نماد سایت شرکت آموت

طراحی محوطه باغ ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )

طراحی محوطه باغ ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )

در این مطلب می خواهیم درباره طراحی محوطه باغ | طراحی محوطه | طراحی باغ | شرکت آموت صحبت کنیم.

طراحی محوطه و محوطه سازی

طرای محوطه سازی و اجرای آن، بایستی حتما از متخصصین ماهر این امر کمک گرفت; زیرا این دسته از اشخاص می‌توانند آن محیط زیبایی که مورد انتظارتان می باشد، تولید کنند. اخیرا خیلی از اشخاص به اهمیت داشتن فضایی قشنگ که بتواند برای آن‌ها آرامش به ارمغان بیاورد، پی برده می باشد. پس طرفداران دکوراسیون داخلی و طراحی محوطه، طی هر روز در حال افزایش می باشند. ممکن است بعضی از اشخاص این تصور را داشته باشند که صرف هزینه محوطه سازی و اجرای آن، کار چندان منطقی به نظر نمی‌آید; اما در اصل امر این است که اشخاص به خاطر تغییر سبک زندگی و دور شدن از فضای طبیعی، ناگزیر به صرف این هزینه می باشند. دیدن نمونه کارهای زیبای محوطه سازی

محوطه سازی مناسب کجا می باشد؟

  محوطه سازی به یک جای ویژه محدود نمی گردد و هر فضایی که دارای چشم انداز می باشد و به گونه ای در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد، برای ساخت محوطه مناسب می باشد. محوطه سازی در معماری طیف گسترده ای را می‌تواند دربرگیرد و برای یک باغچه کوچک تا یک زمین بزرگ با کاربری‌های گوناگون، می‌توان طراحی محوطه انجام دهد. حتما هر چه قدر فضا بزرگ تر باشد، طراح بایستی وقت و انرژی بیشتری صرف کند و حتما هزینه طراحی محوطه در چنین شرایطی افزایش پیدا خواهد کرد. طراح ها منظر و معماران برای هر فضا با توجه به کاربری و محدودیتهایی که وجود دارد، بایستی به نکات زیادی توجه کنند که در ادامه به بعضی از این نکات پرداخته می گردد.   طراحی محوطه و محوطه سازی

طراحی محوطه باغ | طراحی محوطه | طراحی باغ | شرکت آموت

مهم در طراحی فضای سبز

  گیاهان در طراحی فضای سبز عامل اصلی و نقش مصالح و متریال را در تولید یک فضای آرام و دلنشین دارند. در اصل گیاهان با توجه به خاصیت های ویژه خود به این معنا حجم، شکل و فرم هندسی شان، می شود در تولید یک فضا نقشی با اثر داشته باشند. در طراحی فضای سبز، گیاهان می شود به صورت دیوار، سقف و کف به کار روند. برای نمونه اگر گیاهان به صورت انبوه و ردیفی کاشته شوند می شود به شکل دیوار باشند و یک دیوار سبز را تشکیل دهد. شاخه‌های پهن و متراکم بالای درختان می‌تواند گزینه خوبی برای سقف قرار گیرند که برخی آلاچیق‌ها به همین نحو ایجاد می گردند. پس گیاهان در یک فضا می‌توانند به آسانی بقسمت‌های گوناگون را تفکیک کنند که فقط فضای سبز شما را تشکیل می‌دهند، بلکه می‌توانند یک  تقسیم بندی مناسب برای محوطه شما تولید کنند.

طراحی محوطه باغ | طراحی محوطه | طراحی باغ | شرکت آموت

طراحی محوطه و محوطه سازی

  بعد از پیاده سازی یک طرح کلی، ممکن است در روند طراحی بقیه قسمت‌های نیازمند تغییراتی در طراحی فضای سبز باشیم، پس یک طراح و مهندس لند اسکیپ و محوطه سازی باید همه این احتمالات برای تغییرات را در نظر بگیرد و البته محیط هم پس از تولید تغییرات و اصلاحات انسجام خود را حفظ کرده باشد.   یکی نکته های مهم در طراحی فضای سبز پهنه بندی و تقسیم بندی و به اصطلاح عامیانه‌تر جانمایی درست و مناسب برای گیاهان و درختان می باشد. برخی در تخصیص مناسب فضاها برای گیاهان و درختان با توجه به خاصیت‌های اقلیمی‌و رفتاری گیاهان برای رشد آنها در آینده و افزایش تراکم هر گیاه. این ملاحظات جزء در نظر گرفتن تغییرات احتمالی برای هر فضای سبز می باشد، در اصل آینده نگری یکی از نکته‌های مهم در طراحی فضای سبز می باشد.

محوطه سازی حیاط کوچک منزل

  همانطور که در گذشته گفته شد هر چه فضای شما کوچکتر باشد بایستی با دقت نظر بالاتری به محوطه سازی حیاط منزل بپردازید. در فضاهای شهری و مجتمع‌های مسکونی با یک فضای قشنگ می‌توانید جذابیت بسیاری برای ساکنان و مهمانان به ارمغان بیاورید و به همین خاطر ارزش ملک شما بالا خواهد بود. استفاده از واش بتن و واش بتن چراغدار به جای موزاییک‌های عادی جلوه ای صد چندان به جای سکونت شما خواهد داد. استفاده از سنگ رودخانه ای به جای چمن، هزینه‌های نگهداری و آبیاری را برای ساکنان بیش از ۷۰ درصد کاهش خواهد داد.  

محوطه سازی و شرایط مکانی محیط

یکی از با ارزش ترین کارهایی که قبل از طراحی محوطه با هر کاربری باید انجام گردد، بررسی جای اجرای محوطه می باشد. ممکن است یکی از علت های مهمی‌که بعضی از پروژه‌ها با شکست مواجه می گردند یا به نتیجه رضایت قسمتی دست پیدا نمی‌کنند، عدم توجه دقیق به این گام از کار باشد. بررسی جای شامل مواردی زیرا وضعیت آب و هوایی منطقه، جمع آوری اطلاعات درباره گونه‌های گیاهی منطقه مورد نظر، برای وزش باد، بررسی وضعیت خاک، وضعیت آب، نوع آبیاری می گردد.   امیدوارم این مطالب (طراحی محوطه باغ | طراحی محوطه | طراحی باغ | شرکت آموت) برای شما مفید بوده باشه اگر مایل به دامه مطلب هستید لطفا مطالب دیگر ما مراجعه فرمایید.

طراحی محوطه باغ | طراحی محوطه | طراحی باغ | شرکت آموت

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

 
خروج از نسخه موبایل