نماد سایت شرکت آموت

اخذ پروانه ساخت ویلا | تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا

در این مطلب می خواهیم درباره تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا صحبت کنیم.

تنظیم و تمدید پروانه ساخت برای ساخت و ساز ویلا در شمال کشور

فرقی نمی کند که شما تصمیم دارید در کدام منطقه از مازندران چه پروژه های ساختمانی را آغاز کنید؛ آنچه مهم است این است که اگر پروانه ساخت نداشته باشید، فعالیت شما غیر قانونی می باشد. اگر هر یک از اشخاص بخواهند به میل خود در هر بخشی از کشور ساختمان سازی کنند، مطمئنا نتیجه ای به غیر از هرج و مرج نمی دهد. به این شکل نظم حاکم در شهرها و روستاها همچنان حفظ می گردد.
تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا

تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا

ساخت ویلا در شمال

اهمیت تنظیم و دریافت مجوز ساخت برای پروژه های ساخت و ساز را با یک نمونه، بیشتر آشکار می سازیم؛ فرض کنیم شخصی بخواهد وسط یک خیابان اصلی در یکی از شهرهای مازندران، ساخت و ساز ویلا در شمال را انجام دهد؛ به دیدگاه شما آیا درست است؟ بی شک، پاسخ، نه است. بر اساس ضوابط کشوری، نیاز است همه پیمانکاران دقیقا پیش از آغاز کار، پروانه ساخت را گرفت.

پروانه ساخت چیست؟

در شروع بهتر است تعریف درستی از پروانه ساخت داشته باشیم. این سند با اهمیت در اصل مجوزی برای فعالیت شما برای اجرای پروژه ساخت و ساز خواهد بود که از جانب شهرداری، همیار شهرداری و دهیاری ها صادر می شود. افراد ساکن در روستا به دهیاری، ساکنین در شهرها به شهرداری و ساکنین در تهران و بقیه کلان شهرها می توانند به دفترهای خدمات الکترونیک شهری مراجعه کنند. هر ساختمان که بدون پروانه ساخت باشد در اصل، غیر قانونی می باشد و سند مالکیت برای آن تنظیم نمی گردد. در مجوز ساخت، اطلاعات زیر بایستی درج شود: • کروکی زمین • تاریخ صدور پروانه • نوع اسکلت ساختمان • شماره پلاک ثبتی ملک • مساحت زیر بنای ساختمان • تعداد طبقات مجاز برای ساخت • نام و مشخصات مهندسین ناظر • مشخصه های پیمانکار و یا متقاضی دریافت مجوز پروانه ساخت خیلی از پیمانکارانی که در کار ساخت و ساز ویلا در شمال فعالیت دارند پیش از پایان ساخت، فروش ویلاها را شروع می کنند. در این مدت، مشتری سندی را دریافت نمی کند که از قانونی بودن ملک اطمینان دریافت نماید؛ پس در چنین شرایطی برای خرید ویلا در شمال بایستی پروانه ساخت را با دقت مطالعه کنید. احتیاط کنید اگر یک ساختمان در شرایط غیر قانونی قرار داشته باشد، مسئولیت خرید آن وظیفه خود شما بوده و تردید نیست که سرمایه شما به هدر می رود.

چرا دریافت پروانه ساخت تا این حد مهم است ؟

اهمیت پروانه ساخت

پیش از اینکه فعالیت ساخت و ساز ویلا در شمال را شروع کنید باید است به عنوان پیمانکار، حتماً، پروانه ساخت را دریافت نمایید. هر نوع سخت گیری هایی که قانون در امر ساخت و ساز اعمال می کند به این خاطر است که بی نظمی در این زمینه رخ نداده و از طرفی مردم در زمان خرید ویلا در شمال و یا هر ملک دیگر، دچار مشکل نگردد. این سند خیلی مهم چند کاربرد مخصوصی دارد در بخش زیر به هر یک از آنها به صورت کلی، اشاره ای خواهیم داشت: پروانه ساخت، نشان دهنده فعالیت قانونی شما می باشد. همانطور که گفتیم فعالان در ساخت و ساز ویلا در شمال اکثرا اقدام به پیش فروش ساختمان ها می کنند. برای این کار زیرا هنوز سند رسمی و معتبر ملک، آماده نشده است، مشتری از طریق سند مجوز ساخت به فروشنده یا کارفرما اطمینان می کند.

تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا

پروانه ساخت برای گرفتن وام های بانکی

به هر طریق شما برای ساخت و ساز ویلا در شمال به استفاده از خدمات وام های بانکی نیاز دارید. مشتریان برای خرید ویلا در شمال نمی توانند همه هزینه ها را یکجا پرداخت کنند و بیشتر تمایل دارند به سراغ ساختمان هایی بروند که وام بانکی دارند. اگر شما به عنوان پیمانکار، پروانه ساخت نداشته باشید، نمی توانید از تسهیلات بانکی بهره مند شوید. برای بهره مندی از خدمات برق، آب، گاز و… نیاز به پروانه ساخت دارید. وقتی که می توانید برای ساختمان خود درخواست انشعابات آب، گاز و… بدهید که پروانه ساخت را به ارگان های مورد نظر باید تحویل دهید. بیمه کردن همه اشخاص در پروژه های ساخت و ساز به سند پروانه ساخت نیاز دارد با اهمیت ترین کاری که پیمانکاران در ساخت و ساز ویلا در شمال بایستی انجام دهند، بیمه کردن کلیه اشخاص می باشد. آیا می دانید اگر کوچکترین آسیبی به هر کدام از کارگران و کارکنان وارد شود، مسئولیت آن وظیفه پیمانکار و صاحب سرمایه خواهد بود؟ شما باید پیش از شروع به کار، تیم خود را بیمه کنید. برای این منظور باید پروانه ساخت را به شرکت بیمه تحویل دهید. مهندس ناظر بایستی در پروژه حاضر باشد. در همه گام ها ساخت و ساز ویلا در شمال بایستی مهندس ناظر حضور داشته و کیفیت کار را کنترل کند. برای استفاده از خدمات مهندسی دقیق و حرفه ای لازم می باشد پروانه ساخت را به دفتر های نظام مهندسی تحویل داده و کار خود را به مهندسین متخصص بسپارید. *حتما بعد از اینکه مجوز ساخت و ساز ویلا در شمال را دریافت کردید به عنوان یک مهندس حرفه ای باید برای اجرای پروژه برنامه ریزی دقیق داشته باشید. مقاله ای با عنوان “نکته های برای فونداسیون ساختمان” به شما دقیقاً می گوید که فونداسیون چیست و استانداردهای اجرای آن شامل چه مواردی می باشد.

تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا

گام های دریافت پروانه ساخت

برای گرفتن پروانه ساخت لازم است گام های قانونی را طی کنید و یا توجه به اینکه این پروسه کمی زمان بر است، توصیه می کنیم هر چه زودتر دست به کار شوید تا زمان ساخت و ساز ویلا در شمال به تاخیر نیفتد. در این بخش با گام های گوناگون دریافت این سند رسمی و مهم آشنا می شوید. این گام ها را به یاد بسپارید؛ به این شکل اگر قرار باشد از خدمت های مهندسی استفاده کنید، اطلاعات خوبی در این رابطه به دست می آورید. با اهمیت ترین گام اخذ سند پروانه ساخت به صورت زیر معرفی می شوند: ارائه مدرک های صاحب ملک توسط مالک مالک باید به مراکز مربوطه برای صدور پروانه ساختمان مراجعه نموده و همه مدرک های شخصی مورد نیاز را بایستی تحویل دهد. بازدید از ملک کارشناس در این وقت به جای مورد نظر مراجعه نموده و اطلاعاتی مانند ابعاد زمین، موقعیت جغرافیایی آن، عرض خیابان و… را یادداشت می کند. گرفتن نقشه از زمین بر اساس ضوابط و بر پایه روند اداری، دستور تهیه نقشه صادر شده و این نقشه باید بر پایه ضوابط شهرداری باشد. محاسبه عوارض شهرداری بر طبق ضوابط بایستی برای ملک مورد نظر برحسب تعداد طبقه ها و کاربری ساختمان، عوارض محاسبه شده و به مالک گزارش شود. بایستی مبلغ عوارض به اداره درآمد منطقه شهرداری پرداخت گردد.

گرفتن مدرک ها پیش نویس

وقتی که عوارض شهرداری را پرداخت کردید، بایستی مدرک های پیش نویس را تهیه کنید. برای این کار لازم است به دفتر های خدمات شهری مراجعه نموده و فرم درخواست مهندس ناظر را تکمیل کنید. بعد بایستی منتظر بمانید تا درخواست شما برای مهندس ناظر، ثبت شده و به شما اطلاع داده گردد. در آخر، قراردادی میان مالک و مهندس ناظر تنظیم می شود. میزان مهندسین ناظر که برای هر پروژه لازم است، بستگی به متراژ ساختمان گوناگون است. مهمترین مدارک پیش نویس که باید به دفترهای خدمات تحویل دهید شامل برگه سبز مهره شده از چهار رشته تخصصی سازه، معماری، برق و مکانیک، برگه سبز یا سهمیه ناظر به همراه قرارداد مالک و ناظر، برگ تعهد رعایت اصلاحیه و تاییدیه نما، فایل‌های نقشه سازه، برق و نقشه مکانیک، برگه تعهد مشاوره ژئوتکنیک و تاییدیه خاک می باشد.

چاپ پروانه ساخت

وقتی می توانید پروانه ساخت خود را چاپ کنید که نقشه های ساختمان توسط رئیس صدور پروانه ساختمان، معاون شهرسازی و معماری و در نهایت، شهردار تایید شود.

محاسبه هزینه پروانه ساخت

یکی از بحث هایی که در کار دریافت پروانه ساخت بایستی در فکر خود داشته باشید، هزینه هایی است که برای اخذ این سند بایستی پرداخت گردد. بستگی به عواملی مثل کارایی ساختمان، میزان طبقه ها و….، فرمول محاسبه پروانه ساخت، گوناگون می باشد؛ لذا در زمان دریافت این سند، هزینه ها توسط دفترهای مربوطه محاسبه شده و مالک باید پرداخت نماید.  

تنظیم و تمدید پروانه ساخت ویلا | پروانه ساخت ویلا | اخذ پروانه ساخت ویلا

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

خروج از نسخه موبایل