که ملک مورد نظر در آن قرار دارد بررسی شده، معماری محلی و بومی (در صورت قابل ملاحظه بودن) و بناهای شاخص ساخته شده در آن محله (بناهایی که ارزش تاریخی، فرهنگی، اداری و … دارند) مورد بررسی قرار گرفته و عکسبرداری گردند. از میان این موارد بیشترین اهمیت را بناهای کناری ملک دارا هستند که تصویر آنها لزوما باید با مدرک های مورد احتیاج دیگر به شهرداری ارائه شود. توجه به معماری بومی منطقه هم می تواند شهرداری را متقاعد به پذیرش طرح مورد نظر نماید.
۲- مواردی که در طراحی باید به آنها توجه کرد شهرداری قوانین گوناگونی برای طراحی نماهای ساختمانی دارد که می شود آنها را به دو گروه بزرگ تقسیم بندی نمود:
  ۱-۲– قوانین عمومی طراحی نما در منطقه های گوناگون تهران   این قوانین که توسط معاونت معماری و شهزسازی شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است شامل ضوابطی می شود که در سه سطح «الزام» ، «توصیه» و «پرهیز» تهیه شده و هدف از نگارش آنها جلوگیری از آشفتگی و بهم ریختگی نمای شهری تهران و ساماندهی به نماهایی است که پس از ابلاغ این قوانین طراحی و اجرا می گردد.   فهرست کامل این قوانین را که مجموعاً سی ضابطه در سه زیر مجموعه «الزام» ، «توصیه» و «پرهیز» می شوند. ۲-۲– قوانینی که به وسیله منطقه به شکل اختصاصی تهیه و ابلاغ شده اند مضاف بر قوانین عمومی که شرح آن در بالا آمد، قوانین دیگری هم به وسیله شهرداری مناطق تهیه شده که زمان رجوع به شهرداری باید از آنها اطلاع پیدا کرد. اگرچه این قوانین در منطقه های گوناگون با هم فرق هایی دارند اما در یک جمع بندی می شود موارد زیر را به عنوان نقطه های اشتراک آنها بیان نمود:
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  تاییدیه نما در منطقه ۲۲ ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )
  ۱-۲-۲- هماهنگی به لحاظ شکل، رنگ، ریتم جهت گیری افقی یا عمودی و …  با بناهای مجاور تا سه پلاک   ۲-۲-۲- طراحی بازشوها و ورودی بنا: ازجمله زیبا بودن، غیر متعارف نبودن، تعریف شده بودن ورودی و …   ۳-۲-۲- بافت و مصالح: از جمله دقت در طراحی و انتخاب مصالح مرغوب، هماهنگی آنها با بناهای مجاور، پایداری آنها در مقابل عوامل جوی، حفظ کیفیت با گذشت زمان و …   ۴-۲-۲- خط آسمان و اتصال بنا به زمین: از جمله طراحی خط آسمان هماهنگ با بناهای مجاور، طراحی بام (سقف شیبدار یا تخت) با توجه به شرایط جوی و جزئی منطقه، طراحی خط اتصال بنا به زمین با توجه به شیب زمین و …   ۵-۲-۲- رنگ و نورپردازی: تناسب با نماهای همجوار، نورپردازی به خاطر برجسته کردن عناصر شاخص نما مثل ستون، ورودی و غیره، عدم کاربرد نورپردازی با رنگ های متنوع و غیر متعارف و …   ۶-۲-۲- عناصر الحاقی: اجتناب از قرار دادن عناصر تأسیساتی در نما، استفاده از عناصر الحاقی مفید و زیبا مانند جعبه گل و گلدان در نما و …
تاییدیه نما در منطقه 5 | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

تاییدیه نما در منطقه ۵ | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

تاییدیه نما

۳- ارائه مدرک های مورد احتیاج به شهرداری بعضی از مدرک هایی که بایستی به شهرداری برای تصویب طرح نما ارائه شود به شرح زیر می باشد:  
  • تصاویر نماهای مجاور تا سه پلاک از هر طرف
  • تصویر وضع موجود ملک
  • تصاویر سه بعدی طرح به صورت جانمایی در وضع موجود
  • تصاویر سه بعدی نورپردازی نما در شب
  • نقشه دو بعدی و فنی نما به همراه اندازه گذاری و تیپ بندی پنجره ها
  • جزئیات اجرایی نما Wall Section
  • جزئیات نقشه های معماری مصوب شهرداری
  • پلان بام مجموعه
تاییدیه نما در منطقه 5 | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

تاییدیه نما در منطقه ۵ | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

۴- اطلاع دادن از موقع تشکیل کمیته نما و اطلاع از تأیید یا عدم تأیید طرح مورد نظر در کمیته نما در هر کدام از منطقه های کمیته نما روز ویژه ای تشکیل می شود و بسته به منطقه های گوناگون گاهی احتیاج است طراح در کمیته نما حاضر شده و از طرح دفاع نماید.
حتما دیگر مطالب ما را هم بخوانید!  تاییدیه نما در منطقه ۲۲ ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )
خدمات ما درباره طراحی نما بررسی نقشه های موجود معماری ارائه دادن پیشنهادات و تصمیم گیری درباره متریال های مورد استفاده مورد تایید شهرداری آن منطقه ارائه دادن فرم اولیه و تبادل نظر با کارفرمای محترم طراحی نما و ۳d ( تری دی مکس ) و تهیه آلبوم نما برای ارائه و دفاع در کمیته نما طراحی نما اختصاصی با توجه به نظر کارفرما و طراح و محدودیت های موجود درباره تایید نما دفاع از نمای طراحی شده در جلسه کمیته نما در صورت احتیاج قرارداد همکاری درباره نظارت و یا اجرای نمای مورد تایید.  

تاییدیه شهرداری

آموت با ارائه طرح اصولی و با آگاهی از ظوابط طراحی نما آماده طراحی و پیگیری های لازم تا مرحله دریافت تاییدیه شهرداری می باشد.  
تاییدیه نما در منطقه 5 | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

تاییدیه نما در منطقه ۵ | تاییدیه نما در تهران | تاییدیه نما با شرکت آموت

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

ارسال یک نظر