نماد سایت شرکت آموت

پروانه ساخت ویلا | شرکت فنی و مهندسی آموت | اخذ پروانه ساخت ویلا

در این مطلب می خواهیم درباره اخذ پروانه ساخت ویلا صحبت کنیم.

برای ساخت هرنوع ساختمان  شامل از مسکونی، تجاری و … احتیاج به گرفتن مجوز با توجه به جای ساختن ساختمان از نظر منطقه شهری یا روستایی بودن بستگی دارد. اهمیت گرفتن پروانه ساختمان به این دلیل می باشد که اگر ویلای شما جواز ساخت نداشته باشد نمی شود برای آن امتیازات آب، برق، گاز را دریافت کرد.
پروانه ساخت ویلا | شرکت فنی و مهندسی آموت | اخذ پروانه ساخت ویلا

پروانه ساخت ویلا | شرکت فنی و مهندسی آموت | اخذ پروانه ساخت ویلا

نمونه پروانه ساختمان

  به همین دلیل گام های گرفتن پروانه ساخت در دو منطقه شهری و روستایی به شرح زیر خواهد بود:  

الف- گام اخذ مجوز ساخت ویلا در منطقه های شهری:

  ۱ . با همراه داشتن اصل و کپی سند مالکیت زمین، اصل و کپی شناسنامه ی مالک زمین و فیش پرداخت عوارض نوسازی به شهرداری منطقه مراجعه کنید و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه کنید.  
  1. ۲٫ شهرداری نماینده و کارشناس فنی را برای معاینه به جای ذکر شده اعزام می کند و نتیجه ها را در غالب گزارش به شهرداری ارائه می کند و در صورت حادث شدن مشکل یا خلافی برای ساخت، مسئله با توجه به کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می گردد.
   
  1. ۳٫ شهرداری با توجه به مسائلی مثل نوع خاک، تراکم، محل احداث و … امکان ساخت بنا را به سازنده اعلام می کند.
 
  1. ۴٫ در صورتی که منعی در گام های پیشین نباشد، شرایط دوباره بررسی می گردد و در انتها به مالک این امکان داده می شود که نقشه ی ملک خویش را تهیه و ارائه نماید.
 
  1. ۵٫ بعد از اینکه مالک نقشه ی ملک را تهیه کرد دوباره به شهرداری مراجعه می نماید و در صورتی که نقشه مشکلی نداشته باشد شهرداری آن را تایید و اقدام به صدور فیش پرداخت عوارض می کند و در غیر اینصورت مالک بایستی نقشه را دوباره اصلاح کند.
 
  1. ۶٫ بقیه مدرک ها به همراه فیش پرداخت شده ی عوارض دوباره بررسی می گردند و پیش نویسی تهیه می گردد و بعد معاون شهرسازی و شهرداری منطقه با رئیس صدور پروانه ساختمان، پیش نویس را تایید می نمایند و مجوز ساختمان صادر می گردد.
  ۷ . هزینه ی دریافت پروانه ی ساختمان مانند مساحت زمین، تراکم ساختمان و همچنین قیمت منطقه ای و حوزه درآمدی تعیین می گردد.     گام های مورد نیاز برای گرفتن مجوز ساخت به ترتیب بیان شد؛ بعد از گرفتن مجوز ساخت می شود شروع به ساخت کرد و ویلا را طبق نقشه ی اولیه پیش برد. اگر تصمیم خرید ویلایی را دارید که هنوز ساخت آن پایان نیافته است یا به صورت پیش خرید، اقدام به خرید ویلا در شمال کشور کرده اید، از اینکه ویلای خریداری شده جواز ساخت دارد اطمینان کامل پیدا کنید چون ویلایی که جواز ساخت نداشته باشد مشمول جریمه شده و امتیازات آب، برق، گاز را نمی تواند دریافت کند.

پروانه ساختمان

 

ب- گام های اخذ مجوز ساخت ویلا در منطقه های روستایی:

  پروانه ساخت روستایی به اسم نخستین گام در ساخت ویلا در مناطق روستایی شمال به حساب می آید و شما برای اینکه بتوانید جواز ساخت را کسب کنید نیازمند طی کردن چندین گام به همراه مدارک مورد نیاز هستید.  
  1. درخواست صدور پروانه ساخت روستایی به شکل کتبی
  در این گام که به عنوان نخستین گام دریافت وپروانه ساخت روستایی محسوب میگردد مالک باید درخواست مکتوب خود را برای گرفتن جواز به دهیار و شورای محل ارسال کند.  
  1. بازدید دهیار و شوراء از ملک مربوطه
  پس از درخواست کتبی مالک به دهیار و شورای محل، اشخاص مربوطه برای بازدید ملک مورد نظر اقدام میکنند، در این گام چنانچه ملک مورد نظر در بافت مسکونی واقع شده باشد و مالکیت آن اثبات شده باشد، متراژ دقیق ملک را مشخص نموده و به درخواست مورد نظر پاسخ خواهند داد.   در گام دوم اگر ملک مورد نظر از نظر مالکیت و متراژ مشکلی نداشته باشد(مطابق با سند مربوطه باشد) با در نظر گرفتن طرح های هادی و عقب نشینی جواب مثبت داده می شود.  
  1. ارسال درخواست صدور پروانه ساخت روستایی به بنیاد مسکن
  پس از گرفتن تائیدیه کامل از سوی دهیار، درخواست دیگری از طرف دهیار بابت ملک بالا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده میگردد تا اقدامات نخستین درباره آن صورت گیرد.
  1. بازدید مهندس بنیاد ناظر روی پروژه های روستایی
  ناظر بنیاد مسکن برای بازدید به محل مورد نظر اعزام شده و با در نظر گرفتن فاکتورهای جواز ساخت، تائیدیه خود را نسبت به این ملک اعلام و ارسال می نماید.
  1. تائیدیه ناظر بنیاد مسکن و مهر و امضاء رئیس بنیاد (دریافت پروانه ساخت)
  تائیدیه ناظر در نخستین شانس به رئیس بنیاد ارسال میشود و در انتها با تاییدیه نهایی که با مهر و امضا صورت میگیرد درخواست صدور پروانه ساخت روستایی در سیستم ثبت میگردد.  

مطالب مرتبط :

اینستاگرام

آپارات

 
خروج از نسخه موبایل