نماد سایت شرکت آموت

اخذ مجوز ساخت ویلا در تهران ( شرایط + قوانین + نمونه عکس )

اخذ مجوز ساخت ویلا در تهران | اخذ مجوز ساخت | شرکت فنی و مهندسی آموت

اخذ مجوز ساخت ویلا

  پایان کار ویلا تأییدیه‌ای بر اصالت ویلای ساخته شده می‌باشد که پس از پایان کار در اختیار مالک قرار می‌گیرد. وجود این سند نشانگر این می باشد که ویلای شما می شود امکاناتی مانند آب و برق و گاز را داشته باشد و هیچ گونه مشکلی از نظر خلافی، بدهی، ساخت، بافت و … در کار شما وجود ندارد تمامی آن مورد تأیید شهرداری قرار گرفته است.
اخذ مجوز ساخت ویلا در تهران | اخذ مجوز ساخت | شرکت فنی و مهندسی آموت

اخذ مجوز ساخت ویلا در تهران | اخذ مجوز ساخت | شرکت فنی و مهندسی آموت

مراحل دریافت پایان کار ویلا

 مرحله یک

  در ابتده مالک بایستی مدرک های مهم که شامل اصل و کپی سند مالکیت به همراه اصل شناسنامه می‌باشد را آماده کند. اگر نوسازی، هدف ساخت و ساز شما بوده، باید فیش پرداخت نوسازی سال جاری هم همراه شما باشد. در آخر شما این مدارک را تحویل شهرداری می‌دهید. درصورتی که شما به عنوان مالک حضور ندارید، وکیل قانونی شما همراه با وکالت نامه محضری و مدارکی که قبل تر ذکر شده بایستی به شهرداری مراجعه کند.

مرحله دو

  در اینجای کار، یک کارشناس فنی که به جای ساختمان یا ویلای ساخته شده شما آمده ، گزارشی را بر اساس بررسی هایش ارائه می‌کند و اگر خلافی وجود داشته باشد بیان می‌کند. در این مرحله کروکی ویلای ساخته شده هم تحویل داده می گردد. ناگفته نماند گزارش تکمیل شده به وسیله مهندس ناظر هم که مراحل ساخت ساختمان را بیان می‌کند لازم می باشد.

مرحله سه

  جای احداث شده توسط شما در قسمت بروکف یکبار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد و درصورتی که ملک شما خلافی نداشته باشد، برای انجام محاسبات، دستوری صادر می گردد. ولی اگر خلافی وجود داشته باشد موضوع را در کمیسیون ماده ۱۰۰ یا کمیسیون داخلی برای تحلیل ارسالب میکنند. در این کمیسیون از صاحب درخواست می گردد تا درباره خلافی خود به شکل کتبی ظرف ۱۰ روز توضیحی ارائه دهد. پیشنویس پایان کار و تأییدیه‌های رئیس بازرسی می گردد.

مرحله چهار

  در این بخش از کار، محاسبات مطرح می گردد که عوارض با گزارش ناظر و همچنین برگه پایان بنا را شامل می گردد. برگه‌ای که به نام اتمام بنا معرفی می گردد، کاملا پیشنویس پایان کار و تأییدیه‌های رئیس بازرسی می‌باشد.

مرحله پنج

  کار شما با تأیید نهایی معاون شهرسازی، شهرداری، رئیس بازرسی و حضور در دفترخانه پایان می پذیرد. ارزش پایان کار در جایی قابل مشاهده می باشد که این سند ضامن اصالت و صحت بنای شما می‌باشد.   این مساله هم قابل توجه می باشد که سند مالکیت تنها به ملکی که دارای پایان کار باشد تعلق می شود و همچنین برای هرنوع خرید و فروش ملک وجود سند مالکیت لازم و ضروری می باشد. پس نمی‌توانیم نسبت به مهم بودن و ارزش پایان کار ویلا یا هرگونه ملک دیگری بی توجه باشیم.   دقت داشته باشید که شهرداری مهندسینی را پیش از صادر شدن پروانه ساختمانی و یا درپایان کار به جای ساخت ویلا می‌فرستد تا کم‌ترین مسائل را پیش از صدور بررسی کنند.   وجود هرنوع تخلف ارائه این اسناد را ناممکن می‌سازد بعد به این ترتیب ویلاها یا بناهایی که دارای پایان کار و مجوز ساخت می باشند کاملاً مورد اعتماد و اطمینان می‌باشند.   بعد به هنگام خرید ویلا در شمال حتماً توجه کنید که ملک مورد نظر دارای این اسناد مهم باشد. از این راه بابت خریدتان آسوده یاد خواهید بود. امیدوارم از خواندن مقاله‌ی ااخذ مجوز ساخت ویلا در تهران | اخذ مجوز ساخت | شرکت فنی و مهندسی آموت به چه صورتی است؟ لذت برده باشید.  

اخذ مجوز ساخت ویلا در تهران | اخذ مجوز ساخت | شرکت فنی و مهندسی آموت

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

 
خروج از نسخه موبایل